Ga naar inhoud


Philips Airfryer


nolletje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Bijdrage gerepareerd, 2e bestand toegevoegd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

Goedendag, Ik heet mij gelijk even welkom als hobby reparateur ( daar waar de onderdelen niet te klein worden).

Ik ben Chris, 33 jaar en werkzaam als inspecteur laagspanningsinstallaties. Kleine elektronica doe ik daarnaast als hobby.

 

 

Oud topic zag ik maar ik waag toch mijn kans:

 

Ik heb ook een Airfryer XL HD9240 ter reparatie. Kijkende naar de PSU was de 7 pins chip opgeblazen door defecte weerstanden.

Nu heb ik die chip inmiddels kunnen bestellen (Viper16L) alleen zitten er op de PSU ook 2 blauwe weerstanden waarvan ik niet kan bepalen of ze nou 22, 22K of 22M Ohm zijn. Kan iemand mij hier bij helpen? Deze zitten nog voor de gelijkrichterbrug (SDB107-TP) in het 230v circuit.

 

placa-fonte-da-fritadeira-philips-walita

 

420303607241_a.jpg

 

Alvast bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Goedendag,

 Deze zitten nog voor de gelijkrichterbrug (SDB107-TP) in het 230v circuit.

 

 

 

Tnx. Wat is het wezenlijke doel van die weerstanden precies? Begrenzen van het vermogen?

 

Gokje, bleeder weerstanden, of weerstanden onderdeel van een netfilter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben toch wel wezenlijk benieuwd naar die weerstanden en waarom 22M ohm. Ik heb namelijk getracht een van de verbrandde wikkelingen te meten en die waren rond de 2.3 ohm per wikkeling. (á ±10 wikkelingen) nu weet ik niet bijster veel over hoe het zich vertaald naar de werking, en wat er zou gebeuren als er per ongeluk toch andere weerstanden gebruikt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In het geval het bleeder weerstanden zijn, en je neemt een lagere waarde, zullen ze gaan roken.

Het kunnen ook potentiaal vereffenings weerstanden zijn, die aan de fase, nul en behuizing zitten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo; heb een airfryer Phillips 9240; heeft altijd goed gewerkt. Ik ben ook bij een facebook side waar recepten en problemen worden besproken.  Daar was regelmatig sprake van problemen; die men dan kon oplossen door het apparaat te "resetten" en de toets-screen eens goed te ontvetten. Sinds enkele dagen viel het apparaat na zeer korte tijd uit. Nu (na het resetten) licht het toesenbord èèn seconde op, valt het apparaat weer volledig uit.  Iemand een idee in welke richting ik moet zoeken ( censors, thermostaten, enz.)

Heb het PDF file reeds gedownload, was leerzaam, maar geen foutenlijst met oplossingen...

 

Hallo;

 

Onze Airfryer heeft het zelfde probleem als die van "frans21" van jl. 16 febr. 2017 (bericht#10) weet iemand of en hoe dat probleem is opgelost/verholpen? 

 

Hoor graag iets en bij voorbaat hartelijk dank,

 

Erk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

Omdat mijn airfryer XL HD9240 kapot ging ben ik op dit forum terecht gekomen. De airfryer stopte ineens en doet helemaal niks meer, dus ook geen lampje op het display. Welk onderdeel zal dan mogelijk kapot zijn?

Ik hoor het graag omdat ik dan dit onderdeel kan vervangen of repareren wanneer dit mogelijk is. Ook tips hoe ik kan testen wat er kapot is hoor ik graag.

 

Hartelijke groeten,

Huibert

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb hier ook zo een ding staan 9240.
daar is de condensator naast de viper16 defect,10uf.
maar ook de 2 weerstanden voor de gelijkrichter.
beide kapot.
wat zou de weerstand moeten zijn?
lees 2.2 mohm,of 39 ohm.
zijn de groene.
en zal de viper dan ook vervangen moeten worden?
ziet er niet defect uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...