Ga naar inhoud


Zunigkyk

Lid
  • Items

    958
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

Aanvullende info

  • Geslacht
    Gaat je nix aan

Recente bezoekers van dit profiel

2257 profielweergaven

Zunigkyk's prestaties

  1. P.S.(2): Ik constateer nu dat als ik de afstand "f" onder een elevatiehoek zou willen meten, dan blijkt dat die plek buiten de schotel valt. Kennelijk ligt de hele schotel boven de hartlijn van de parabool!
  2. P.S.: Bij nader inzien denk ik dat zo gemeten dit bij een offset-schotel nog niet de juiste "f" geeft. Bij een afgestelde schotel zou je die afstand (denk ik nu) moeten meten langs de elevatiehoek (in NL ca 30 graden)
  3. @Sprietje Ik zou graag weten wat de exacte focus afstand is van deze Triax schotels. Ik vraag het omdat ik de Triple LNB gebruik, en wil uitzoeken in hoeverre die "op het randje" zit. Jij noemt vaak dat f/D= 0,6 de standaard is, en dan ontstaat al gauw twijfel over wat we onder "D" moeten verstaan: breedte, hoogte, al of niet rekening houdend met afronding bij de rand. "f" wordt dan dus een afgeleide waarde. Je zegt ook dat de schotelafmetingen van Triax 64 en TD65 hetzelfde zijn... Bij Triax TD65 specificeren ze f/D= 0,62 , maar dan weet je het nog niet precies. Uitgaande van de opgegeven breedte wordt "f"=0,62x60cm=37,2cm. Ze zouden de echte design "f" in de specificaties moeten zetten. Mensen met ervaring hebben wellicht bij bestaande opstellingen die "f" gemeten als afstand van LNB-kop naar schotelbodem, over de hartlijn van de LNB. Kan je misschien een lijstje leveren van "f" bij de verschillende types? Triax_Schotel_120500-TDS-65-Data-kw7aj2-1.pdf
  4. Dank Sprietje. Ik lees dat Erwinnaar hier de Inverto item 5068 met succes heeft toegepast op een Fuba DAA650. Inverto item 5068 is momenteel wel verkrijgbaar. Die werkt dus voor Astra 19,2 - 23,5 en 28,2 omdat je een kleinere schotel toepast. Mocht mijn Triple LNB het begeven dan neem ik deze. P.S.: Je zegt dat de diseqc-volgorde anders is. Wat heeft dat voor gevolgen als ik op mijn Samsung TV automatisch de CanalDigitaal fastscan wil doen? Komt de zaak dan in de war, krijg ik een andere kanalenlijst? Gaat hij misschien "19,2" graden "23,5" noemen?
  5. Hoi Sprietje, Ik gebruik nog de triple LNB van Canal Digitaal op 65cm Triax, in Tilburg. Dat functioneert nog steeds goed. De installatie was destijds wel kritisch, maar eenmaal afgesteld heb ik tot op heden geen afwijkingen waargenomen. Ik heb gisteren op het internet wat rondgeneusd en die skew lijkt er niet al erg op aan te komen, kan een paar graden lijden zeg maar. Waar ik me afgelopen dagen zorgen over maakte was wat als... die triple LNB vervangen moet worden? Hij kan ooit stuk stuk gaan. En ik wil de Astra op 28,2 graden graag beschikbaar houden. Vzv ik begrijp is vooralsnog de oplossing om 3 losse LNB's op een railtje te zetten, maar ik vind dat met al die draden erbij niet heel elegant. Geef mij maar een Monoblock! Ik vond artikel 5064 van Inverto, Maar waar vind ik die te koop? Ik vind hem nergens. Is dat misschien nog een oude uitvoering met de nu verkeerde skew? En wanneer kunnen we een vernieuwde uitvoering zonder die pre-skew verwachten?
  6. Op mijn Samsung TV wel. Om heel precies te zijn heet het: "CanalDigitaal". Zenderlijst Hij heeft in signaalgeschiedenis zelfs de tijd opgeslagen dat de signaalsterkte zwak was ~8:15. Toevoeging: ik kijk FTA, heb geen CI-module. Ik zie alles van 80 t/m 91 FTA, ondanks dat sommige daarvan op "Riant" of "Rijk" staan in de lijst van Canal Digitaal.
  7. Vandaag (zondag) had ik in de ochtend ook storing (blokjes) op (Canal Digitaal) kanaal 85 en 86 (resp Bloomberg en Sky news), terwijl andere zenders op 19,2 wel goed waren. Ik ga er van uit dat de uplink het even moeilijk had.
  8. Bedankt Sprietje! Ik hoef dus niet het dak op 😀 Als ik het goed begrijp is de lijn onder een hoek van 14 graden essentieel. Heeft dat met de onderlinge positie van die 3 satellieten te maken? (Ik dacht dat het de skew was, maar blijkbaar ligt het toch iets anders, misschien kan je e.e.a. nog wat toelichten? ik snap het al: "Die moet zo ingesteld zijn, dat het signaal van alle 3 de satellieten op de koppen valt" )
  9. Sinds wanneer is dat veranderd? Ik heb onlangs een nieuwe TV aangeschaft en het viel me op dat daar de ontvangstkwaliteit nogal laag aangegeven werd: minder dan 50%. Dat kan een andere interpretatie zijn van het merk, nu Samsung, voorheen Philips. Op zich heb ik geen klachten over de ontvangst, maar misschien moet ik toch de skew van mijn triple LNB iets verdraaien? Hij staat nog op iets van 13 graden meen ik me te herinneren. (locatie is Tilburg, NL). Heb ik ca 5 jaar geleden geïnstalleerd. Volgens jouw link moet hij op nu 19,4 graden staan voor Astra 3B. Aangenomen dat die koppen in de triple LNB gewoon haaks staan.
  10. En snel weer verwijderd vanwege uiterst irritante reclame....
  11. Het ziet er naar uit dat we er aan moeten wennen dat het numerieke toetsenblok verdwijnt van de nieuwere afstandsbedieningen. Die van Sony 2022 lijkt verdacht veel op de SolarCell Remote van Samsung:
  12. @dutchandrew Aha! Ik heb even gesnuffeld in de Playstore. Er zijn er meerdere. Ik heb deze geïnstalleerd en die doet het vooralsnog prima! (maar ik krijg hiermee nog steeds niet sat+antenne in 1 favorietenlijst 😡)
  13. Je moet onderscheid maken tussen medische dokterskosten en hulpmiddelen. Hulpmiddelen, waaronder implantaten en kronen, komen voor 113% verhoging in aanmerking. (Belastingdienst bepaalt ook voor sommige hulpmiddelen dat zij niet aftrekbaar zijn.) Ik kwam er achter bij de tandarts. Heb implantaat+kroon gehad, en die tellen dus als hulpmiddel. https://implantologiegrave.nl/implantologie/zijn-kosten-van-een-implantaat-en-kroon-op-implantaat-aftrekbaar Daar staat een link in met gerechtelijke uitspraak: https://uitspraken.rechtspraak.nl/details?id=ECLI:NL:GHARL:2019:7009 Je mag ook reiskosten declareren. Als je met eigen auto gaat staat bij belastingdienst hoe dat te berekenen. Je bepaalt eerst alle autokosten, en vervolgens zorgreiskosten tov totale km's in 1 jaar.
  14. Ik heb die app nog eens gecheckt. Ik kan teletekst (TT) er niet mee starten. Als ik op de gekleurde bolletjes tik reageert de TV met "Niet beschikbaar". Smartthings app is voor TT dus onbruikbaar.
  15. Die pijler kan ipv naar links/rechts ook opzij vallen, bijvoorbeeld door wind (of bommen). Ben toch wel benieuwd of de rest dan blijft staan.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...