Ga naar inhoud


Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Gisteren
  2. Jij bent echt goud waard, merci voor deze tip, ga ik zeker doen 👍👍👍
  3. Ik zag er regelmatig nog wel leuke titels voorbij komen. En een film hoeft niet knetternieuw te zijn om een goede film te zijn.
  4. Ik ga z.s.m. die kernel modules nog eens installeren.
  5. Er bestaat speciaal glijmiddel om kabels makkelijker door pijpen te trekken.
  6. Ja ik weet het dat wordt een moeilijke, 't is ene met ribbels 🙉
  7. Het is te hopen dat het gladde pijp is en niet die flexibele met ribbels en dat er geen bochten in zitten anders gaat het nog een probleem worden zo'n lang stuk.
  8. Wel in het kort, ik had ooit een aansluiting die voorzien was in de binnenmuren bij de bouw van de woning, maar die kabel moet opnieuw getrokken worden, ongeveer 25 meter schat ik. Installatie van schotel aan de muur met kabel naar binnen naar tv.
  9. 28,2°E 12536 H 7500 Aut ID: NLFLEV_HOL-48 CH-B
  10. 28,2°E 12536 H 7500 Aut ID: NLFLEV_HOL-48 CH-B
  11. Nee, niet beter, wel compacter. Bovendien heb je soms een schotelverbod en een vlakantenne wordt meestal niet als schotel aangemerkt. Ze zijn wel duurder dan offsetschotels.
  12. Wat de afscherming betreft, om de binnen-isolatie eerst een folie en daarna een vlechtmantel. Dat is meestal voldoende. Voor een optimale afscherming en de minste verliezen gebruik je een tweede folieafscherming over de vlechtmantel. Gebruik zeker geen coax met nog meer afschermlagen. Dit is totaal overbodig en maakt de coax alleen maar extra stug .Buitendiameter 6,9-7,0mm. Voor satellietontvangst gebruik je geen coakabel met ijzeren kern waar een superdun laagje koper op zit van enkele honderdsten van een millimeter, de zogenaamde CCS coax de afkorting van Copper Clad Steel. Ik neem aan dat je geen coax van 50 meter of langer nodig hebt.
  13. Draaien de VMWare tools dan wel? Want ook daar kreeg ik een foutmelding met de Core versie. En volgens mij krijg je enkel de laatste software updates met Zorin Pro. Je kan proberen Lazarus van de officiele website te installeren https://www.lazarus-ide.org/index.php?page=downloads Maar die weg weet je zelf ook wel. Ik heb Zorin Core er weer af gegooid na 2 weken omdat het niet helemaal lekker ging met het installeren van software en het netwerken via het local net hier was te beperkt. Verders met je eens dat het er mooi uitziet.
  14. Wat voor installatie? Voor satelliet is het belangrijk dat je goede kwaliteit gebruikt, koper en geen ijzer met een laagje koper. Het zal niet invloed hebben op beeldkwaliteit. Wel op storingen en interferentie.
  15. Ok ik begin dus aan mijn installatie 🙂 ik ga deze week eerst coax-kabel aankopen. Is er veel verschil in coax? Of is coax gewoon coax? Speelt dikte of afscherming een rol in beeldkwaliteit?
  16. 7°E 11569 V 10000 Aut ID: ETT3 PROCESIONES 4:2:2
  17. 30°W 12011 V 4500 Aut ID: CM 3 VIA 2 7°E 11543 V 7200 Aut ID: E-96 FEED 1 7°E 11560 V 5000 Aut ID: E380 7°E 11569 V 10000 Aut ID: ETT3 PROCESIONES 4:2:2
  18. Zijn die beter dan de ronde of ovale dan?
  19. Een schotel kan niet snel te groot zijn maar hoe groter, hoe moeilijker om hem goed af te stellen. Je kunt ook een vlakantenne nemen. Die zijn nog kleiner
  20. Fantastisch jouw hulp! Ik ben leek hierin en waardeer dit enorm! Kan je een té grote schotel aankopen? En dan nog afgericht krijgen 😄
  21. Je hebt dus al een ingebouwde satellietontvanger. Nu alleen nog een kleine schotel. Hier is de footprint en kun je zien hoe groot je schotel moet zijn, 45 of 60cm
  22. Ahja inderdaad... dus geen decoder nodig??
  23. In veel tv's zit een satellietontvanger al standaard ingebouwd, zie bijgevoegde afbeelding.
  1. Laad meer activiteit


×
×
  • Nieuwe aanmaken...