Ga naar inhoud


ontvangst van enkele Nederlandse kanalen


Hanswiel
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb een probleem. Al geruime tijd ontving ik geen enkel Nederlands kanaal meer. Mijn smartkaart van CanalDigitaal was OK en bijgewerkt. Ik heb een ontvanger van Rebox (2210). Ten einde raad heb ik de ontvanger meegenomen naar een CanalDigitaal dealer om te testen of dat ding misschien niet goed was. Het bleek in die winkel dat alle kanalen werden ontvangen. Dus gevraagd of er een monteur kon langs komen om de schotel uit te richten. Dat is gisteren (vrijdag 10-3-2017) gebeurd en .......ik ontving alle kanalen. Maar,..........in de loop van de dag werden het er steeds minder die ik kon ontvangen. En aan het einde van de dag geen enkel kanaal meer. De melding is: geen signaal op TP 1. Vanmorgen weer geprobeerd en nu ontving ik NPO 1 NPO 3 en Veronica. Wat is er nu niet goed? de ontvanger of kan het de LNB zijn.

 

Update zaterdag 12.45 uur: ik ontvang wederom alle kanalen. Wat is het geheim dat hierachter zit.

aangepast door Hanswiel
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Uitrichting antenne, antenne staat niet goed vast.

Slechte verbinding coax kabel-connector met de lnb.

LNB defect.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb (zondagmorgen) alleen ontvangst van de Nederlandstalige zenders:

 

NPO 1    NPO3   Veronica   Net 5 HD   Eurosport 2   Een HD (Belgie) en Canvas (Belgie).

Dus de uitrichting van de antenne, de coaxkabel of een defecte LNB zou het dan toch niet kunnen zijn?

 

Of vergis ik me daarin?

 

Hans

aangepast door Hanswiel
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo te zien is een helft van je LNB defect.

Je ontvangt geen verticaal gepolariseerde zenders.

 

De horizontale zenders worden ontvangen met een schakelspanning van 18 Volt op je antennekabel.

De Verticale zenders met 13 Volt op de kabel.

 

Gebruik je soms een Canaldigitaal duo LNB?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

Ik zou als eerste een andere LNB proberen.

Die Canaldigitaal duo LNB's hebben regelmatig uitval.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...