Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt     

1. Gisteren
  2. digitaal kijker

Algemeen NPO en NOS stappen met WK voetbal in Ultra HD

op totaaltv meld er iemand dat M7 het gaat aanbieden, geloof er alleen niet veel van, er zou anders al iets gemeld zijn op andere bronnen. maar we zien wel, zou leuk zijn voor de klanten en dan ook via de smartcard zonder de CI module te moeten gebruiken omdat er beperking op zit zoals met Fox sport 2 int.
  3. Bedankt Ed. Top dat je zo nu en dan nog 'ns tijd kan maken voor een nieuwe lijst !!!!
  4. hollander95

DM800HD-SE Wifi

Hallo allemaal, ik heb een vraagje , ik zit ergens waar ik geen wifi heb.Hoe kan ik homespot gebruiken als wifi via mijn dreambox 800 hd se ? is het mogelijk of niet? Alvasy bedankt
  5. digitaal kijker

DM500HD Waar komt deze melding ineens vandaan ??

id de meldingsbalk met de coderingsnaam van de zender die je bekijkt, bv S is voor Seca.
  6. Codx

netwerk beter beveiligen

volgens hier zijn er meer lekken geweest: https://www.security.nl/posting/559795/MikroTik+dicht+actief+aangevallen+lek+in+routersoftware Daarom vraag ik wat hij onder beveiliging verstaat... en als je wilt beveiligen moet je je eigen er in verdiepen en niet zomaar wat roepen/doen als je nauwelijks begrijpt hoe het werkt.. Er zijn overigens wel kant en klare apparaatjes die je netwerk min of meer kunnen monitoren en ook op de consument zijn gericht maar of het echt zoden aan de dijk zet....
  7. Penthe

Windows 10 Probleem met Windows 10 Edge browser

Ik ziet Edge al vanaf het begin als Spyware Net als alle Microsoft apps. Maar inderdaad als je een vaste app eraf haalt installeerd Windows 10 deze vanzelf weer terug, je komt er dus nooit vanaf.
  8. de vrije fries

transpondernieuws mei 2018

hoi, astra 28 oost:Update 21/05/18Update10.906 V, 22.000, 5/6, DVB-S, QPSK."10231" has now been relabelled as 'UTV+1'.(info thanks to Digi Man).
  9. Psychosammie

netwerk beter beveiligen

Goede tips ja, maar voor Jan met de korte achternaam nauwelijks te doen.
  10. Sprietje

LNB voor triax 88 cm

De duo-lnb moet 13° schuin gezet worden, de kop van de Astra 23,5 in de klem en de vrijhangede kop van de Astra 19,2 lager. De Astra 23,5 heeft daar een elevatie van 29° dus daar stel je de schotel op af om de satelliet te vinden.
  11. Sprietje

canaldigitaal "Goed" signaal maar geen beeld meer

Het klopt inderdaad dat veel mensen weinig oog hebben voor de kwaliteit van de coaxkabel. Jarenlang stond de Koka 799 coaxkabel als de standaard voor een prima kwaliteit. Om de schuimkern zit eerst een afschermfolie waarover de gevlochten mantel zit ter afscherming. Dat was voldoende om weinig signaalverlies te geven en een goede afscherming tegen stoorsignalen van buitenaf. Sinds de komst van mobile telefoons is dit echter niet meer genoeg. De afscherming moest beter. Bijgaand ziet U een tabel met afschermingseisen lopend van klasse C t/m klasse A++ Koka 799 voldoet aan afschermingsklasse A Dat is tegenwoordig echter niet meer voldoende. A+ is de minimale eis en wil je alle problemen met instraling voor zijn, dan neem je een coaxkabel die aan de A++ normen voldoet. De Koka 9 Eca, de vervanger voor de Koka TS i.v.m. brandveiligheidseisen, voldoen beide ruim aan de A++ norm. Om tot een betere afscherming te komen, is het noodzakelijk dat over de vlechtmantel nogmaals een folielaag met metaal zit. Deze folielaag kan bestaan uit zeer dun uitgewalst aluminium maar dat is geen goede optie. Als je de coaxkabel gaat buigen, zal de folie in de buitenbocht namelijk langer moeten worden. Helaas lukt dat niet goed met aluminiumfolie waardoor het scheurt. Op de plaats van inscheuring kan ongewenste straling binnen dringen. De folielagen, zowel de binnenste als de buitenste bestaan bij goede coaxkabel dan ook uit Polyethyleentereftalaat (PET) folie die met metaal is opgedamt. Zeker bij de buitenste laag is het belangrijk dat beide zijden zijn opgedamp om een nog betere afscherming te verkrijgen. Bij bijv. de Koka 9 Eca is dat: 2nd. Tape AI/PET/AI, 9-12-9 μm Als je dus coaxkabel gaat kopen, let er dan op dat over de schuimkern eerst een folielaag zit, dan een vlechtmantel en daarna weer een folielaag. Verder dien je te controleren dat de middenader van koper is een niet van verkopert ijzerdraad. Dit kun je controleren met een magneetje of dat aan de middenader blijft plakken.
  12. Michel

netwerk beter beveiligen

Kan je dat iets beter onderbouwen want Mikrotik heeft de afgelopen maanden maar één 'lek' gehad voor zover ik weet en dat was dat als je de boel toch al onveilig had ingericht je zonder wachtwoord toegang kon verkrijgen. Maar dus alleen als je toch al zaken open had staan die dicht horen te staan en standaard ook dicht staan. Misschien heb ik iets gemist? Je overige tips zijn verder uitstekend
  13. luisteraar

Binnenland VRT stopt FTA uitzendingen.

zeker gebruiken ze huurlijnen maar van bij voorbeeld tussen luik en brussel zijn koppel punten met router bewerkingen die stroom nodig hebben. kan zijn dat ze een glasvezel of koper hebben zonder tussen stations daar kan ik niet echt op antwoorden
  14. de vrije fries

hoi, intelsat 902 op 62 oost: 11194 h 3/4 1600 dvbs-2: NEWNAWA ALGHAD HD fta 19,2 oost: Houders van Ultra HD-ontvangers hebben de mogelijkheid om interessante acceptatietests uit te voeren. Voor SES UHD Demo Channel-service die gedurende een aantal dagen in een niet-gecodeerde vorm wordt uitgezonden vanaf 19,2 ° oosterlengte , worden gelijktijdig geluidsemissietesten uitgevoerd in E-AC-3 en op de tweede audiotrack ook in de nieuwste standaard van Dolby : AC-4 .Het geluid van de E-AC3 in stereo wordt uitgezonden naar een snelheid van 96 kbit / s, AC-4 is zelfs nog lager tarief, ong. 80 kbit / s en het is zeker geschikt, omdat de AC-4 zelfs een betere compressie-mogelijkheden zal bieden. De test kan erop gericht zijn om dit in de praktijk te laten zien dat bij een lagere bitrate de aangeboden geluidskwaliteit nog steeds goed is. Technische parameters: Astra 1L (19.2 ° OL)tp. 35 (10,995 GHz, pol H, SR 22000, FEC 5/6, DVB-S2 / 8PSK.) ID: SES UHD Demonstratie KanaalPID V: 511 (HEVC / UHD)PID A: 512 (deu, E-AC3), 513 (deu, AC-4) PID PCR: 511 SID: 1 PID PMT: 97 Provider: SES Encoding: missing (FTA) bron: satkurier
  15. Redboelleke

te koop Xtrend ET-4000

Verkocht ;-)
  16. ceesv

VU Plus algemeen OscamStatusView plugin onder VTi

Geen topic kapen, open een eigen onderwerp voor je vragen.
  17. ceesv

Binnenland VRT stopt FTA uitzendingen.

Denk je ook niet dat die palen aan een eigen infrastructuur hangen? Doorgaans gebruikt men gehuurde lijnen, die voor een directe verbinding zorgen.
  18. Codx

netwerk beter beveiligen

De betere vraag is, wat versta JIJ onder het netwerk beveiligen? . Een extra router achter het Ziggo modem kan en net wat Michel zegt, je hebt iets meer eigen controle maar alleen daarvoor moet je het niet doen. En trouwens MicroTik heeft de laatste tijd een hoop ernstige lekken gehad. Wat ik onder beveiliging versta is bijvoorbeeld je netwerk segmenteren, dan kan middels routers, switches maar ook door VLAN's te gebruiken, een veilige zone voor apparatuur zoals je pc's, laptops en minder veilige zone voor IoT apparatuur en bijv een onveilige zone voor als je een server of iets anders draait dat vanaf het internet beschikbaar moet zijn. Maar ja dan heb je wel min of meer zakelijke apparatuur nodig die dit soort functionaliteit ondersteund. En je moet een goed set met firewall regels aanmaken zodat je apparaten beperkt zomaar naar het internet te kunnen, beter is om alles in de veilige zone door 1 centrale proxy of UTM (Unified Threat Management) te laten lopen die al het verkeer bitje voor bitje controleert en scant op virusssen, malware etc. Je kunt leuke dingen doen met pi-hole (reclames en andere shit blokkeren via dns blacklisting) en zo zijn er wel meer dingen.... zoals een apart gast-wifi netwerk Een verbinding via een VPN provider (ander land) maakt je netwerk niet veiliger, het zorgt er alleen voor dat je provider Ziggo het verkeer niet kan afluisteren en je bijv. het sleepnet deels tegengaat. Zelf een VPN server draaien zorgt er voor dat je als je elders zit met een laptop of je telefoon je verkeer versleuteld via je eigen netwerk verloopt, dat is wel veiliger dan ergens een openbare wifi gebruiken bijv.. En natuurlijk zorgen dat je up2date bent met beveiligingspatches voor besturingssystemen, software, etc. Verder goed account en wachtwoord management, 2 factor authenticatie. etc etc/
  19. Elwin

Vu Plus UNO 4K Duitse HD+ kaart en module werkt niet op VU+ Uno?

Oké, helder. Ik heb de ontvanger nog niet zo superlang, dus ben alle functionaliteiten nog aan het ontdekken, haha! Ik heb de nieuwe versie van de VU+ Duo volgens mij, en OpenPLI heb ik draaien. Het is een versie 4-kaartje, dus dat zou met Gbox 8.11k moeten werken? Wat is Gbox 8.11k en hoe krijg ik het op de ontvanger? :)
  20. de vrije fries

hoi, astra 5B : 12108 h 3/4 27500 : KRT TV op de plek van service 13 fta NR1 TV HD is veranderd in "NR1 Damar HD" momenteel met testbeeld NR1 TURK TV HD is veranderd in "NR1 Ask HD" momenteel met testbeeld Planet Mutfak is veranderd in "Sony Mutfak" 46 oost: 11095 v 30000 dvbs-2: telekanal 360° international fta hellassat 39 oost: 12441 v 2/3 23666 dvbs-2: kopie van 12252 v 3/4 28333 met RIK pakket fta badr4: 12015 v 27500: SBC SD gestart met programma fta 12149 h 27500 dvbs-2: SBC HD gestart met programma fta eutelsat 12,5 west: 11645 h 3/4 2223: numida business tv fta 52 oost: 10887 v 2/3 27500: persia tv fta 53 oost: 12551 h gebruikt nu 1/2 8000 transponder 12643 is stopgezet
  21. luisteraar

per einde Mei privacy wetgeving

Ik denk dat we als particulier niet zo zwaar aan moeten tillen. belt mij iemand komt dat nummer in mijn prive telefoon gids dus prive mag ik niet verder geven. wat doet nu WhatsApp die leest mijn telefoon boek en zet het op hun server en hier loopt het mis.
  22. Spotvogel

Linux Mint at the Top

Zo, Mint er weer op, stuk sneller, op oude trage computers moet je geen 64 bit besturing hebben, werkt wel, maar, traag, en, Neon en Manjaro zijn er alleen nog in 64. Nu Mint 32 er op, nu 's een keer de XFCE versie, kijken hoe die is. Heb inmiddels een CPU indicator onderin, samen met mem en swap, leuk, ging iets anders bij deze versie, maar, door die tip snapte ik het. Had dat filmpje gekeken, en, was nu ook veel makkelijker om de juiste b43 driver voor de wireless te krijgen, niet verkeerd! :-)
  23. beeheap

Het nut en de werking van oscam.dvbapi?

Ik heb deze erin staan: I: 0622 #NL irdeto I: 1817 #NL Nagra I: 1818 #BE Nagra I: 1819 #?? Nagra P: 0100:00006A I: 0100:00006C I: 0100:00006D
  24. blazer

LNB voor triax 88 cm

Sprietje , Ik woon in Haacht 3150 , moet ik de schotel kantelen op 29° en de lnb schuin op 11° de linker hals ( den 23.5) in de klem . klopt dit allemaal ?
  25. adri

Het nut en de werking van oscam.dvbapi?

Verwijder eems het hele bestand! Bij een normale configuratie voor CD+ NL, is het helemaal niet nodig. Je zou wellicht slechts een regel kunnen laten staan: 'P: 0100:00006A' om CD+NL altijd voorrang te geven, indien er meerdere encrypties gebruikt worden. Dit versnelt in sommige gevallen het krijgen van beeld na wisselen van zender.
  26. ritselaar

zenderlijst / settings editen aan je pC

" bovenstaande editoren zijn nieuw en voor alle Enigma2 receivers bruikbaar " Wat is er nieuw.... Gebruik Dreamboxedit al aantal jaren.....
  1. Meer activiteit laden