Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt     

1. Afgelopen uur
  2. Tja dan had je je maar vooraf moeten in lezen toen je hem kocht, ik ben zeer tevreden met mijn Flip 4k met Ambilight, pas nog de laatste Android 7 update binnen gehad, hij wordt steeds beterderder....
  3. DVB-T DVB-T2, wanneer de overstap naar DVB-T2 met HEVC?

dat is de vraag en dat "wanneer" is niet bekend
  4. Ik zou me eerst maar eens verdiepen in de werking van een tl buis, en wat een voorschakel apparaat (smoorspoel) icm een starter in een tl buis schakeling doet, dan had je hoogstwaarschijnlijk deze vraag zelf heel simpel kunnen beantwoorden.
  5. Op vakantie naar Denemarken

Denemarken, Zweden, Noorwegen, Finland.... Het is één Scandinavië, maar toch zijn er onderling grote verschillen. Denemarken ligt dichtbij, ben ik meerdere malen met veel plezier geweest, maar zou ik vooral kiezen omdat het maar één dag rijden is om er te komen. Qua volksaard zie je dat ze trots zijn op hun verleden, er zijn veel musea en kleinere of grotere 'monumenten'. Als je daar meer over wil weten is het aan te bevelen een goede reisgids te nemen, want anders kan het zo maar zijn dat je onderweg bijzondere zaken die aan de kant van de weg staan, over het hoofd ziet. Een piepklein ouderwets schooltje op het eiland Rømø bivoorbeeld, of even verderop het huisje waar lang geleden de tuin is afgezet met walvisbaleinen. Qua natuur vind ik Denemarken minder, het is mij nog te dicht bevolkt, er zijn niet zulke grote hoogteverschillen, en veel land is bebouwd, graan enz. Zweden is minder druk bevolkt. We kwamen een keer in Göteborg de boot af, en vroegen ons af of het soms een feestdag was, zo weinig verkeer was er. Maar we kwamen uit het 'drukke' Denemarken, en vergeleken het daar teveel mee. Overigens is de brug tussen Denemarken en Zweden een fijn alternatief voor de boot. Tenzij het hard waait (windkracht 4-5 dwars over de brug heen) en je met een wat grote caravan rijdt, dan voel je je op 60 meter hoogte boven het water toch ietwat ongemakkelijk... Van Zweden blijven mij vooral de bossen bij. Mooie campings langs de rivieren. Soms is het aan te bevelen een beetje een hoge en wat winderige plek uit te kiezen, hangt af van de hoeveelheid muggen die er soms kunnen zijn. Voor heel Scandinavië geldt dat je de beste antimuggenmiddelen ter plaatse koopt, die werken het beste tegen de muggen daar. We kunnen ons nog een camping herinneren waar we maar 1 dag hebben gestaan, zodra je even buiten kwam zaten er minstens 5 - 10 muggen op je gezicht en handen. Op die camping gaven ze per ongeluk onze campingcard aan een andere Nederlander mee, die naar het noorden ging, en wij gingen naar het zuiden. Maar ze waren nog niet lang weg, en er ging maar één weg naar het noorden dus wij koppelden de caravan af en konden hen inhalen. Was ook een leuke ervaring ;-) Finland is een land van héél véél meren. En een heel moeilijke taal. Maar net als in Zweden kun je je daar uitstekend redden met Engels. Van de drie noordelijke Scandinavische landen blijft mij daar vooral van bij dat de afstanden echt enorm lijken, vooral omdat je soms lange, rechte wegen hebt waar weinig variatie langs te zien is, en de afstanden tussen de dorpen (en de benzinestations!) erg groot zijn. Toch is Noorwegen echt wel de topper voor ons uit dit rijtje. Daar zijn we dan ook het vaakst geweest. De westkust met zijn Fjorden spreekt natuurlijk het meest aan, alleen is het vooral langs de Fjorden soms niet gemakkelijk rijden met een caravan. Soms zijn de wegen erg smal, kom je dan een vrachtwagen tegen dan moet je achteruit naar een inham en dat kan soms een heel eind zijn, honderden meters. Dan staat er bij die weg op de kaart "for caravanning... should be chosen only by experienced drivers". Ik reed daar op zo'n weg, nogal snel en redelijk dicht langs de rotswand, maar had niet gezien dat er naast de weg een diepe geul liep. Mijn vrouw vertelde dat ze in de spiegel had gezien dat er nog minder dan de helft van de band van de caravan op de weg was, de rest hing boven de geul, maar ze zei maar niets, anders zou ik misschien teveel naar links gegaan en daar reden vrachtwagens... Maar ook het binnenland van Noorwegen heeft genoeg mooie plekken. En verschilt qua klimaat soms ook nogal met de westkust. Handig om een goede weer app te hebben daar, want als je vrij bent om te kiezen waar je heen gaat (geen vaste camping afgesproken of zo) dan kun je soms het betere weer opzoeken. We hebben daar hele warme zomers gehad, maar ook zwaar verregende vakanties, en toen hadden we helaas nog geen internet en buienradar. Tips: Neem waarschuwingen voor overstekend wild (elanden) ter harte. 700 kilo door je voorruit overleef je niet. Stel je geen onhaalbare doelen. 50-60 km per uur is al veel dus als je per dag 500 km wil reizen.... Ga niet inhalen als je de weg niet overziet. De Noren doen dat vaak wel, ze rijden daar wellicht veel vaker en denken de weg goed te kennen. Maar.... Stel je in op een wat duurdere vakantie, de boodschappen zijn daar gewoon duurder dan hier. Koop eens elandvlees, Of rendiervlees. We hebben daar ook walvis, beer en bever kunnen eten, de laatste 2 kregen we in een speciaal restaurant. Bijzonder! Uit nooit kritiek dat er Walvisvlees gegeten wordt. Daar wek je veel irritatie mee op! Een heerlijke vis is Steinbit, Hij ziet er niet uit! Maar smaakt heerlijk. Eet ook eens Rømmegrøt. Maar zodra je het gevoel hebt dat je vol bent moet je wel onmiddellijk stoppen. Het grootste risico wat je loopt door naar Scandinavië te gaan is dat het verslavend is. Je wil vaker... T B
  6. hardware USB 3.0 overschaduwd USB dongle toetsenbord

Kent iemand dat...? zie afbeelding de USB dongle voor toetsenbord en muis reageert niet meer als er een USB 3.0 stick in geplaatst wordt kan men dat met een verlengkabeltje oplossen?
  7. transpondernieuws januari 2018

hoi, turksat: 12685 v 2/3 30000: TEST_SD_MP2_3_0 fta
  8. op totaal tv staat dus een verhaal dat ze vanaf feb 2018 ontvangers gaan omwisselen. Dus de switch naar DVB-T2 zal niet zo lang meer op zich laten wachten.
  9. Binnenland Eredivisie Live verder als Fox Sport

In het geval van Eredivisie B.V. betaal je aan het in stand houden van een stel voetbal bedrijven, die het mes op de keel van de providers en hun klanten heeft gezet. Ik voel mij hoogst onprettig bij het feit dat ik hietaan mee betaal. Bij de eerste gelegenheid, de komst van de glasvezel, zijn ze mij kwijt als klant.
  10. transpondernieuws januari 2018

hoi, hotbird: 11662 v 3/4 27500 dvbs-2: private TV HD fta eutelsat 7 oost: 11324 v 29700 DVB-S2: fashion TV HD fta
  11. Vandaag
  12. Vu Plus ULTIMO 4K VU+ultimo 4K met module tvvlaanderen met ingbouwde kaart

oke en nog te activeren en zo ja doe je deze kaart weg en wat vraag je er dan voor ?
  13. VU Plus algemeen Volgorde zenderlijst

De zenderlijst van mijn VU+ULTIMO stel ik samen met DREAMBOXEDIT. Alles werkt naar behoren tot... Zolang ik zap met de PLUS- of MIN toets, eentje op of af, is er geen probleem, maar als ik bijvoorbeeld van zender 13 terugga naar zender 1, met de nummertoetsen, dan verlies ik het klassement dat ik ingesteld heb. Waar hij de nieuwe lijst gaat halen is voor mij niet bekend. Dit zal wel te maken hebben met een of andere instelling, zeker? Maar welke? Wie mij kan helpen dank ik bij voorbaat.
  14. gevraagd Inverto KaKu LNB

dus deze zal je bedoelen Alex1970 http://www.inverto.tv/lnb/208/kaku-co-locate-linear-23mm-lnb-with-one-kaku-switchable-output-and-one-ka-output
  15. transpondernieuws januari 2018

hoi, turksat 11054 v 30000 dvbs-2: TRT muzik HD fta TRT kurdi HD fta vanaf 26 januari: 11096 h 30000: TRT arabia HD TRT avaz HD
  16. 10.0°E 10989, H, 2500 FEC Auto IHA HQ Feed (IHA) 4:2:0
  17. 10.0ºE wachten op de the VOA Voice of America

10.0°E 11021, H, 7120 FEC Auto Arqiva HD12 (Arqiva)
  18. waar is de optie gratis npo kanalen doorgeven?

Via IPTV in hd Of "gratis" met DVB-T
  19. Anders wachtende reporter

10.0°E 11017, H, 2220 FEC Auto Digital 1
  20. 10.0ºE Stad.............. mooi plaatje

10.0°E 10970, H, 3125 FEC Auto IHA-529 (IHA) 4:2:0
  21. dreamboxedit lijst printen,hoe?

ja heb ik reeds gedaan. maar vind het jammer dat het niet via dbedit of dreamset kan. is voor mijn vrouw,zij luisterd radio via onze zgemma. en is dan makkelijk,om de kanaalnr's te weten.
  22. Anders wachtende reporter

10.0°E 10960, V, 4166 FEC Auto GMS Baghdad P3 (GMS Baghdad) 4:2:0
  23. Anders Testkaart

10.0°E 10960, V, 4166 FEC Auto GMS Baghdad P3 (GMS Baghdad) 4:2:0
  24. 16.0ºE Paardensport in Turkije

16.0°E 12625, H, 3615 FEC Auto TJK ADANA SD (tjk) 4:2:0
  25. Anders Testkaart

16.0°E 12520, H, 3165 FEC Auto TV2DK enc A (Service Provider)
  26. ANDERS Overleg voor een nieuwe Regering in Duitsland

16.0°E 11934, V, 27500 FEC Auto GERMAN TOTE TV (MEDIA BROADCAST SATELLITE)
  27. Anders Testkaart

23.5°E 11934, V, 27500 FEC Auto GERMAN TOTE TV (MEDIA BROADCAST SATELLITE)
  1. Meer activiteit laden