Ga naar inhoud


CCcam naar een week van 4 of 5 streams naar 1 of 2 streams kan


Ga naar oplossing Opgelost door Codx,

Aanbevolen berichten

Situatie vereist enig uitleg

 

2 jaar geleden had ik hetzelfde

Heb nu dm7080 met newnegima daily OE 2.5

Had eerst met CCcam 2.30 4 à 5 streams na een week ging na 1 à 2 streams als ik op 1 transponder opneem kon ik niet meer schakel na een andere transponder uitgezonderd BVN natuurlijk

Dacht eerst dat ik teveel Sids tegelijk had gebruikt en dat ik terug werd gezet naar 1 à 2 streams (sids)

Nu dus voor het eerst ( in mijn leven) Oscam geprobeerd na een tijdje de goede via download (newnigma2-camd-Oscam-modern-svn1507-r7.0)

Vraag:iemand idee hoe dit kan gebeurt het weer na een week of moet ik me houden aan de Max streams tegelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Allereerst er is niks omgezet.  Je moet alleen leren begrijpen hoe het anti-cs systeem van canal digitaal werkt.  

 

De kaart kijkt naar hoeveel ecm aanvragen je richting de kaart stuurt per ecm-cycle (10 seconde)  Als dat er meer dan 4 zijn dan start de kaart met tellen en als het vaak genoeg gebeurd dan begint de kaart met het afgeven van versleutelde CW's (antwoorden) en wordt jou beeld zwart.

 

Dit heeft op zichzelf dus niks met CCcam of Oscam te maken, alleen dat getal 4 kan per zender verschillen, er zijn namelijk een x aantal zenders in het CDS pakket (met name de MTV zenders en nog een paar) daar geldt dat je maar 2 ecm's per cycle mag sturen, kom je daar boven gaat de kaart tellen en uiteindelijk worden de CW's versleuteld. 

 

Wat kun je nu met CCcam en Oscam, beide hebben de mogelijkheid om het aantal zenders wat jij per kaart mag opvragen te limiteren en oscam kan nog iets meer, die kan het aantal ecm's limiteren maar dat is niet in elke situatie geschikt. Bovendien kan je bij oscam per zender opgeven welke instelling gebruikt mag worden middels een los bestandje.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst er is niks omgezet.  Je moet alleen leren begrijpen hoe het anti-cs systeem van canal digitaal werkt.  

 

De kaart kijkt naar hoeveel ecm aanvragen je richting de kaart stuurt per ecm-cycle (10 seconde)  Als dat er meer dan 4 zijn dan start de kaart met tellen en als het vaak genoeg gebeurd dan begint de kaart met het afgeven van versleutelde CW's (antwoorden) en wordt jou beeld zwart.

 

Dit heeft op zichzelf dus niks met CCcam of Oscam te maken, alleen dat getal 4 kan per zender verschillen, er zijn namelijk een x aantal zenders in het CDS pakket (met name de MTV zenders en nog een paar) daar geldt dat je maar 2 ecm's per cycle mag sturen, kom je daar boven gaat de kaart tellen en uiteindelijk worden de CW's versleuteld. 

 

Wat kun je nu met CCcam en Oscam, beide hebben de mogelijkheid om het aantal zenders wat jij per kaart mag opvragen te limiteren en oscam kan nog iets meer, die kan het aantal ecm's limiteren maar dat is niet in elke situatie geschikt. Bovendien kan je bij oscam per zender opgeven welke instelling gebruikt mag worden middels een los bestandje.

 

heel interessant dit is wat ik wilde weten

nog een paar dingen om het in toekomt te verkomen

 

stel dat ik de gewone nederlands zenders neem en dan niet meer dan 4 stream max doe:

zender 1 neem ik op 

zender 2 ander transponder kijk ik

zender 3 andere transponder kijk in de pip bij zender 2( zoals jullie weten scherm in scherm)

zender 4  andere transponder  kijk op de pc via webinterface

dan voorkom je dit? (dus dit zijn toch 4 stream tegelijk)

vraag 2 : toen ik van CCcam naar oscam ging kreeg ik weer meer streams maar alsje  weer minder streams krijgt dus 

versleutelde CW's 

hoe kan je dat controleren?

waneer krijg je de versleutelde CW's  weer terug?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je versleutelde CW's terug krijgt, gaat het beeld op zwart!

Eerst zal dit sporadisch gebeuren, doat je ziet dat het beeld even still blijft staan en dan weer door gaat.

Als je te lang doorgaat, dan gata de kaart in 'straf mode' en zie je alleen maar zwart beeld.

De 'straf mode' kun je weer opheffen door de kaart geruime tijd, soms wel meerdere uren, slechts 1 zender te laten decoderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je versleutelde CW's terug krijgt, gaat het beeld op zwart!

Eerst zal dit sporadisch gebeuren, doat je ziet dat het beeld even still blijft staan en dan weer door gaat.

Als je te lang doorgaat, dan gata de kaart in 'straf mode' en zie je alleen maar zwart beeld.

De 'straf mode' kun je weer opheffen door de kaart geruime tijd, soms wel meerdere uren, slechts 1 zender te laten decoderen.

Dus een nacht op npo 1 laten staan heb je de volgende dag weer 4 streams?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kaart in anti-cs staat is +- 20-30 minuten genoeg op 1 zender om deze weer te resetten. Er is niet echte sprake van "streams" maar het gelijktijdig kijken van 4 zenders.   Misschien heb je de softcam niet gunstig ingesteld of misschien heb je een 2e kaartje nodig omdat je veel tegelijkertijd opneemt of meerdere ontvangers hebt.

 

Nogmaals het draait allemaal om hoeveel ecm's stuur jij naar die kaart...

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kaart in anti-cs staat is +- 20-30 minuten genoeg op 1 zender om deze weer te resetten. Er is niet echte sprake van "streams" maar het gelijktijdig kijken van 4 zenders.   Misschien heb je de softcam niet gunstig ingesteld of misschien heb je een 2e kaartje nodig omdat je veel tegelijkertijd opneemt of meerdere ontvangers hebt.

 

Nogmaals het draait allemaal om hoeveel ecm's stuur jij naar die kaart...

Zal toch ook wel settings zijn van de cam zal ze binnenkort even laten zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier bestand oscam.server morgen andere file moet nu weg

 

[reader]
label            = lowerSlot
protocol         = internal
detect           = CD
device           = /dev/sci0
autospeed        = 1
cardmhz          = 2700
n3_rsakey        =  
n3_boxkey        = 
group            = 1
emmcache         = 1,1,31
 
[reader]
label            = upperSlot
protocol         = internal
device           = /dev/sci1
detect           = cd
autospeed        = 1
cardmhz          = 2700
group            = 1
emmcache         = 1,1,31
Link naar reactie
Delen op andere sites

Boomer,

 

Je mist de noodzakelijke oscam instellingen om de kaart op maximaal 4 zenders/ecm aanvragen per 10 seconden te beperken.

Daardoor zal deze waarschijnlijk in 'straf mode' komen.

 

Probeer eens bij elke [reader] de volgende regels toe te voegen:

ratelimitecm                  = 4
ratelimittime                 = 9000
ecmunique                     = 1
srvidholdtime                 = 2000
cooldown                      = 30,600

Wellicht dat het dan beter werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...