Ga naar inhoud


MK xp1000, hulp gevraagd voor open pli 3 en zenderlijsten.


indieke

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ken niets meer van sateliet tv. Ben nog van de oude school, waar analoog, wat eenvoudiger was. Omdat mijn oude ontvanger, kapot is, heb ik een  Mk Xp 1000 gekocht.

 

Nu las ik in de review, dat je daar beter   open pli 3 daarop zet. Hoe doe je dit en wat is het voordeel hiervan?  Ik heb voorloopig met de normale software gescanned, and alles staat door elkaar, en zie niet goed hoe te ordenen.

 

Is er dus ergens een duidelijke gebruiks-aanwijzing, die me zegt:

 

- Wat open Pli is, hoe die te gebruiken en te instaleren op deze ontvanger.

- Hoe gebruik is zenderlijsten, Ik ben geabonneerd op het volledig pakket van TVV, hoe ga ik dan te werk?  Moet dat via de computer gebeuren of rechtstreeks?

 

Sorry voor de domme vragen, maar ik begrijp daar nu niets van! 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eigenlijk had dit topic beter in het onderdeel "overige merken" gestaan maar goed :

 

open pli kan je gewoon downloaden via volgende link :

 

http://openpli.org/download/xp1000/

ik ga ervan uit dat je de maxdigital xp1000 hebt?

 

in het vu+ subforum staat een goede tutorial van Jürgen waar je uitleg vind hoe je een nieuwe image moet installeren :

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/331987-vti-installatie-tutorial/

 

er
zijn kleine verschillen bvb bij de xp1000 moet je de ch+ knop induwen
na dat de standby led oplicht zodat de install kan verder doen

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download de image en pak deze uit.

Je hebt dan eenmap xp1000 verander noforce in fore

Zet de map xp1000 op een usbstick en doe die in de ontvanger.

ontvanger aanzetten en de rest gaat vanzelf.

 

Door noforce te veranderen in force hoef niet de ch+ knop in te drukken

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog even iets over installatie van openpli 4.0 dat ik zelf ook heb tegengekomen om via DreamBoxEdit aan de xp1000 te kunnen komen.

Blijkbaar moet je nu een nieuw root paswoord ingeven.

 

met dank aan user dirocca die in meerdere threads hier en op het openpli forum een guide geschreven heeft hoe je dit kan doen.

 


hoe nieuw paswoord instellen openpli 4.0.pdf

 

het enige wat er niet bijstaat is dat je nog dcce2_150 moet downloaden.

 

ik hoop dat je geen volledige pc leek bent dan moet dit allemaal zonder problemen lukken :-)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, niet veel succes. Eerst staat op mijn exemplaar die open pli er al op, zie dat   op verschillende plaatsen.

 

Ok, heb eerst een algemene scan gedaan. Verschillende zenders staan er niet bij, zoals vier en vijf en de franstalige Belgische zenders. De Fast scan optie is ook al geinstalleerd, maar ook hier gaat het flink mis.  Bij het zoeken naar Telesat, zegt hij dit:

 

Lijstversie 19, 809 kanalen gevonden! Echter, dan komtt links bovenaan een soort dubbelwieltje, en de ontvanger blokeert! Ok of back, doet niets; hij is volledig onbruikbaar tot de stroom wordt afgezet.  Als je hem dan terug aanzet, is alles bij het oude.

 

Geef mij dan maar het eenvoudige gebruik van de technisat, er werkt gewoon niets.  Bij de providers zoals TVV, staat er een heleboel niet. Ja, ik kan Vrt en vtm, zien.  Op de andere ontvanger, staat alles er mooi op...... 

 

Ik zie niet wat ik verkeer doe........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie geen edit functie. Ik heb fabrieksinstellingen geselecteerd en alles terug afgesteld en dan de satelieten gewoon gescanned.

 

Nu stond eindelijk alles erop. Maar......ik geloof dat er een ander probleem is. Ik heb een diseq, en die is nogal ver van de ontvanger.

De zenders geven soms ineens storingen, je kunt er niet meer naar kijken. Degene die problemen geven zijn Rtbf La une, la deux, zeg maar alle franstalige zenders, en dan vier en vijf.  Ik had daar vroeger ook problemen mee met mijn andere ontvanger. Overschakelen naar transpoder.  

 

Die problemen heb ik niet meer op de technisat, maar wel met de XP 1000. Zou het kunnen dat het signaal naar de disceq, zwakker is?  Het is een raar toestel, heb nog nooit zo veel problemen  gehad en waarom hij het sat signaal niet zag, voor terug te gaan naar de fabrieksinstellingen, heb ik ook het raden naar........ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zo'n ontvanger puur om te spelen naast mijn dreamboxen. Maar dit terzijde:

 

Op de XP1000 gebruik ik ook een 4:1 DiseqC. De kabel naar de switch is 30 meter. 4 x 2 meter van de switch naar de respectievelijke LNB's. Ik gebruik professionele F- connectoren die met een pomptang worden gemonteerd. Deze hebben een rubberen afsluiting en de aardmantel schuift echt in de plug. De goedkope draai F-connectoren draaien de aardmantel stuk. Vaak een dB of 2 winst op hrt signaal en minder ruis.

 

Wat de firmware betreft heb ik er OpenPli 4.0, OpenVIX, OpenATV en OpenAAF op geprobeerd. Allen werken keurig met het scannen van de zenders.

 

Controleer de DiseqC settings. M.a.w. verwijst je setting naar de correcte satelliet.

 

Vastlopers heb ik er niet mee gehad. Controleer eventuele plugins die geladen worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb ook OpenPli 4.0 erop staan. Ik geloof dat het een probleem van communicatie is met de Diseq. Die staat heel ver, en ik heb  al splitters erafgehaald, sommige connectoren opnieuw gemonteerd. De Lnb's staan dan ook nog heel ver van de disecq.

 

Ik had storingen met mijn andere ontvanger de laatste tijd, maar naar bovenvernoemde aanpassingen, geen enkel meer.  Ik denk dat deze ontvanger zijn signaal naar de disecq gewoon minder sterk is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Definieer 'heel ver'. Wat is de afstand van de satelliettuner en de DiseqC switch? Als er schakelproblemen zijn dan is de oplossing om de DiseqC switch gewoon dichterbij de ontvanger te plaatsen. Binnen 20 a 25 meter. De kabels van de DiseqC naar de LNB kunnen gewoon wat langer zijn..

 

Blijf erbij: Monteer goede professionele pluggen om signaalruis / demping te voorkomen! Kan daar wel bij helpen als je niet te ver weg woont. Had vroeger ook van die schroef F-connectoren. Sinds ik overal professionele pluggen gebruik geen storing meer gehad.. Zelfs niet met goedkopere DiseqC switch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat ik zeker niet dichtbij woon.  Ik woon namelijk in Zuid-Frankrijk, in de Var, het  binnenland achter Ste Maxime.

 

Ok, ik ben tot de volgende vaststellingen gekomen :

 

- Alle open zenders die ik geprobeerd heb, werken op beiden satelieten.

- De problemen beginnen, als ik sommige zenders selecteer : vier, vijf, Alle franstalige Belgische zenders (La Une HD, Rtl Hd enz), de niet hd Vrt.. Dan slaat het beeld tilt, is niet bruikbaar. Sterker, als ik dan terug ga naar andere betaalzenders, doen die het meestal ook niet meer. Als ik op een open zender ga, weer wel, als ik dan ook de CI module eruit neem en terug in steek, werken daarna de andere betaalzenders zoals VTM HD, acht, enz, weer wel.

 

Ik had storingen op deze zenders met mijn andere ontvanger, maar met alles in de kelder wat beter in te draaien, waren met deze alle problemen voorbij.  Hier niet dus.....

 

Overigens kun je de gewone kaartlezers ook gebruiken voor het TVV kaartje, en is hier een manimulatie voor  nodig? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

indieke

 

geef eens wat duidelijkere uitleg aub want hetgeen je hier nu allemaal verteld hebt is voor mij totaal niet duidelijk.

 

dus tot nu toe is dit al gelukt vermoed ik :

 

open pli 4.0

je hebt al kanalen kunnen scannen

 

 

wat je nu nog eens moet vertellen is :

 

hoe lang is de afstand tussen lnb en diseqc switch

hoe lang is de afstand van de coax tussen switch en ontvanger?

 

om de tvvl kaart te laten werken ga je een softcam moeten installeren cccam of oscam

  • Like 1

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...