Ga naar inhoud


Overstap van online.nl naar Tele2


Zunigkyk
Ga naar oplossing Opgelost door Zunigkyk,

Aanbevolen berichten


Ik heb alvast het modem van Tele2 binnen gekregen.
Het is een Technicolor tg789bvn.
De 'Gebruikershandleiding' is een aansluitinstructie, verder niks.

Heb het hele internet afgezocht naar iets uitgebreiders.

Er wordt alom geklaagd dat het ding potdicht zit, en Tele2 verklapt niets.

Waar is de documentaitie?

Ik heb de Technicolor even (zonder DSL) los aangesloten  op de laptop, maar 192.168.1.1 geeft niets te zien.
Waarschijnlijk moet ik wachten tot de Tele2 geactiveerd is.

Wat opvalt: er zit een 12V 2,5A voeding bij.
Heel wat zwaarder dan mijn huidige modem Huawei Hg655d, die kan met 12V 1,5A toe (praktijkverbruik: 8W).
Het stroomverbruik van de Technicolor gaan we straks dus even nader onderzoeken.

Ik ga dan ook bekijken hoe de Technicolor's Wifi uitpakt in vergelijking met de Huawei.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • Oplossing

Ter elfder ure kwam Tele2 met bericht dat de aansluiting een week later zou komen. Zo lang zonder internet is bijzondere (en leerzame) ervaring. :sick:
 

Aansluiting werkt inmiddels naar tevredenheid.

Ondanks de dikke voeding gebruikt de Technicolor tg789bvn aan stroom ongeveer 8 à 8,5W, dus vrijwel even veel als de Huawei hg655d
Het installeren via wifi ging heel makkelijk, ik krijg heel goed signaal, wellicht iets beter nog als bij Huawei. Afhankelijk van het verkeer in de buurt haal ik 5 a 10 Mbps download op 10m afstand met 2 muren ertussen.
Voor bedraad internet was het wat lastiger: dat gebruiken gaat pas lekker als je in Windows 10 bij 'Openbaar netwerk' netwerkdetectie inschakelt.
Bedraad haal ik ca 17 Mbps download.
Voor de smartTV aansluiting hoefde ik niets te doen. Gewoon de netwerkstekker in het modem prikken.
In het modem is een tabblad voor 'Game & Application Sharing'. Voor zo'n 20 toepassingen zijn er al voorinstellingen, maar je kan ook een user-defined configuratie ingeven. Ik heb hier geen ervaring mee, kan dus ook niet zeggen hoe bruikbaar het is.
De bedieningsinterface en instelmogelijkheden van het modem zijn eenvoudig gehouden. Dat heeft zijn voordelen, maar voor veeleisende technisch ingestelde gebruikers levert dat wel frustratie/beperkingen op. Voor mij werkt dit modem prima.

We zijn nu ongeveer 9 maanden verder nadat online.nl met 'een nieuw begin' kwam.
Zo lang heeft het dus geduurd om na de stoeipartij met online.nl een Tele2 aansluiting te baren.
Het is ondanks de zwangerschapscomplicaties een mooie dochter geworden. :)

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je toevallig en Gigaset IP telefoon aansluiten op je Tele2 modem en zo ja, functioneert het dan probleemloos?
Dat was bij mij bij online niet het geval.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Prawo

Ik heb alleen internet van Tele2. In tegenstelling tot wat ze in de voorwaarden zetten heb ik geen telefoonnummer van ze toegekend gekregen. Vorig jaar kenden ze je dat nog wel toe, ook al wou je het niet...

In mijn modem kom ik ook niets tegen over telefonie. Bij de Huawei hg655d stond er nog wel iets in over SIP.

 

Ik heb totaal geen verstand van IP-telefonie. Maar heb wel even gekeken bij Gigaset IP-telefoons. Ze doen daar een kastje bij die je met een netwerkkabeltje aan je modem prikt, en ze zullen dat toch wel zo uitgedacht hebben dat het werkt?

 

Maar als je het precies wilt weten kan je je even registreren op https://forum.tele2.nl en er vragen over stellen. Er lopen daar mensen rond die er meer van weten dan de officiele Helpdesk.

Ik wil er best verder over uitweiden, maar dan moet je even een nieuw topic aanmaken.

 

Voor het overige:

ik heb mezelf met #33 het beste antwoord gegeven, en wil daarmee dit hele topic graag afsluiten.  Het heeft bij elkaar lang genoeg geduurd.

Van mij mag er een slotje op.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Kun je toevallig en Gigaset IP telefoon aansluiten op je Tele2 modem en zo ja, functioneert het dan probleemloos?

Dat was bij mij bij online niet het geval.

In theorie zou het zowel bij tele2 als bij online moeten werken, voip is ip verkeer wat over internet kan

Waarom werkte het niet bij online?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ze de betreffende poort dichtgezet hebben......

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...