Ga naar inhoud


Ontvangst met zelfbouw dvb-t antenne direkt op tv?


FtoA
Ga naar oplossing Opgelost door Alex1970,

Aanbevolen berichten

Als ik de antenne van KPN die bij de KPN tf6500cok ontvanger hoort direkt in mijn tv antenne ingang steek heb ik geen ontvangst.

Als ik een zelfbouw antenne maak bijvoorbeeld https://www.sat4all.com/forums/topic/266344-zelfbouw-dvb-t-bierblik-antenne/page-2?hl=%2Bzelf+%2Bantenne+%2Bbouwen&do=findComment&comment=1759153 en die direkt aan mijn Daewoo 29" buis tv antenne ingang bevestig heb ik dan wel NPO ontvangst?
Is dat een ander signaal?

De combi KPN receiver+ KPN antenne werkt goed maar ik wil het KPN apparaat weg hebben.

aangepast door FtoA
Link naar reactie
Delen op andere sites


Met de Daewoo 29" buis tv, dat gaat niet werken ,dan zal je een nieuwe tv moeten kopen

In de nieuwe tv's zit een ingebouwde DVB-T ontvanger

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de antenne van KPN die bij de KPN tf6500cok ontvanger hoort direkt in mijn tv antenne ingang steek heb ik geen ontvangst.

 

Als ik een zelfbouw antenne maak bijvoorbeeld https://www.sat4all.com/forums/topic/266344-zelfbouw-dvb-t-bierblik-antenne/page-2?hl=%2Bzelf+%2Bantenne+%2Bbouwen&do=findComment&comment=1759153 en die direkt aan mijn Daewoo 29" buis tv antenne ingang bevestig heb ik dan wel NPO ontvangst?

Is dat een ander signaal?

 

De combi KPN receiver+ KPN antenne werkt goed maar ik wil het KPN apparaat weg hebben.

 

De antenne van KPN heeft voedingsspanning nodig (vanwege een ingebouwde versterker). Als je TV die kan leveren moet je dat ergens in het menu aanzetten, anders kan je die spanning toevoegen met een zg. power-inserter (is ev. ook zelf te maken, https://www.sat4all.com/forums/topic/322844-5-volt-dvb-t-power-inserter-schema/).

 

Een zelfbouwantenne is neem ik aan een passieve antenne, die heeft geen versterker en dus ook geen voedingsspanning nodig.

Sterker nog: Zorg dat deze uit staat voordat je zo'n antenne aansluit! (Bijv. op je Topfield TF6500cok)

 

Of je TV een DVB-T tuner heeft dat weet ik niet, maar als die dat niet heeft (zoals satencom zegt) dan ga je nooit DVB-T kunnen ontvangen rechtstreeks op je TV.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je TV een DVB-T tuner heeft dat weet ik niet, maar als die dat niet heeft (zoals satencom zegt) dan ga je nooit DVB-T kunnen ontvangen rechtstreeks op je TV.

 ik heb ook nog een Topfield tf4000pvr waarop ik mijn schotel heb aangesloten.  Daar zit ook een antenne ingang in:

post-104675-0-94650100-1480169255_thumb.png

 

https://www.manualslib.com/manual/171801/Topfield-Tf4000pvr-Coci.html?page=6#manual

 

Zou dat kunnen werken met een passieve antenne?

 

Wat ik niet begrijp aan dit plaatje is dat de antenne op rf OUT gaat en de tv op rf IN. De antenne is toch een receiver ingangssignaal en tv uitgang???

Link naar reactie
Delen op andere sites

De antenne van KPN heeft voedingsspanning nodig (vanwege een ingebouwde versterker). Als je TV die kan leveren moet je dat ergens in het menu aanzetten, anders kan je die spanning toevoegen met een zg. power-inserter (is ev. ook zelf te maken, https://www.sat4all.com/forums/topic/322844-5-volt-dvb-t-power-inserter-schema/).

ik heb eenzelfde splitter als op https://www.sat4all.com/forums/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=107206 Maar dan onbewerkt.

details: tv splitter mit transformator; durchgangsdampfung 3.5 dB; entkopplung 22dB; 5-1000mhz

 

Kan ik die gebruiken icm mijn tv cq receiver en een KPN antenne? zO JA  hoe dan?

 

Of heb ik nog steeds een DVB-T nodig?

aangepast door FtoA
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Oei, ik denk dat er nog wat kennis ontbreekt, hopelijk kan ik het goed uitleggen maar daar zal ik even een andere keer uitgebreider op terug moeten komen.

De Topfield tf4000pvr kan zoals Mimisiku al terecht opmerkte geen DVB-T ontvangen. Die RF in en RF out is puur om het antenne- of kabelsignaal door te lussen naar een TV waar dan een analoog kanaal bijgezet werd waar je je analoge TV op kon afstemmen om naar de satelliettuner te kijken indien die niet via de scart aangesloten kon worden.

Aan alleen de spliter heb je niks, in die zelfbouwomschrijving staat ook hoe die splitter aangepast is zodat er 5V voedingsspanning aan de antenne afgegeven wordt. Lees dat eens goed door. Is dat te moeilijk om zelf te maken dan gewoonweg een power inserter kopen. Zoveel kosten ze ook weer niet dacht ik.

Maar allereerst zal je moeten uitzoeken welke signalen je TV kan ontvangen. Kijk eens in de handleiding. Of zoek op internet en wel met het complete typenummer, aan alleen Daewoo 29" heb je niks.

Als je TV nl. alleen analoog is, of alleen DVB-C kan ontvangen maar dus geen DVB-T, dan heeft de antenne overzetten en de power inserter helemaal geen zin. Blijf dan gewoon kijken via de Topfield TF6500cok.

 

Overigens, in het hele verhaal ga ik er ook nog even vanuit dat het alleen maar te doen is voor de NPO (en regionale omroep), als je ook nog een smartcard voor Digitenne hebt voor de overige zenders komt er nog meer bij kijken om ook dat zichtbaar te maken op de TV.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CITAAT : "Oei, ik denk dat er nog wat kennis ontbreekt, hopelijk kan ik het goed uitleggen maar daar zal ik even een andere keer uitgebreider op terug moeten komen."

Klopt, ik ben slechts bewapend met een boel enthousiasme en energie. Ik heb niet de illusie dat ik hier veel van ga snappen, maar ik hoop heldere instructies te kunnen vinden die ik uit kan voeren. En ik ben erg blij met de hulp die ik hier al heb ontvangen!


CITAAT : "Maar allereerst zal je moeten uitzoeken welke signalen je TV kan ontvangen.

Als je TV nl. alleen analoog is, of alleen DVB-C kan ontvangen maar dus geen DVB-T, dan heeft de antenne overzetten en de power inserter helemaal geen zin. Blijf dan gewoon kijken via de Topfield TF6500cok."

HELDER!
(even terzijde de TF6500cok is een digitenne apparaat van KPN, ik zie er nergens de merknaam Topfield op staan - Toevallig is mijn sat rec wel een Topfield)

CITAAT : "... alleen maar te doen is voor de NPO (en regionale omroep), als je ook nog een smartcard voor Digitenne hebt voor de overige zenders komt er nog meer bij kijken om ook dat zichtbaar te maken op de TV."

Ik zou heel graag ook Canvas en BRT1 willen ontvangen, maar alleen als ik daar geen abonnement voor hoef af te sluiten.

Dit zijn de Daewoo gegevens, ik ga ervan uit dat ie niet de benodigde dvb-t bevat?
Antennenimpedanz 75 Ohm asymmetrisch
Kanalbelegung
DEUTSCHLAND - VHF ; Kanäle 2–12
UHF ; Kanäle 21-69
CATV ; Kanäle S1’, S2’, S3’ und S1 bis S41

Senderabstimmung Digital Tuning System (Hyperband -Tuner)

 

post-104675-0-00675100-1480209204.png

aangepast door FtoA
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk vrijwel zeker dat deze TV alleen analoog kan ontvangen, dus blijft alleen kijken via de tf6500cok als mogelijkheid over.

Overigens, neem maar van mij aan dat die gemaakt is door Topfield, ook al staat er KPN op. De KPN-fabriek bestaat niet.

 

Voor vrije ontvangst van één, Canvas en Ketnet hangt er vanaf hoe dichtbij je bij België woont. Dus geef even de woonplaats aan.

(De naam BRT1 wordt al sinds 1990 niet meer gebruikt. Werd toen BRTN TV1, daarna VRT TV1 en sinds 2005 is de naam van het eerste publieke net van Vlaanderen één).

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Één en Canvas zijn voor Nederlanders wel via Canaldigitaal te ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Één en Canvas zijn voor Nederlanders wel via Canaldigitaal te ontvangen.

 JA maar hoeveel gaat mij het kosten om dat te ontvangen? Een eenmalig bedrag wil ik evt wel betalen maar ik wil geen abonnementskosten.

 

Ik woon in de buurt van Arnhem, via dvb-t geen EEN en Canvas ontvangst meen ik.

aangepast door FtoA
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Arnhem is dat de enige manier, een abonnement bij Canaldigitaal.

 

Je wil het wel ontvangen, maar het is je niets waard?

Dan zal je het zonder die zenders moeten doen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arnhem is echt te ver weg van België om ongecodeerd de Vlaamse zenders te kunnen ontvangen.

Blijft inderdaad niks anders over dan via een abonnement. Vanaf €9,95 per maand bij EDPnet bijvoorbeeld.

(Let wel op: Zij leveren geen losse ontvanger en voor zover ik weet werkt een smartcard van EDPnet niet in een tf6500cok).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...