Ga naar inhoud


Viaccess ORCA-module / dm7020hd dual dvbs2 tuner


wolftje
Ga naar oplossing Opgelost door redneck eyeball,

Aanbevolen berichten

ik ben aan het denken om mij zo'n module aan te schaffen maar ik vraag me

af of ik dan nog zal kunnen opnemen en kijken tergelijkertijd ?

Heeft er hier iemand van dit forum ervaring mee ?

 

Ik las op totaaltv  in een artikel : sab-flikt-het-weer / dat er enkel kon gekeken en opgenomen worden

indien men op dezelfde transponder stond, vandaar mijn vraag of er heden reeds mensen ervaring hebben

hiermee met bijvoorbeeld Sport2 opnemen en zappen op een dreambox HD receiver met orca module.

 

Het spreekt voor zich indien ik niet meer kan opnemen en kijken tergelijkertijd ik helaas zal moeten overschakelen naar andere media maar bon zo ver zijn we nog niet. Het zou voor velen jammer zijn  mochten

HD receivers met dual tuner   dit niet aankunnen....

 

Ik beschik heden over een tv vlaanderen en een canaal digitaal abo

 

Alle feedback is welkom.

 

 

groeten

aangepast door wolftje
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je kan 2 zenders decoderen welke op dezelfde transponder zitten, dat is alles.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de snelle feedback,

Zou de SMIT Viaccess Orca Secure Dual CAM ACS 5.0 werken  met een M7 kaart ?

en volgens hetgeen ik lees in het duits zou je er wel mee kunnen opnemen en kijken naar een andere zender, bedoelen ze dan ook een andere transponder ?"

"Das besondere Merkmal ist die Dual-Entschlüsselungs-Technologie, die besonders beim Einsatz von PVR Geräten geeignet ist. Mit der Dual Funktion können Sie einen Sender aufnehmen und parallel eine weiteren Sender anschauen."

 

Wat ik wel vreemd is dat er in een ander artikel "M7 CI+ module: Satelliet kijken met een CI+ module"  wordt aangegeven 

dat er zou kunnen gekeken en opgenomen kunnen worden in een erkende ontvanger. Wat vooral opviel is dat rebox blijkbaar

een erkende ontvanger is, waarom dan niet een dreambox vraag je je af ...

 

Komt het dan hier op neer dat  het dreambox verhaal stopt ? want wat heb je aan een dm7020hd dual tuner als het toch niet gaat werken ://

Daar wordt ik niet echt vrolijk van hoor :/

aangepast door wolftje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die Rebox heeft gesloten software en een gesloten softcam, net als de Canaldigitaal ontvangers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tot zover mij bekend, nee.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...