Ga naar inhoud


Welke 4 k ontvanger


joeri peeters

Aanbevolen berichten

Ja Crazy Sat. die hebben inderdaad 4096 pixels maar dat is de professionele versie. Die vindt je niet terug in de huishoudelijke schermen.

Maar wil je nu echt veel beter beeld, neem dan een Oled UHD-scherm, bijv. de LG55B6V vlak of de LG 55C6V gebogen. Dat is verbluffend.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor de Dreambox zou ik al helemaal niet gaan met hun eigen closed software als ze net zo vaak updates gaan uit brengen als ontvangers nou dan heb je wat

Als je op git.opendreambox.org kijkt, dan zie je dat er nog genoeg ontwikkeling is... Dan zie je ook meteen dat het python on de .h files nog open source zijn plus de opbouw van het image zelf.. Verder zie ik dat ze toch af en toe nog wat leuks maken... Maar zit het in een .cpp file dan kan de opensource community het wiel twee keer uitvinden...

bron citaat:  http://forums.openpli.org/topic/44731-dm-900-ultra-hd/page-2?do=findComment&comment=611866

 

Ik ben geen VU+ liefhebber 

Omdat jij er weinig van kent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar wil je nu echt veel beter beeld, neem dan een Oled UHD-scherm, bijv. de LG55B6V vlak of de LG 55C6V gebogen. Dat is verbluffend.

 

Ja die zullen wel verbluffend zijn maar met een stevig prijskaartje , als jij dit wil neertellen geen probleem. Boven zijn het 4K televisies wat je bedoeld , is dus in schril contrast met de PC schermen waarnaar je prefereert.

Laat het ons maar houden bij een prima UHD scherm of TV voor onze huiskamers , die 4K schermen zijn bedoeld voor bedrijven. Maar ik zeg het nogmaals persoonlijk zie ik weinig verschil met mijn UHD scherm. Maar ik ben een "grijze ouwe man" van 65+ met bril , wat wil je ? :)

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit alleen met die DVB-S2X wat in mijn maag, ik heb niet de indruk dat een van die ontvangers dat ondersteunt.

Misschien komen er later andere plugin tuners die dat ondersteunen, maar het zou toch handig zijn als ook de ingebouwde tuners dit ondersteunen.

Eind december komt de Octagon SF-4008 die ook DVB-S2X ondersteunt.

http://www.opena.tv/forum391/

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Omdat jij er weinig van kent.

Ehhh waar baseer jij dat op?

Wij hebben jaren lang de VU boxen geleverd maar deze zijn nooit mijn favoriet geworden helaas.

Al was mijn 1e HD ontvanger een VU Duo.Nu kies ik voor de ontvanger waar ik het makkelijkste mee kan streamen.

Maar dat is ieder zijn eigen keuze toch?

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehhh waar baseer jij dat op?

Wij hebben jaren lang de VU boxen geleverd maar deze zijn nooit mijn favoriet geworden helaas.

Al was mijn 1e HD ontvanger een VU Duo.Nu kies ik voor de ontvanger waar ik het makkelijkste mee kan streamen.

Maar dat is ieder zijn eigen keuze toch?

Dat bevestigt dat je er niet veel van kent.

Je hebt dus nooit een VU+ 4K gehad.

Omdat jij geen VU+ liefhebber bent, wil niet zeggen dat het voor anderen ook zo is.

Ieder zijn eigen keuze toch?

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Solo4k streamt als de beste, ik denk dat de buurvrouw haar bevindingen stoelt op ervaringen uit het verleden.

Maar wees blij dat er keuze is, dat garandeert innovaties en verbeteringen, naast een voor de consument betere prijs.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ehhh waar baseer jij dat op?

Wij hebben jaren lang de VU boxen geleverd maar deze zijn nooit mijn favoriet geworden helaas.

Al was mijn 1e HD ontvanger een VU Duo.Nu kies ik voor de ontvanger waar ik het makkelijkste mee kan streamen.

Maar dat is ieder zijn eigen keuze toch?

 

je oude DUO had natuurlijk 100 Mbit

een zeer potente allrounder gedurende 6 jaar ondanks zijn hardware

een voorbeeld voor menig nieuw merk met enigma2 erop

een met TOP ondersteuning

 

de nieuwe 4K kassies hebben 1000 Mbit (en veel krachtigere processoren + meer geheugen)

die zijn met de nieuwe in het VTI image opgenomen streaming linux resources zoals Gstreamer grandioos

 

maar er zijn ook andere receivers en maar enkele daarvan die tegelijk TOP ondersteund worden zoals de Dreambox

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een losse satelliet ontvanger heeft vele voordelen t.o.v. Sjaaks oplossing, maar dat weet hij zelf ook wel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of de opname faciliteit.

OF de FCB tuners.

Of de streaming facility

Of nog veel meer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...