Ga naar inhoud


Scannen van transponder lukt (nog) niet


MySat
Ga naar oplossing Opgelost door MySat,

Aanbevolen berichten

Projectje voor de vrijdag... Update de TNTSAT kaart v5. Dus om de familie niet te belasten, wil ik een oudere DM800 even met SCAM configureren en op TF1 zetten (19.2E). Dat lijkt simpeler dan het is..

 

Ik krijg de transponder niet gescanned op 12207V  29700 5/6 QPSK...  Vreemd omdat de sateliet wel degelijk goed is uitgericht... Zie ik weer wat over het hoofd ?

 

Bijlage (screenschot DM800) en settings vanaf Lyngsat

post-31391-0-16855700-1497007783.jpg

post-31391-0-55354400-1497007791.jpg

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


@MySat,

 

Probeer eens een autoscan, gr.

 

Zilverster.

Had Ik als eerste gedaan....( dus de gehele sat in 1 keer gescanned). nadien zelfs nog een werkende lijst van een andere vu solo erop gezet...

Enige wat ik nog niet gedaan heb, is gechecked of ik andere V transponders heb op deze lnb (otw gechecked of alle disceq settings voor de LNB goed staan)

aangepast door MySat

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je vrije duitse zenders op 19.2°E?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je vrije duitse zenders op 19.2°E?

Ja, deze heb ik... Ga nu even de aanvullende checks doen zoals hierboven aangereikt

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien gewenst plak ik er straks wat screenshots bij, maar de volgende feiten zie ik na een complete rescan van 19.2E.

 

- te weinig gevonden kanalen op de satelliet

- zowel V/H zenders die werken

- Alleen DVB-S kanalen en geen S2- kanalen !

- verschillende settings in de LNB configuratie aangepast, maar geen verschil te zien

 

Iemand een idee hoe ik de S2 kanalen succes vol kan instellen? Dit is alleen een probleem bij de ontvanger. Ik denk te kunnen stellen dat het niet aan de schotel config ligt ( T90 met 6 lnbs), want overige satellietaansluitingen werken prima.

 

Is het dan toch de LNB config ? Die post ik wel Ff..

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

De settings voor deze LNB

 

post-31391-0-62594500-1497079860.jpg

aangepast door MySat

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Met de uitgevoerde analyse dat de DVB-S2 kanalen niet werkte, kwam ik uit op een gelijksoortig probleem met de tuners. http://www.***ongewenste_link***.co.uk/forums/showthread.php/110723-No-DVB-S2-signal-DM800-Clone/page3.

 

Niks te verliezen, dus even de fix uitgevoerd. Rescan -> Opgelost !

post-31391-0-66382200-1497084664_thumb.jpg

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die C1 is overigens een taaie om los te solderen. Soldeerlip ligt voor 90% onder de elco en werkt niet mee... Voor de volgende tuners handig om te weten. Voorzichtig wegknippen of de gehele Elco goed warm laten worden.

  • Like 1

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...