Ga naar inhoud


Fritzbox firmware update vanaf 6.30 werkt niet goed met Tele2


abmg

Aanbevolen berichten


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@abmg : onbegrijpelijk!

In uw plaats zou ik een beroep doen op de Duitstalige helpdesk van AVM. E-mailadres staat op hun site.

Ik heb, door de jaren heen, helaas slechte ervaringen opgedaan met de Nederlandstalige medewerkers.

Uiterst vriendelijk maar men lispelt in de regel de inhoud van kant en klare scripts voor

 

edit: is de gedacht bij u (en Delta FM) al opgekomen de box te beider plekken uit te proberen en te vergelijken. (mits topografisch mogelijk natuurlijk..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zit er nog een splitter in de adsl lijn?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties!

 

Er zit geen splitter tussen bij mij.

 

Ik werd bij AVM geholpen door Neil O'Hara. Bij de update naar 6.52 had ik hetzelfde probleem als bij die naar 6.30 en ik had geen zin er weer veel tijd aan te besteden om support files e.d. uit te lezen. Hij wilde toen telefonisch contact, heeft mij gebeld en overgehaald toch alles weer op te sturen. Hij heeft ook de recovery tool voor 6.20 opgestuurd. Die stond niet meer op de server. Het was zonder dat nogal omslachtig die firmware weer er op te zetten.

Later heeft Jan Wendt van AVM support het overgenomen.

Ik heb dus alles bij elkaar wel het gevoel dat ze hun best gedaan hebben.

Nu heb ik een week geleden weer een support verzoek ingediend, maar nog niets op gehoord.

 

@DeltaFm

DSL Firmware versie 1.68.26.44, komt mij onbekend voor. Staat dit in het scherm DSL informatie (zoals ik hierboven heb gegeven) bij jou?

Welke Broadcom staat er bij jou? Ook 164.141?

 

Ik zal als ik meer tijd heb nog eens met het Tele2 modem wat uitproberen.

Met een Fritzbox 7360 doet zich exact hetzelfde voor, na fw update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DeltaFm

DSL Firmware versie 1.68.26.44, komt mij onbekend voor. Staat dit in het scherm DSL informatie (zoals ik hierboven heb gegeven) bij jou?

Welke Broadcom staat er bij jou? Ook 164.141?

Klopt, zie bijlage. Broadcom is bij jou de chipset van de centrale, bij mij is dat een (oude) Centillium. Wellicht zit daar het probleem?

 

post-45475-0-35039600-1477211431_thumb.jpg

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien als workaround de tele2 router-modem vooralsnog in bridge zetten en de 7490 gebruiken als router?

Weliswaar een extra voedinkje in dat geval maar dan het beste uit twee werelden?

Die extra voeding vind ik idd een bezwaar, maar ook dat je dat poorten moet forwarden etc. Dat werkt niet goed in Tele2 modems. Bridge modus zit er ook niet in. Ik ben blij dat ik met de Fritzbox als modem, router, sip device, NAS alles zelf in de hand heb.

 

Ik blijf Fritz!OS 6.20  gebruiken en zal elke update een keertje testen, en afwachten of er nog respons komt van AVM op mijn laatste support verzoek. Dit OS werkt overigens prima, maar het is nogal extreem dat updates van dit nieuwste model niet werken!

 

@DeltaFm

Het lijkt dat de DSL versie zich aanpast aan de centrale. Ik denk dat daar dan ook het probleem zit.

Ik krijg in mijn adsl wel wat errors, maar niet bepaald veel of storend.

 

Ik ga verder niet aan de line settings prutsen, want ik weet niet wat ik daar aan zou moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Annex M is in feite zelfs de betere optie met een verhoogd frequentie spectrum. Hiermee kan je theoretisch een uplink van 3.3 Mbit halen (theoretisch 2.2 Mbit).. voor de downstream maakt dit niets uit, dus waarom die zo laag is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou de drie settings een of meerdere stappen terug kunnen zetten, wellicht heeft dit nog effect.

 

Waar heb je trouwens de Annex setting op staan? Je hebt immers maar keuze uit A of B (en dus niet M).

aangepast door DeltaFM

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Annex A is POTS en Annex B is ISDN (wie heeft dat nog?). De andere Annexen zijn ingetrainde standaards die via ADSL(2)(+) en VDSL DSLAMS worden ingesteld. Dit aan de hand van het gekozen abonnement, gebruikte DSLAM hardware en uiteraard de afstand tot de centrale en de kwaliteit van de koperverbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Annex staat op A.

 

Met die drie settings weet ik niet waar ik mee bezig ben, maar ik zou dat kunnen doen. Maar nu even niet. Ik heb d'r voor een poosje weer genoeg van: firmware updaten, zien dat het weer Annex M is, eraan prutsen om ik weet niet wat te veranderen en dan met de recovery tool weer naar firmware 6.20 (een downgrade kan niet in 6.52), dan instellingen laden.

Het is een heel gedoe!

 

Met de volgende firmware update ga ik er weer tijd in steken.

 

Ik las bij de Duitse firmware 6.51

"Behoben - Verbindungsproblem zu Broadcom 147.159 (VDSL)
Behoben - Verbindungsproblem zu Infineon 7.23.4 (ADSL2+)"

 

 

Er wordt dus wel aan verbindingsproblemen met de DSLAMs (zo heten die centrales toch?) gewerkt. Als AVM contact opneemt over mijn supportaanvraag (of als het te lang begint te duren) vraag ik of er aan verbindingsproblemen met Broadcom 164.141 gewerkt kan worden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Annex B is ISDN (wie heeft dat nog?).

Ik.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...