Ga naar inhoud


Verzameltopic voor handige tools


Penoza
Ga naar oplossing Opgelost door Sverige,

Aanbevolen berichten

ubwnhAR.png

 

PrivaZer is een nieuwe cleaner-tool die diverse interessante eigenschappen heeft die veel concurrenten, zoals CCleaner, niet hebben. PrivaZer ruimt alle rommel, tijdelijke bestanden, gebruikerssporen en internetsporen op je computer op. Maar daarnaast kun je ook heel goed bekijken wat nou precies de sporen zijn die je verwijdert.

 

Klik hier voor meer informatie

aangepast door Penoza
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben altijd geinteresseerd in het opruimen van 'rommel'...

Maar...  in een ander topic werd mij afgeraden dingen op te ruimen, omdat dat vaak meer kapot maakt dan je lief is.

Ik weet het allemaal niet... mijn gevoel zegt altijd dat opruimen goed is...  maar voor ik het ga proberen is het misschien verstandig om de mening te horen van mensen die er "verstand van hebben"...

Wat er op "chip.de" geschreven wordt, is in ieder geval positief...

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus wel een probleem gehad met ccleaner... na de update naar de creators update, had ik zoals altijd mijn computer opgeschoond... de files, en daarna de registry... de volgende ochtend wilde hij niet meer opstarten, en moest ik mijn backup (acronis) terugzetten...  ik weet nu niet goed of ik ccleaner durf te gebruiken voor de registry.

Het werd mij afgeraden, door diverse forumleden... maar aan de andere kant, is dat geen houdbare situatie vind ik....

 

Dit is wat er overblijft... de rest heb ik wel al opgeruimd, maar ik weet niet wat UNPXWorker.exe is... de fout zou met de locatie te maken hebben, dus ik denk als die fout is dat dit ook wel weg zou mogen...

Ook provtool.exe is duister...

 

post-39968-0-88762800-1497531008_thumb.jpg

 

maar misschien mag alles gewoon wel weg...

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een compleet afgesloten update naar een nieuwe versie altijd eerst de computer uitzetten (echt uit) en opnieuw starten.

Pas als na uitzetten en weer aan er niets meer word gedaan / afgewerkt mag je dingen aanpassen en bv ook dan pas ccleaner draaien.

Hoewel Microsoft nooit meld dat het doen van deze stap beter is heb ik gemerkt dat dit belangrijk is om geen rare dingen te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCcleaner moet je natuurlijk ook up to date houden.

 

Release Notes v5.31.6105 (13 Jun 2017)

- Improved Windows 10 Creators support
- Improved Firefox History cleaning
- Improved Chrome Cache and History cleaning
- Optimized Scheduling functionality (Professional only)
- Improved high-DPI support
- Minor GUI improvements
- Minor bug fixes

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om nu geen wildgroei aan allerlei topics met handige tooltjes te hebben kunnen we ze verzamelen in deze topic.

 

Let wel op de algemene spelregels, dus geen reclame!

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de download van Privazer staat zelfs een waarschuwing.

 

---

PrivaZer v3.0.24 UPDATED on 14 Jun 2017 
14MB (uncompressed)Released on 14 Jun 2017
 
PrivaZer is a cleaning tool that scans and cleans your computers and storage devices, including external disks, USB flash drives, iPods, SD cards or network drives. It safeguards your privacy by removing unwanted traces of internet activities, software usage, USB history, registry and files.
 
Includes an available secure delete function that overwrites files to prevent recovery.
 
WARNING: some users have reported problems that cause system stability issues. Recommend backing up data before use.
---
 
Toch maar gewoon uitkijken met dergelijke software.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso met al dit soort tooltjes. Vaak slopen ze  meer dan dat je er baat bij hebt. Wel altijd blijven nadenken en als je niet weet wat de opties betekenen: gewoon afblijven!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emsisoft Anti-Malware

qzP5Crl.png

Het programma biedt geen permanente bescherming, maar is zeer geschikt om ‘woekerende’ malware op te schonen.

Let op: Dit is een krachtig programma en kan bestanden opschonen. Verwijder nooit onderdelen/instellingen die je niet begrijpt. Dit geldt niet alleen voor Emsisoft Emergency Kit, maar voor alle systeemhulpprogramma’s.

Klik hier voor meer informatie.

aangepast door Penoza
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Penoza, mag ik nu eens iets vragen.

Ik vind het erg interessant om op de hoogte gebracht te worden van goede software... MAAR...  is wat je aanbeveelt ook door jezelf getest, en goed bevonden, of haal je die programma's gewoon uit berichten die je ergens leest...

Dat maakt voor mij wel een groot verschil... je leest veel... maar het is pas echt van waarde als je mensen hoort die er ervaring mee hebben, en iets kunnen aanbevelen omdat het bepaalde dingen beter en grondiger doet, dan andere programma's, die dan ook genoemd kunnen worden.  Dan heeft het echt meerwaarde....  nu weet ik even niet wat ik aan de meldingen heb.

 

(ik bedoel dit niet negatief hoor... maar het is belangrijk om te kunnen inschatten welke waarde de informatie heeft)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...