Ga naar inhoud


Een losse 2de hands Canal Digitaal kaart, kan ik er nog iets mee?


Zilverhippie
Ga naar oplossing Opgelost door Jürgen,

Aanbevolen berichten

Bij mijn zoektocht naar een 2de hands receiver kwam ik 2 verschillende advertenties tegen voor hetzelfde merk en type ontvanger.

De ene is 10 € duurder dan de andere, maar er zit wel een oranje Canal Digitaal kaart bij (zonder abonnement, staat erbij vermeld).

Kan ik daar nog iets mee, met die kaart?

Zoja, wat kan ik er dan meer of minder mee dan met zo'n CI+ module die Canal Digitaal op hun site aanbiedt? Die kost wel 99 €, een pak meer dan de 10 € die ik extra zou betalen bij aankoop van de receiver.

 

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als het een witte of oranje kaart is en een overnameformulier bij verkrijgbaar is ..., kan eventueel ook zonder.

 

Dan kun je die kaart na het aanmelden en betalen van de registratiekosten weer gebruiken om een normaal abonnement erop te laten zetten en naar de Canal Digitaal Nederlandse HD te kijken.

Even afhankelijk welk merk / type ontvanger kun je de kaart met of zonder CI-module gebruiken.

 

Welk mek ontvanger heb jij op het ook?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand hoeveel die eenmalige kosten dan zijn?

En ben je dan niet verplicht om die schotel en ontvanger van hun te nemen?

Op hun site staat nergens een mogelijkheid als je alleen een (nieuwe) smartcard wilt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn de eenmalige registratiekosten voor de hoofdsmartkaart € 49,95, zie bijgaande link overnameformulier (2e pagina).

Overigens is het niet duidelijk of TS al over een Smartkaart beschikt.

 

Nee, jij hoeft daarvoor geen ontvanger van hen af te nemen.

 

https://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/formulier-smartcard-overname.pdf

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de oranje kaart prefereren boven de CI module. Nog afgezien van de prijs kun je met de losse kaart 4 zenders tegelijk decoderen van verschillende transponders. Met de Ci+ module is dat maximaal twee zenders (opgave CD) en van dezelfde transponder.

 

Van belang is wel dat er geen betalingsachterstand op de smartcard zit (na te vragen bij CD) en dat beide partijen (koper en verkoper) het overnameformulier invullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou altijd gaan voor die €10 meer dus die met die oranje smartcard.

 

Er zijn namelijk CDS-bakken die alleen maar werken met zo'n kaart erin.

 

Ik bedoel dus dat je zonder zo'n kaart met een CDS-bak nieteens naar de FTA-zenders kan kijken.

 

Zonder die kaart zijn bv alle types van Pace/Philips "DSR" niet te gebruiken voor de FTA-zenders.

 

Gaat het om een andere ontvanger, dan kan je altijd iemand anders gelukkig maken met die kaart.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van belang is wel dat er geen betalingsachterstand op de smartcard zit (na te vragen bij CD) en dat beide partijen (koper en verkoper) het overnameformulier invullen.

 

En als de kaart al een paar jaar geleden (tesamen met andere apparatuur) is gekocht en je geen contact meer hebt met de verkoper?

Zo heb ik nog één oranje en twee zwarte kaarten liggen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is, is als Zilverhippie een DSR-bak van CDS wil kopen, hij een smartcard nodig heeft, anders kan hij nieteens naar de FTA-zenders kijken.

 

Of die zwarte kaarten nog werken om de FTA-zenders te kunnen bekijken weet ik niet; maar met die oranje kaart krijgt hij die DSR aan de praat.

 

Ik persoonlijk zou nooit zo'n DSR-bak van CDS willen kopen, maar nogmaals wil ik benadrukken dat je zonder smartcard er niks aan hebt.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees dat het overnameformulier bedoeld is om een kaart met een abonnement over te nemen. Loopt de vaste contractperiode nog, kan de nieuwe abonnee alleen minimaal het zelfde abonnement afnemen, is de kaart contractvrij kan je afnemen wat je wil, als overnemende partij. Maar in beide gevallen is de kaart nog actief voorzien van een tv pakket.

 

Nu denk ik dat de kaarten die je 2e hands koopt uit een advertentie, geen actief abonnement meer hebben... Ik heb hier ook nog zo een ding liggen, uit lang vervlogen tijden...  Koop je zo een kaart, dan neem je toch geen abonnement over?  Moet je dan wel dit formulier gebruiken, of neem je gewoon een abonnement op een kaart die je hebt of los gekocht hebt bij een webshop?

 

Ik denk dat die vraag op zich wel belangrijk is voor de TS  Ik zou daar voor bellen met de klantenservice...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de oranje kaart prefereren boven de CI module. Nog afgezien van de prijs kun je met de losse kaart 4 zenders tegelijk decoderen van verschillende transponders. Met de Ci+ module is dat maximaal twee zenders (opgave CD) en van dezelfde transponder.

 

Van belang is wel dat er geen betalingsachterstand op de smartcard zit (na te vragen bij CD) en dat beide partijen (koper en verkoper) het overnameformulier invullen.

Is dat overnameformulier niet enkel bedoeld als er nog een abonnement op de kaart zit? Het gaat hier om een oude kaart waaraan geen abonnement meer vasthangt.

 

Nog even verduidelijken: ik heb nog geen abonnement bij Canal Digitaal, het zou dus als eerste kaart (hoofdabonnement) bedoeld zijn.

Ik heb hier al een VU+ Solo2 staan en heb een Rebox op het oog.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Eerstens, je kunt het overnameformulier ook gebruiken als er GEEN abonnement op zit of dat je de vorige eigenaar niet meer kent.

Voorwaarde is dat je minimaal het goedkoopste abonnement afneemt.

 

Voor de Rebox heb je een CI- module nodig tenzij je de software van de Rebox wijzigt maar dat vergt wel enige Kenia.

 

Op de VU+ SOLO2 heb je geen CI- module nodig om de Canal Digitaal te gebruiken maar ook daarvoor moet je software van derden installeren zoals o.a. VTI, OpenPli, etc.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude (verlopen) kaart aanmelden:

 

De één zegt: Het kan niet (ijskrabbers), de ander zegt het kan wel...

 

Vooropgesteld dat het dus wel kan, wat zijn dan de eenmalige kosten? Want €99,- "activatiekosten" en een schotel en ontvanger die je niet wilt is te duur en onnodig.

 

 

En dan de prijs voor de extra kaart, €9,95 per maand dus.

 

In het overzicht op de site van Canal Digitaal staat dat je dan het Extra TV BasisHD-pakket resp. het Extra TV FamilieHD-pakket op die extra kaart ontvangt als je op je basiskaart Alles in 1 Basis en Basis(HD)-pakket resp. Alles in 1 Familie/Entertainment/Top en Familie/Entertainment/Top(HD)-pakket hebt.

- Maar als je nu geen Alles in 1 hebt? Dus alleen TV?

- Verschilt het "Extra"-pakket van het pakket op de basiskaart?

- Krijg je nu op je extra kaart bijv. BasisHD, terwijl je hoofdabonnement "slechts" Basispakket (dus zonder die paar extra HD zenders) is??
Immers HD staat tussen haakjes bij het hoofdabonnement.

- Geldt dit ook voor bij. ex-set-top-box-pakket klanten die maar €10 in de maand betalen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

En dan de prijs voor de extra kaart, €9,95 per maand dus.

 

Hoi Alex 1970,

 

Ik betaal nu nog €4,50 p/m voor de Extra-kaart, straks wordt dat voor mij €5,50 p/m.

(ik heb een E-mail gehad van CDS dat mijn Extra-kaart €1 duurder wordt p/m)

 

Als je je als nieuwe klant aanmeldt bij CDS ga je meteen €9,50 (of zoiets) betalen voor je Extra-kaart.

 

Dan is het -Volgens mij- zo dat als je een Extra-kaart gebruikt, je één gradatie achteruit stapt; dus als je het Top-pakket hebt, krijg je op de Extra-kaart het Familie-pakket; hoe het allemaal inmekaar zit weet ik niet, ik heb het Basis-pakket en op mijn Extra-kaart heb ik geen België.

 

Omtrent die activatiekosten kan ik je niks mededelen, omdat ik dat niet weet (ik ben al zo lang lid van CDS en zijn voorgangers MultiChoice en C+) dat weet ik echt niet meer.

 

In ieder geval krijg je nooit het zelfde pakket op je Extra-kaart als op je hoofd-kaart, je Extra-kaart wordt 1 stap gedegradeerd.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Je kunt een Seca3 kaart opnieuw aanmelden voor hergebruik als:

 

De kaart door de vorige eigenaar netjes is afgemeld dus zonder enige betalingsachterstand.

 

Je moet tenminste een abonnementsvorm kiezen. De registratiekosten zijn €39,95 en dat is best pittig voor zo'n eenvoudige actie.

 

Canal Digitaal WebCare kan dat prima regelen is mijn ervaring (beter en sneller als per brief)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...