Ga naar inhoud


Vu Plus

Vragen en informatie over Vu Plus receivers


6116 topics in dit forum

  1. Linkjes naar de VU+ Manuals

    • 6 reacties
    • 143.1k weergaven
    • Sat4all vriend

    Aankondigingen VTI 15.x Updates 1 2

      • Sat4all vriend
    • 19 reacties
    • 8k weergaven
    • 50 reacties
    • 322.6k weergaven
    • Sat4all vriend

    Automatisch scannen zenders VTI - solo 2

      • Sat4all vriend
    • 7 reacties
    • 127 weergaven
    • Sat4all vriend

    VU+ Ultimo 4k

      • Sat4all vriend
    • 8 reacties
    • 170 weergaven
    • Sat4all vriend

    Hoe leg ik audiokeuze van een zender vast?

      • Sat4all vriend
    • 12 reacties
    • 146 weergaven
    • 1 reactie
    • 96 weergaven
    • 6 reacties
    • 250 weergaven
    • Sat4all vriend

    Beeld valt af en toe weg op Vu+ Solo 2 1 2 3 4 9

      • Sat4all vriend
    • 130 reacties
    • 2.2k weergaven
    • 2 reacties
    • 164 weergaven
    • 3 reacties
    • 176 weergaven
    • 31 reacties
    • 827 weergaven
    • Sat4all vriend

    Ineens geen kabel signaal meer 1 2 3 4

      • Sat4all vriend
    • 47 reacties
    • 1.5k weergaven
    • Sat4all vriend

    YOUTUBE nieuwe Plugin 1 2 3 4

      • Sat4all vriend
    • 56 reacties
    • 2.9k weergaven
    • Sat4all vriend

    VU Ultimo 4K via thuisnetwerk benaderen

      • Sat4all vriend
    • 14 reacties
    • 1k weergaven
    • 1 reactie
    • 132 weergaven
    • 3 reacties
    • 165 weergaven
      • Sat4all vriend
    • 3 reacties
    • 201 weergaven
    • 45 reacties
    • 1.4k weergaven
    • 6 reacties
    • 243 weergaven


  • Berichten

    • Moraal van het verhaal....... zorg dat er niet te veel geld op de betaalrekening staat
    • Even een technische noot. Jaren geleden is de UHF DVB-T zendantenne van Lingen vervangen. Dit was een operatie die een paar weken in beslag nam inclusief vervanging door een helikopter. Gedurende die paar weken werd tijdelijk uitgezonden op een noodantenne bestaande uit een aantal van die UHF panelen die in de Youtube video zichtbaar zijn. De signaalsterkte die ik in die tijd oppikte was 10 dB lager dan normaal. Omgerekend komt dat overeen met 10% van normaal. Dat was voor mijn situatie op behoorlijke afstand nog niet fataal maar als je randje ontvangst zit is het echt gedaan.   Het ziet er wel naar uit dat ze een aantal van zulke panelen op de resterende mast kunnen zetten maar het blijft behelpen.
    • De top schijnt eruit te zijn, de rest staat nog.   On 22 April 2024, the upper half of the TV tower was destroyed as a result of a Russian air strike using a Kh-59 cruise missile Op 22 april 2024 werd de bovenste helft van de tv-toren vernietigd door een Russische luchtaanval met een Kh-59 kruisraket.   en   De volgende dag was er geen signaal van digitale aardse televisie in Kharkiv en de nabijgelegen gebieden.
    • Er staat helaas niet veel bruikbaars meer om snel iets op te zetten. Je ziet aan de brokstukken hoeveel werk er zit in herstel. Ik lees in de Wikipedia pagina dat dit pas wordt aangepakt als de vijandigheden zijn gestopt.   https://www.youtube.com/watch?v=NigRFniml-8     https://en.wikipedia.org/wiki/Kharkiv_TV_Tower
    • Het zou kunnen dat je mazzel hebt als inderdaad blijkt dat de footprint geen homogene veldsterkte neerzet in Nederland. Dit wil ik dus afleiden uit jouw ontvangst en mijn metingen. Het kan ook zijn dat je dichter bij Engeland zit en dat zou volgens de nieuwe footprint een sterker signaal zijn.   Heldere hemel is natuurlijk nul verlies door bewolking, optimaal voor testen.   De footprint blijkt inderdaad veranderd maar nog wel ongeveer dezelfde veldsterkte.  
×
×
  • Nieuwe aanmaken...