Ga naar inhoud


Eén en Canvas niet meer te ontvangen


RAFFE
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Wij hebben sinds 09-01-2017 geen ontvangst meer op één en canvas en ook ntl1 en nl3.

Om nog specifieker te zijn, alle zenders met horizontale polarisatie zijn weg.

Wij overwinteren in zuid Spanje.

Er werd niets gewijzigd aan de installatie en het signaal is nog steeds zeer goed (SNR 85% en AGC 82%)

De zenders met verticale polarisatie komen nog perfect binnen.

Bij contact met klantendienst TVV kreeg ik als antwoord dat ik moest proberen met de LNB te kantelen, maar dit gaf geen enkel resultaat.

Iemand een idee wat er scheelt of hoe dit kan opgelost worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ja, waarschijnlijk is je LNB defect.

Of je kabel geeft teveel verliezen en de 18 volt is aan de schotel geen 18 volt meer maar net te laag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste RAFFLE

Welkom op dit forum

Het lijkt er inderdaad op dat je (duo)lnb defect is.
Ik ga er van uit dat je in Zuid-Spanje geen duo-lnb van CanalDigitaal hebt want die is gemaakt voor een schotel van 60cm en ik mag aannemen dat je in Zuid-Spanje toch wel een grotere schotel hebt.
Waar zit je ongeveer in Zuid-Spanje?
Hoe breed en hoe hoog is je schotel?
Welke (duo)lnb gebruik je nu?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben een schotel Triax 88 cm met de duo Lnb van TVV. Wij hebben prima ontvangst gehad van eind september tot eind december.We zijn voor de feestdagen naar huis geweest. Bij onze terugkomst op 11 januari stelden we vast dat we Eén en Canvas niet meer kunnen ontvangen. Alle zenders met horizontale polarisatie zijn weg. De andere krijgen wij zonder enig probleem. We krijgen steeds de melding: afstemmen mislukt en de ontvangst: 0 D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus eerst een nieuwe LNB monteren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Prima dan toch.

Dan koop je een nieuw exemplaar en schroeft die erin wanneer dat voor jou goed genoeg is.

Wat je nooit ontvangen hebt kan je ook niet missen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe komt het dan dat wij hier in La Manga del Mar Menor gedurende meer als 3 maanden perfecte ontvangst hebben gehad?

 

Heb je zowel naar zenders van 23 oost gekeken als naar zenders van 19 oost?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Het zal wel zo zijn dat de schotel goed uitgericht staat op de Astra 23,5. De kop van de Astra 19,2 staat er dan een flink stuk naast maar ja, die is daar flink sterk dus die zul je wel ontvangen maar de signaalkwaliteit zal zeker geen heel stuk beter zijn als die van de Astra 23,5 zoals het zou moeten. Misschien gelijkwaardig.
Een 4,3 graden duo-lnb voor een schotel van 80cm past daar toch echt beter dan een 4,3 graden duo-lnb voor een schotel van 60cm maar je moet het zelf weten of je er weer precies dezelfde duo-lnb op zet van TV Vlaanderen.

Voor degenen die La Manga del Mar Menor niet kennen. La Manga is een smalle landstrook in zee met een lengte van 22 km en op sommige plaatsen tot 1,5km breedte. Erg mooi om eens een keer te zien.


 

post-60869-0-58860800-1485131032_thumb.jpg

post-60869-0-40670700-1485131366_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de vraag van A33, ik ontvang nog steeds zenders op 23.5 en 19.2. De zenders op 19.2 zijn onder andere de Vlaamse radiozenders.

De Vlaamse televisiezenders zitten allemaal op 23.5.

Probleem is dat enkel die zenders met vertikale polarisatie kunnen worden ontvangen, zelfs met 14 dB en meer. De horizontaal gepolariseerde zenders geven steeds "afstemmen mislukt" en 0 dB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal wel zo zijn dat de schotel goed uitgericht staat op de Astra 23,5. De kop van de Astra 19,2 staat er dan een flink stuk naast maar ja, die is daar flink sterk dus die zul je wel ontvangen maar de signaalkwaliteit zal zeker geen heel stuk beter zijn als die van de Astra 23,5 zoals het zou moeten. Misschien gelijkwaardig.

Een 4,3 graden duo-lnb voor een schotel van 80cm past daar toch echt beter dan een 4,3 graden duo-lnb voor een schotel van 60cm maar je moet het zelf weten of je er weer precies dezelfde duo-lnb op zet van TV Vlaanderen.

Voor degenen die La Manga del Mar Menor niet kennen. La Manga is een smalle landstrook in zee met een lengte van 22 km en op sommige plaatsen tot 1,5km breedte. Erg mooi om eens een keer te zien.

 

 

 

Ik zie dat je de streek kent. Ook een idee waar ik kort bij een LNB kan kopen. Ik ging mijn schotel kopen bij Möller in Torrevieja, maar vraag mij af of er geen winkel korter bij La Manga te vinden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het industrieterrein "Polygono Industrial Cabezo Beaza" in Noord Cartagena dichterbij is en waarschijnlijk ook goedkoper.

Daar hebben ze echter geen duo-lnb's voor schotels van 60cm, wel voor 80cm.

Geen naam of adres van een winkel, want het is daar nogal groot hé?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...