Ga naar inhoud


Hoe kan ik veranderende TV kanalen bijhouden?


Pirie
Ga naar oplossing Opgelost door Traffic1326,

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik veranderende TV kanalen bijhouden?

 

Hi,

 

Ik ben al een paar maanden een Canal Digitaal abonnee en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met de betrouwbaarheid en kwaliteit van de satelliet ontvangst. Ik heb een prima VU+ media box die doet alles wat ik wil. Veel beter, en voordeliger, dan de Ziggo kabel diensten die ik daarvoor gebruikte.

 

Mijn enige probleem is één dat ik denk vele andere CD gebruikers ook hebben en dat is het beheer van de kanaal nummers van de honderden TV zenders die ik kan ontvangen.

 

Als ik van zender wil wisselen, duurt het veel te lang om te ‘scrollen’ door een lijst van honderden zenders. Dus ik maakte een papieren lijst van de kanaal nummers van de 20-30 zenders die ik vaak bekijk en dan kan ik direct de juiste 3 cijferige kanaal nummer intypen.

 

Nog makkelijker is mijn Logitech Harmony Universele Afstand Bediening te programmeren met de logo’s en zendernummers van mijn favorite zenders. Dat werkt heel goed.

 

Beide hulpmiddelen werken goed tot dat CD de zenderlijst onaangekondigd aanpast. Dan moet ik mijn papierenlijst opnieuw uitpluizen of mijn Logitech Harmony zenderlijst aanpassen– vervelend als je favorite programma net begint.

 

Wat ik graag zou willen zien is een applicatie op mijn VU+ of op mijn Smartphone die de laatste zenderlijst van CD inleest en dit doorzoekt voor alle zendernamen die op mijn favorite lijst voorkomen en plaatst deze op een lijst op het scherm. Dan zou:

  1. de gebruiker op een zendernaam kunnen klikken en het programma zou die naar toe zappen op de VU+ of
  2. een papieren lijst van zenders en kanaalnummers afgedrukt kunnen worden of
  3. een bestand van zenders en kanaalnummers op één of andere manier ingelezen kunnen worden in mijn Logitech Harmony.

Weet iemand van het bestaan van een dergelijke applicatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Nog gemakkelijker is om je eerste kanalen door de Canaldigitaal fastscan bij te laten houden.

Dan staat Nederland 1 altijd op 1. en RTL4 op 4

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een idee. Ik ben zo nieuw op CD dat ik niet eens wist van het bestaan van CD fastscan. Een complicatie is dat ik even vaak naar de britse zenders kijk die helaas numeriek erg gescheiden zijn van de nederlandse zenders. Bedankt voor de tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan lees je die zenders daarna in, en parkeert ze op positie 1000 en hoger.

Op mijn Vu+ worden alleen de eerste 1000 posities door de fastscan veranderd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn Rebox bevalt mij de volgende procedure prima:

- geef ontvanger statisch IP nummer; maak shortcut op je PC naar ontvanger.

- koop en installeer zender editor (www.setedit.de)

- lees direct zenderlijst uit de ontvanger in (bijv. na een fastscan)

- zet alle zenders in de door jou gewenste volgorde (1,2,....)

- stuur file (.fdu) naar je ontvanger.

Mocht er een zenderwijziging zijn, en je weet de nieuwe transponder, dan hoef je alleen nog maar een handmatige transponderscan te doen met je ontvanger en de zender met setedit op de door jou gewenste positie te zetten. Met setedit kan je ook je zenderlijst printen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lastige aan de Vu's is, dat afhankelijk van de gekozen image de zenderlijst wel of niet in correcte fastscan volgorde blijft (dus, de volgorde die CDS of TVV er in gestopt hebben).

 

Met mijn Rebox had ik steeds één op 1; BBC HD op 800.

Met de Vu zit één op 1; maar alles wat er na komt durft al eens te variëren. Zo zit BBC HD de ene keer op 411; dan weer op 415. Ik had er een aparte draad over gestart; maar niemand van de andere gebruikers herkent de klachten.

Ondertussen me bij dit gebrek neergelegd; zodra de 4018 er is wordt die in huis gehaald en gaat de Vu de deur uit...

 

 

@boudeman, afhankelijk van je Rebox model, kan je ook PolarEdit gebruiken; die is gratis.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Pirie, Zelf een bouquette (zenderlijst) aanmaken

En dan kun je via menu de zenders op je zelfgekozen plek zetten.

Bij bij is ned  van 1-16 en de engelse zenders van 17-31

 

Mocht er een zenderwijziging zijn, en je weet de nieuwe transponder, dan hoef je alleen nog maar een handmatige transponderscan te doen met je ontvanger en de zender via menu op de door jou gewenste positie te zetten.

aangepast door Traffic1326

Homecast s9000  :mad:  in plaats daarvan  2x VU+ Solo2 met Open PLI 6.2. Loopt fantastisch! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen (al dan niet zelf gemaakte) bouquetten in je VU+, Pirie?

De term 'bouquet', hoewel ik het af en toe ziet op het TV scherm n.a.v. een VU+ menu item, is mij nooit duidelijk geweest. Het is niet beschreven in de VU+ handleiding - zeker niet in deze context. Nu heb ik twee antwoorden van jullie ontvangen die het mij duidelijk maken dat 'bouquetten' mij een oplossing kunnen bieden voor mijn probleem. 

 

Waar kan ik een goede uitleg lezen van 'bouquetten' en de mogelijkheden die ze bieden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pirie, Zelf een bouquette (zenderlijst) aanmaken

En dan kun je via menu de zenders op je zelfgekozen plek zetten.

Bij bij is ned  van 1-16 en de engelse zenders van 17-31

 

Mocht er een zenderwijziging zijn, en je weet de nieuwe transponder, dan hoef je alleen nog maar een handmatige transponderscan te doen met je ontvanger en de zender via menu op de door jou gewenste positie te zetten.

 

Dit lijkt een goede oplossing.

 

Zoals ik boven meldde, de term 'bouquet', hoewel ik het af en toe ziet op het TV scherm n.a.v. een VU+ menu item, is mij nooit duidelijk geweest. Het is niet beschreven in de VU+ handleiding - zeker niet in deze context. Nu heb ik twee antwoorden van jullie ontvangen die het mij duidelijk maken dat 'bouquetten' mij een oplossing kunnen bieden voor mijn probleem. 

 

Waar kan ik een goede uitleg lezen van 'bouquetten' en hoe ik ze zelf kan aanmaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lastige aan de Vu's is, dat afhankelijk van de gekozen image de zenderlijst wel of niet in correcte fastscan volgorde blijft (dus, de volgorde die CDS of TVV er in gestopt hebben).

 

Met mijn Rebox had ik steeds één op 1; BBC HD op 800.

Met de Vu zit één op 1; maar alles wat er na komt durft al eens te variëren. Zo zit BBC HD de ene keer op 411; dan weer op 415. Ik had er een aparte draad over gestart; maar niemand van de andere gebruikers herkent de klachten.

Ondertussen me bij dit gebrek neergelegd; zodra de 4018 er is wordt die in huis gehaald en gaat de Vu de deur uit...

 

 

@boudeman, afhankelijk van je Rebox model, kan je ook PolarEdit gebruiken; die is gratis.

 

Ja, dit is precies mijn probleem met mijn VU+. Mijn VU+ is slechts een paar maanden oud en voor de rest bevalt het goed. Als ik zo ver ben, zal ik zeker kijken naar de specificatie van Rebox apparatuur voor de opvolger van de VU+.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De term 'bouquet', hoewel ik het af en toe ziet op het TV scherm n.a.v. een VU+ menu item, is mij nooit duidelijk geweest. Het is niet beschreven in de VU+ handleiding - zeker niet in deze context. Nu heb ik twee antwoorden van jullie ontvangen die het mij duidelijk maken dat 'bouquetten' mij een oplossing kunnen bieden voor mijn probleem. 

 

Waar kan ik een goede uitleg lezen van 'bouquetten' en de mogelijkheden die ze bieden?

Zet eens een lijst van bv. Hans of Satje of Icesat in je tuner (het is me niet duidelijk welke satellieten je wilt ontvangen maar daar hangt vanaf welke zenderlijst voor jou optimaal is) en je weet meteen wat het genot is van de bouquetten. Ik gebruik standaard die van Hans of Satje.

Een bouquet is een apart aan te klikken lijstje met bv. alle Nederlandse zenders, of alle Duitse zenders, of alle sportzenders, of alle muziekzenders, of , of , of, en, en, en....

Je kunt zelf ook bouquetten maken met alle zenders die jij zelf wilt kijken. Ben je dus alleen geïnteresseerd in films in bepaalde talen dan zet je die zenders in een bouquet en klik je dat bouquet aan dan heb je ze daar in een rijtje in de volgorde die jij prefereert.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...