Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt     

1. Afgelopen uur
  2. Hij had "hoppa beeld" in post #1. geen idee welke zender, met welke frequentie, of welke polarisatie. groet, A33
  3. Ik denk dat hij een graad of 9 er naast zit.
  4. Wat ik erg vreemd vind dat TS zegt een lock te hebben op 7º oost op freq 11233 ? maar geen beeld laat zien . Bij Lyngsat staat die niet in de lijst voor die satelliet .
  5. Je weet dus nu de elevatie-waarde waarop je de motor moet instellen, en hoe je dat met de hoekmeter kunt doen: 37.42 graden tov horizontaal. En je weet hoe je de schotel-declinatie voor je prime focus dish kunt instellen, ook met de hoekmeter: 30.61 graden tov verticaal op de voorkant van de schotel. Als je wilt kun je nog vantevoren compenseren dat 7oost niet precies op het zuiden ligt voor je, door met de motor 0.4 graden naar links te draaien (van achter de schotel gezien). Dat betekent bij een 120cm schotel: een verplaatsing van de ene zijkant van de schotel met 4mm naar voren, bij de andere zijkant 4 mm naar achteren. Als het goed is ontvang je met die instellingen meteen 7 oost, en volg je met die instellingen de clarkebelt ook al heel goed. Mocht nog een hoogteaanpassing aan de schotel nodig zijn, zou ik persoonlijk de declinatie-instelling van de schotel onaangeroerd laten, en de fijnafstelling doen met de motorelevatie. Is dit duidelijk en concreet genoeg? Met de fotoos die je al hebt kun je het denk ik zelf ook invullen. Groet, A33
  6. Nee dat is niet ons plastic wat uiteindelijk in zee komt. Daar hebben in bokkiewokkie land ons plastic niet voor nodig, dat kunnen ze zelf wel. https://nos.nl/artikel/2267358-zo-vol-met-plastic-zitten-de-rivieren-bij-jakarta.html
  7. Vandaag
  8. Ik lees hier op het forum dat Openpli 7 niet altijd zonder horten of stoten draait op een Xtrend 8500 Zal spannende onderneming worden. Dank voor de reacties!
  9. Inderdaad, met jullie ipk's werkt het wel. Ben een stap verder.dank je wel hiervoor.. Heb ook oatv 6.3 erop gezet. Maar weten jullie op onderstaande vragen ook een antwoord: Ik krijg m'n tvv kaart niet werkende, nochtans draait de cam. Moet ze met de chip naar boven of naar onder ? Ik kan enkel 2.3.2 installeren. kende deze niet. Ik had vroeger 2.3.0 Hoe kan ik deze installeren? of 2.2.1 bvb... Ik vind toch m'n draai nog niet direct met OATV. Had vroeger Openpli: Bijzonder handig vond ik de cccam lijninfo die kwam telkens je een zender kiest. Kan dit ook met openatv? Als ik openpli overweeg te installeren ga ik nog hbbtv hebben op de zenders die het meegeven (ard, zdf...)? Het knopje "portal" op de remote heeft aan "mediaportal niet geinstalleerd". Hoe doe ik dat en met welke file...? Mochten jullie nog tips hebben omtrent interessante plugins of allerhande, please shoot...
  10. Ten eerste is m.i. Channel 4 HD nog steeds Freesat aangezien de zender FTA is. De EPG met Rytec EPG is ook in orde. Blijkbaar is dat niet dezelfde EPG als degene die @Hoogie gebruikt, ook al heet-ie bij mij bij de plugins ook epgimport (OpenPLi 6.2). Misschien is dat op VTi een andere plugin?
  11. 10°E 11559 V 3333 Aut ID: UKI-LND
  12. 10°E 11665 H 3333 Aut ID: Service 01
  13. 7°E 12555 H 7120 Aut ID: Arqiva HD26
  14. Misschien door de sahara stofwolk? hier op kreta gewoon 100% signaalkwaliteit
  15. @MySat, Heeee, ben jij niet de gene niet vroeger van mij een pallet vol spullen heeft gekregen voor het opbouwen van een huis computer / PC en de rest ... museum 😊 . Een goeie en mooie vraag op het forum ! TNTSat gebruikt volgens mij verschillende coderingen. Welke kaart gebruik jij, volgens mij Nagra ( met Seca 3 ondersteuning, wel / zonder ) of zit ik mis ? Gr. Zilverster.
  16. 7°E 12681 V 14240 Aut ID: GCUK Enc 7
  17. mocht ie niet meer werken heb hier nog twee stuks liggen een 7390 en een 7490.

18. 10°E 11655 H 2500 Aut ID: new_service
  19. Ik vraag me wel af hoe ze straks in die olielanden de kamelen moeten vervoeren als Lada daar ook niet meer verkocht mag worden.
  20. Dat is inderdaad een indicatie aanduiding maar elke streep is 10 graden. Daar kun je een draaibare schotel niet mee afstellen. De meeste andere rotors hebben een schaalverdeling tot op 1 graad en die strepen staan voldoende ver uit elkaar om een schotel daar mee af te kunnen stellen.
  21. Ja...daar kan ik me wel wat bij voorstellen. 😍 Als de 69 echt is, dan komt de wagen uit: Oblast Twer Centraal Rusland.
  22. Ik heb ook 10% minder ontvangst aan de Costa Blanca met de 23.5 satelliet op dit moment, de kwaliteit is wel het zelfde gebleven. Normaal stonden de signaal en kwaliteits balkjes vrijwel gelijk maar nu dus niet meer.
  23. Hallo Sprietje, ik heb een soortgelijk probleem met 23,5. (aan de Costa Blanca) Maar dan met een ruim 10% lagere signaal sterkte, op/van transponder 11739 en 11856 (met al hun zenders). Waarbij de veldsterkte gelijk is gebleven op 86 - 87% gebruik een triax 88cm met quad LNB van Inverto. Voor de recente periode van zware regenval en storm (don - maa 22 april) werden alle zenders ontvangen met een kwaliteit van 80-81 %. 12187 / 12129 is nu terug op 78-79% die andere twee halen amper 68% ??? mijn schotel-positie is 100% ongewijzigd. Muurvast en nog steeds op zijn eerdere merktekens. is de LNB verouderd ? (7 - 8 jaar) Graag jouw mening over deze situatie. Note Astra 1 en 2 zijn wel terug op hun oude nivo. (gebruik ik aparte schotels voor)
  1. Meer activiteit laden
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid