Onderwerp Opties
|
|
|
Stem op dit onderwerp
|
|
|
|
|
#690548 - 26/08/2005 09:18
Re: Bug in ScardSopen

[Re: BrainDamage]
|
Hermanator
Volwaardig lid
|
Uit de trage reactie zul je waarschijnlijk al begrijpen dat het de laatste tijd niet zo heel snel met mij meer gaat. Door omstandigheden kan ik per week echt nog maar een paar uurtjes aan de hobby besteden, terwijl dat een paar maanden geleden nog een paar uurtjes per dag was. Maar, ik ben nog wel bezig en ik zal ook wel weer wat meer tijd beschikbaar krijgen. Voor de volgende versie van het document moet je dus nog eventjes geduld hebben, vrees ik.
Ik weet ook niet of die versie een antwoord gaat geven op de door jou gestelde vragen. Ik ben toch hoofdzakelijk software geörienteerd, en heb minder verstand van hardware. Ik focus mij dan ook veel meer op de werking van DVB en zodra ik met een kaart kan communiceren, ben ik meer bezig met wat dat voor mogelijkheden geeft, dan dat ik me verdiep in het type processor of de hoeveelheid geheugen. Milo heeft daar veel meer kaas van gegeten dan ik. Zodra ik maar weet hoe ik met hardware communiceer en het kan laten doen wat ik wil, vind ik het eigelijk wel best...
De status bij mij is dat ik heb voortgeborduurd op de code zoals ik die heb gepubliceerd. Die code is momenteel een rommeltje van allemaal half of niet werkende routines om het filteren van ecm's en emm's uit de transportstream te testen en de communicatie met de smartcard op gang te brengen.
Als ik beide aspecten goed werkend heb, dan zal ik de code moeten oppoetsen, en van het nodige commentaar voorzien. Doelstelling van de volgende versie is dat deze correct werkt met een officiële kaart, zodat je eens leuk in de code kunt kijken om te zien hoe dat in zijn werk gaat. Hoe ecm's worden vertaald in commando's naar de kaart en hoe de descrambling kan worden aangestuurd met de verkregen controlwords. En hoe de abonnementsgegevens in de emm's uiteindelijk aan de kaart worden doorgegeven. Ook wil ik in dezelfde firmware de mogelijkheid van logging opnemen, zodat je naar keuze ecm's, emm's en/of ci communicatie kunt loggen via een season interface.
Als ik dat dan goed werkend heb, dan zal ik mijn bevindingen en de uitleg weer verwerken in de volgende versie van mijn documentje. Kan dus nog wel even duren
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#690549 - 26/08/2005 15:13
[Re: Hermanator]
|
alx
Sat4all Core Member
Uit: Flevoland
|
Traag of niet; never give up, pls.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#690551 - 21/10/2005 13:16
|
travera74
Nieuw hier
|
Hoi Herminator,
ik heb nog een oude Matrix Reloaded en wil graag je Firmware erop zetten. Maar er zijn nog enkele vragen:
1. Moet ik de xilink van de MM laden of is die von de MR voldoende? 2. Moet er een loader (Dreamload) erop? Ik heb een CAS2. Denk dat het niet nodig is. 3. Ik zie uit uw firm dat u de mmcorelibs gebruikt. Deze heb ik gevonden maar geen Makefile. Dat makefile van de magic-SDK gebruikt alleen een lib sdk.a en daar zijn de corefunkties niet in. Ik ken een beetjs van C en van een Makefile onder UNIX, maar heb geen idee van "crosscompiling", scatter, Flash enz. Kun je a.u.b een werkende makefile in je dokumentatie opnemen? In de meeste programmeerguids moet je eerst een "Hello World" programmatje tot werkend krijgen om zeker te zijn dat je proggrammeeromgeving (path, makefile, compiler, linker,...) ok is.
Zo te zien ben ik geen nederlander maar ik hoop dat het toch wel duidelijk is.
Groetjes en "never give up"  travera74
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#690552 - 15/03/2006 00:08
[Re: travera74]
|
byteboy
Nieuw hier
|
Hallo,
Wat is het stil hier... Is het gedaan met deze thread? Of heb ik iets gemist?
Ik ben helemaal nieuw hier, heb vandaag deze hele thread, inclusief de docs van Hermanator door zitten lezen (achter elkaar, wat een mooi stuk werk) en ben een heel stuk wijzer geworden vwb. de stand van zaken van de techniek voor conditional access.
Of is het mogelijk zo stil omdat er andere methodes om een CAM te emuleren in software (bv. soft-cams op een linux-box?) mogelijk zijn geworden?
Het is net of je het einde van een spannend boek niet hebt gelezen....
Henry.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#690553 - 24/03/2006 21:12
[Re: byteboy]
|
gigantaandemuur
Sat4all Core Member
|
Citaat:
Het is net of je het einde van een spannend boek niet hebt gelezen....
Word i.d.d tijd dat de hermanator weer tijd heeft.gr
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#690556 - 07/04/2006 17:39
|
gigantaandemuur
Sat4all Core Member
|
Citaat:
Hopelijk kan ik binnen afzienbare tijd de hobby weer oppakken en het stuk afmaken! Sorry guys!!
Geduld is een schone .groetjes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#690557 - 07/04/2006 19:28
|
alx
Sat4all Core Member
Uit: Flevoland
|
Sterkte en ik zie je berichten graag tegemoet!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Moderator: Johan45, ozzo
|
|