Onderwerp Opties
|
|
|
Stem op dit onderwerp
|
|
|
|
|
#394208 - 10/12/2003 10:58
Re: De zoektocht naar het algoritme
[Re: Pino]
|
Anoniem
Anoniem
Ongeregistreerd
|
Citaat:
Ik weet niet of dit het juiste topic is om te plaatsen, maar aangezien dat Azazel over de optie schreef dat S2 gebruik maakt van RSA, is op tweakers.net te lezen dat RSA-576 is gekraakt door een universiteit in Bonn.
Ik denk niet dat je hier echt iets aan gaat hebben. Ik neem namelijk aan dat ze hier een enkele key hebben gekraakt. Je zou het zelfde moeten doen voor de key die bij S2 wordt gebruikt, ik denk niet dat je dan de hele wereld zo gek krijgt om ze eraan te laten rekenen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#394209 - 10/12/2003 23:17
[Re: ]
|
Anoniem
Anoniem
Ongeregistreerd
|
Trader, moet je hier toch echt tegenspreken hoor. Er is een methode gebruikt om tot deze key te komen. Deze methode is nu net waar het omgaat. Ik zal niet verder in detail treden maar dat deze methode werkt betekent dat het voor alle keys werkt. Als je wiskunde hebt gehad denk dan maar eens aan de ingeklede vergelijkingen. Of aan de rekensommetjes zoals een trein vertrekt vanuit punt a met 120 km per uur naar punt b, op hetzelfde moment vertrekt een trein van punt b naar punt a met 85 km per uur. Waar ontmoeten zij elkaar? Avensis
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#394211 - 11/12/2003 14:07
[Re: Duwgati]
|
Anoniem
Anoniem
Ongeregistreerd
|
@azazel
in spanje : zal er vanaf volgende maand weer verandering komen namelijk (binnenkomende strings:c14001B15C--->1005
in italie nu:C14001B15C---->1003
in nederland nog:c14001B15C1001
maar komt verandering in dus C14001B15C--->1003 besluit:alle logs wat tot nu gelogd zijn geweest en de activeringsstrings zullen nu van geen waarde meer zijn!! 
maar treur niet want de winter zal snel voorbij zijn 
om op voorsprong te geraken is dan het beste de studie te doen met een spaanse of italiaanse v7.....
trouwens heeft iemand al een string gecreerd op de 0E van momenteel gebruik op de ned v7.3?? voor eventuele uitbreiding bmp? ..... groetjes cosenza
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#394213 - 01/03/2004 16:14
[Re: Azazel]
|
revmoon
Volwaardig lid
|
@azazel,
dat de cypher in cbc mode draait is zelfs zeer waarschijnlijk, aangezien dat de term is die gebruikt wordt om aan te geven dat een block cypher gebruikt wordt als streamcypher. Dus block cypher (welke dan ook: DES, 3DES, AES, whatever) in CBC mode = streamcypher. dus dattie in cbc mode draaide had ik je zo ook wel kunnen zeggen, daar is geen of weinig onderzoek voor nodig.
laterz!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#394214 - 04/03/2004 10:37
[Re: revmoon]
|
Midget
Lid
|
Bij CBC mode geldt dat de output van het vorige block gebruikt wordt voor de invoer van het nieuwe block, waarnaar er waarschijnlijk met een door Canal verzonnen (of getweaked bestaand) algoritme geencrypt wordt (immers, ze hebben het niet bekend gemaakt en ook met een AES zouden er grote problemen zijn te decoden zonder dat je de initiele key weet). Waar je misschien naar zou kunnen kijken is beeld waarvan de output bekend is (testbeeld, zwart beeld....nou ja, ook daar zullen wel een paar bits omgegeooid zijn). Suc6 ermee.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Moderator: Drs. IJzerbout, Gerdy, Duwgati
|