Ga naar inhoud


nieuw DM900 UltraHD


youngblood

Aanbevolen berichten


Gast Mimisiku

Dan val je in de niche die schijnbaar heel veel geld daarvoor over heeft plus de behuizing die daarbij past :) In zo'n geval maakt het niet uit of de box €800 of €8000 kost.. Als je "money to burn" hebt spelen rationele beslissingen niet meer.

 

Helaas voor het overgrote gros is het echt zoeken naar "the best for your buck". Dan zijn de functies (of het gebrek eraan) niet in het voordeel van een DM7080.. Je gaat geen €900 betalen voor een bak die geeneens UHD kan verwerken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben benieuwd

 

ben Dreambox fan

 

nooit geen problemen met hun spullen gehad. Dm7000 DM600 DM800 DM8000.

DM8000 geniet ik nog steeds elke dag van

en met paar vu boxen juist wel door brakke tuners.

zijn prijzig maar dan heb je ook wat.

hoop dat de UHD decoder ook super is.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook nooit problemen ondervonden behalve de jackpot prijsstelling.

 

er komt wellicht geen UHD voor FTA behalve puur reclame

 

dat is een aanname maar alleszins een logische

 

de softcam wordt allengs uitgeroeid door de providers (zie sky en HD+)

en dus

dan heb je aan dat apparaat helemaal niets meer als toegevoegde waarde behoudens de superieure menu's en legale app's

 

ofwel u gebruikt een CI+ die de Dreambox software ondersteund... en dan is er geen ander alternatief image bekend dan het IHAD, tot op heden.

ofwel u heeft enkel FTA met HD qualiteit

 

UHD zal er wellicht niet zijn zonder heel veel beperkingen

 

die nieuwe regulering van Common Access zal frustraties geven en heeft geen enkele vergelijking met de dm7000 en consorten

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben benieuwd

 

ben Dreambox fan

 

nooit geen problemen met hun spullen gehad. Dm7000 DM600 DM800 DM8000.

DM8000 geniet ik nog steeds elke dag van

en met paar vu boxen juist wel door brakke tuners.

zijn prijzig maar dan heb je ook wat.

hoop dat de UHD decoder ook super is.

Nooit geen=altijd guppje

Zoals hier de de site te lezen is zijn/waren de dm boxen nooit probleem loos jammer genoeg.

Druk aan het hobbyen met de gigablue en een triax 110 multifeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Sterker nog: de DM8000 gebruik ik hier ook als hoofdmachine met 4 tuners... Deze is dan ook onder bijna MISPEC gebouwd in Duitsland... Na de verplichte assemblage in China was het gedaan met de kwaliteit en begon het gezeur met de clones....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dream 900 Ultra HD

 

BCM 7252S
1,5 Ghz dual Core
ARM Processor
12.000 dmips

 

wahlweise Dual-S2 oder
Dual-T2 (kein FBC)

 

8 GB Flash eMMC
2 GB Ram
USB 3.0
1x HDMI 2.0 out
1x HDMI 1.4a in
SD-Cardslot
1x CI Slot
1x Kartenleser
3" LCD-Display
max. Auflösung 2160p

 

http://www.hdfreaks.cc/index.php/Thread/23370-Liste-der-4K-Boxen-mit-E2/?postID=160152#post160152

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een paar modellen dreamboxen gehad. Nu heb ik nog 2x een 8000 staan. Komt hier ook een opvolger voor? Wellicht een 9000 ultra hd?

 

Nou als ze even snel zijn als Goliath, dan zal de 9000 Uhd ook wel komen.

 

Ze maken mooie kwaliteit ontvangers dat is een ding wat zeker is maar zijn helaas wel wat overpriced

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zo overpriced zijn ze anders niet meer.. ik zie op diverse sites een DM800 V2 staan voor 160-170 euro dus dat valt allemaal best mee. Een paar maanden terug was het nog +- 400 euro.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat mag dan wel zo zijn maar voor vergelijkbaar geld krijg je van "andere" merken wel een ontvanger opgebouwd uit aanzienlijk modernere en snellere componenten.

Ik ben door de jaren heen eerste eigenaar geweest van 3 generaties dreamboxen en sinds er andere fabrikanten ingesprongen zijn in de linux opensource tunermarkt is de keuze voor dreambox niet meer logisch. De geroemde kwaliteit van dreambox gold alleen de DM8000.

Voor al de andere bestond die kwaliteit enkel op papier. Daarnaast verouderen receivers technisch dusdanig snel dat ik er geen 400 tot 800 euro meer aan wens te vergooien. Neem wel genoegen met een instap of uitloop modelletje van 100 tot 200 euro.

Maar kan me voorstellen dat als de bankrekening goed gevuld is dat je dan voor jezelf enkel het beste wenst. Een hobby mag immers geld kosten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de oudste VU+ DUO die ik heb werkt nog 100%

de oudste dream die ik nog heb dm7020s is al aan zijn vierde PSU toe maar werkt nog voor SD

ik kan er nu geen moderne app's op draaien en de HD zenders kan ik enkel zien op de VU+ DUO,

 

logisch want de vergelijking loopt al mank sinds ik potente HD receivers van Dream zocht en kocht

man, man wat een waardeloze prijs kwaliteit van 2010 tot heden

en dan ook nog eens de boetedoening van die Firma en het feit geen softcams meer te ondersteunen van officiële zijde

 

iemand die 800 euro heeft liggen zal graag toptechnologie in huis halen of die merknaam en dat model sowieso niet vergelijken met alternatieven

welke Rolls Royce automobilist kijkt nog naar een ander merk?

juist 5 modellen Dreambox gehad en dan toch eens in de Mercedes onder de receivers gaan zitten.

Dream moet zich eerst eens bewijzen aan de markt waar pas gisteren een UHD met 4K geïntroduceerd werd

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...