Ga naar inhoud


Ziggo aantal zenders freezen


Wageningen1911

Aanbevolen berichten

ok dan is dit inderdaad een coderingsprobleem of mogelijk een netwerk probleem tussen de boxen.  

 

tja of log van de softcam of laten zien hoe eea staat ingesteld.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan dit ook niet de oorzaak zijn:

 

Wat is 4G storing bij kabeltelevisie

4G Storing bij kabeltelevisie is het samenkomen van het 4G signaal en televisie signaal op de coaxkabel. Dit komt, omdat de afscherming van de coaxkabels, connectoren, splitters of antenneversterker onvoldoende is. De antenne draad van de coaxkabel moet goed afgeschermd zijn. Dit voorkomt dat signaal wat door de lucht gaat ook ontvangen wordt op de coaxkabel.

Het gevolg van ontvangen van signaal uit de lucht door de coaxkabel is dat de televisie of digitale ontvanger het gemengde signaal ontvangt. Deze moet dit gemengde signaal omzetten naar beeld en geluid, omdat niet alleen het televisie signaal maar ook het 4G signaal bij het ontvanger aankomt kan het apparaat hier niet goed mee overweg. Bij analoge televisie is dit te zien als gestoord beeld (Strepen in beeld) bij digitaal signaal zijn blokjes te zien of ontstaat er de melding E48, E52 of signaal verlies.

VU+ UNO 4K se VTI 15 ; Nvidia Shield TV Pro Ziggo ;LG G1 OLED55G1RLA - 4K OLED TV ; Sonos; Arc Soundbar, Sub, 2x New Play:5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Wageningen1911:

 

Op 'lux sat' geef je bij deze vraag:

 

Gebruik je een eigen kaartje of andere methode  29vraagteken.gif
 

het volgende antwoord:

 

Gebruik je een eigen kaartje of andere methode  Andere methode

 

 

 

Op 'open sat 4all' zeg je het volgende:

 

Ziggo is al geweest om de kabel door te meten (Box wel weggezet)

 

 

 

 

Als je zelf geen kaart hebt en ook je box wegzet als er iemand van ziggo langs komt (waarom zou je dat doen als je legaal bezig bent) dan kan dat volgens mij alleen betekenen dat je je bezig houd met illegaal wansharen.

 

 

Verder blijk je het probleem dus te hebben bij 2 verschillende types dreamboxen en blijken dat ook nog plagiaat boxen te zijn (clones).

aangepast door Dimmie
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wageningen1911:

 

Op 'lux sat' geef je bij deze vraag:

 

Gebruik je een eigen kaartje of andere methode  29vraagteken.gif

 

het volgende antwoord:

 

Gebruik je een eigen kaartje of andere methode  Andere methode

 

 

 

Op 'open sat 4all' zeg je het volgende:

 

Ziggo is al geweest om de kabel door te meten (Box wel weggezet)

 

 

 

 

Als je zelf geen kaart hebt en ook je box wegzet als er iemand van ziggo langs komt (waarom zou je dat doen als je legaal bezig bent) dan kan dat volgens mij alleen betekenen dat je je bezig houd met illegaal wansharen.

 

 

Verder blijk je het probleem dus te hebben bij 2 verschillende types dreamboxen en blijken dat ook nog plagiaat boxen te zijn (clones).

 

Oei, betrapt?  Taalkundig vind ik die uitdrukking wel grappig: "illegaal wansharen", Nog afgezien van het idiote van het Nederlandse "wan"  aan het engelse "sharen" te plakken komt bij mij dan ook de vraag op of je dan ook "legaal kunt wansharen" om van andere woordcombinaties nog maar niet te spreken.

 

Enne.... om heel eerlijk te zijn, ik heb zelf nooit een werkende Dreambox bezeten (wel een kapotte) maar hoe groot is de kans dat iemand die een Dreambox koopt er veel later of zelfs helemaal nooit achter komt dat het niet een origineeltje maar een clone was? Ik zou ook niet zomaar het verschil kunnen zien tussen het een of het ander. Daar moet je doorgaans over een lijstje van kleine details beschikken om dat na te kunnen zien. Zoiets kun je de bezitter van zo'n ding niet per definitie kwalijk nemen?

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@Wageningen1911:

 

Op 'open sat 4all' zeg je het volgende:

Als je zelf geen kaart hebt en ook je box wegzet als er iemand van ziggo langs komt (waarom zou je dat doen als je legaal bezig bent)

Dat doe je alleen wanneer je zelf weet dat je de wet overtreedt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Enne.... om heel eerlijk te zijn, ik heb zelf nooit een werkende Dreambox bezeten (wel een kapotte) maar hoe groot is de kans dat iemand die een Dreambox koopt er veel later of zelfs helemaal nooit achter komt dat het niet een origineeltje maar een clone was? Ik zou ook niet zomaar het verschil kunnen zien tussen het een of het ander. Daar moet je doorgaans over een lijstje van kleine details beschikken om dat na te kunnen zien. Zoiets kun je de bezitter van zo'n ding niet per definitie kwalijk nemen?

Beetje kort door de bocht.

In het verleden zijn - zeker op dit forum - verschillen tussen een genuine DM en een clone uitgebreid besproken. Met foto's erbij.

En op de DM site kun je ook een check doen.

 

Maar als je een DM "abonnement" neemt tegen een aantrekkelijk tarief en zonder noodzaak van een officiële smartcard, denk ik toch dat dat een bewuste keus moet zijn geweest.

En al helemaal als je hem verstopt als Ziggo langskomt voor een technische kabelcheck.   

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Et10000 heb ik lekker laten staan (heb ook alleen maar FTA van ziggo) en de monteur vroeg zelfs nog welke box het was omdat het zappen volgens hem eigenlijk niet zo snel kon gaan, dat had hij nog nooit gezien.

(inwendig moest ik eigenlijk wel lachen natuurlijk)

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst het bericht lezen voordat je iemand ergens van beschuldigd.

 

Het gaat ten eerste niet over Dreamboxen.

Die heb ik laten vervangen door Zgemma H2H boxen.

Een kennis van mij heeft het geheel voor mij aangesloten.

Hoe hij dat heeft gedaan snap ik niet.

Hij heeft iets van een kastje ertussen gedaan waar de kaart van ziggo inzit.

Ik heb gewoon een volledig pakket van ziggo genomen, omdat CS niet goed bij mij werkte.

 

De topics die Dimmie aanhaalt is helemaal niet van toepassing

En Ziggo mag nu gewoon komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eerst het bericht lezen voordat je iemand ergens van beschuldigd.

Ik heb gewoon een volledig pakket van ziggo genomen, omdat CS niet goed bij mij werkte.

 

De topics die Dimmie aanhaalt is helemaal niet van toepassing

En Ziggo mag nu gewoon komen.

Dus als ik het goed begrijp gingen die over de situatie waar je wel cardsharing zonder abonnement gebruikte.

 

Wel, stop je kaart eens rechtstreeks in je ontvanger, en kijk of je de problemen dan nog hebt.

Dan weet je of je het moet zoeken in de ontvangst of in de installatie van je kennis.

Je weet maar nooit wie er nog meer meekijken op je kaart.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp gingen die over de situatie waar je wel cardsharing zonder abonnement gebruikte.

 

Wel, stop je kaart eens rechtstreeks in je ontvanger, en kijk of je de problemen dan nog hebt.

Dan weet je of je het moet zoeken in de ontvangst of in de installatie van je kennis.

Je weet maar nooit wie er nog meer meekijken op je kaart.

Het gaat hier dus om interne cardsharing

Ga ik van de week even de kaart rechtstreeks in de box te doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een abonnement bij Ziggo bent aangegaan na 15 augustus 2014 dan ben je akkoord gegaan met algemene voorwaarden waarin het volgende staat:


Artikel 11, lid 3:
De Klant mag via het Netwerk verspreide signalen niet aan derden (laten) doorgeven. Ook mag de Klant zichzelf of derden, actief of passief, geen onbevoegde toegang geven tot het Netwerk of een Dienst, of (technische) voorzieningen (laten) treffen waardoor deze toegang kan worden gerealiseerd.

Artikel 11, lid 5:
De Klant is verantwoordelijk en aansprakelijk voor de gevolgen en de kosten van elk bevoegd of onbevoegd gebruik van zijn Aansluiting en de Diensten door hemzelf en door derden, dit in de ruimste zin van het woord.

Artikel 11, lid 10:
De Klant is ermee bekend dat de op grond van een Abonnement ontvangen programma’s, (informatie)diensten en andere content bijna altijd intellectuele eigendomsrechten rusten. Elke ongeoorloofde verveelvoudiging en openbaarmaking kan leiden tot aansprakelijkheid van de Klant tegenover Ziggo en derden.

Mocht je vinden dat deze voorwaarden toch niet op jou van toepassing zijn, m.a.w. dat je gewoon zonder dat je daar expliciet toestemming van Ziggo voor hebt gekregen, intern moet kunnen cardsharen dan staat daar ook iets over in diezelfde algemene voorwaarden, namelijk de Geschillencommissie ECD:

Artikel 24, lid 2:
Een geschil dat voortvloeit uit een Aanvraag, een Abonnement of de levering van een Dienst kan zowel door de Klant die niet beroeps- of bedrijfsmatig handelt, als door
Ziggo worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten (ECD), Bordewijklaan 46, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag. Informatie over het behandelen van geschillen door de Geschillencommissie ECD is te vinden op www.degeschillencommissie.nl.

 

 

 

Overigens kunnen zakelijke klanten wel toestemming krijgen om te mogen sharen (intern/extern). Dit geld niet alleen bij Ziggo maar bijvoorbeeld ook bij Canal Digitaal. Zo kan bijvoorbeeld een vakantiepark de huisjes voor de klanten op die manier voorzien van tv of een sportclub overal schermen ophangen waarop de diverse sportkanalen te zien zijn. Je kunt voor zoiets als zakelijke klant bij je provider een offerte aanvragen. Dus het verhaal is niet zo zwart/wit dat je kunt stellen dat extern cardsharen per definitie illegaal is en intern cardsharen per definitie legaal. Het ligt maar net onder welke voorwaarden de rechtspersoon zijn abonnement is aangegaan. Als de provider later zijn algemene voorwaarden heeft aangepast dan gelden die nieuwe voorwaarden alleen als de bestaande klant daar schriftelijk van op de hoogte is gesteld. Veel 'oud-klanten' van Ziggo zeggen nooit iets schriftelijk te hebben vernomen van Ziggo omtrend nieuwe voorwaarden en die beroepen zich daar dus op en sharen nog intern. Aangezien in dit geval sprake is van een abonnement wat vrij recent is afgesloten kan er geen sprake zijn van oude voorwaarden; kortom verveelvuldigen is dan dus nadrukkelijk verboden (intern/extern), daar valt dus ook streamen onder (remotestreamconvert). Waar het op neer komt is dat je je kaart in een ontvanger mag steken (wel of niet met een module) en dan tv mag kijken op de tv die aangesloten is op die betreffende decoder waar je die kaart hebt ingeprikt.

aangepast door Dimmie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kijk  eens wat de BER is op de betreffende zender. Die moet 0 zijn. hoe hoger de BER hoe meer storing (ruis) op de kabel zit op die frequentie.

 

 

Hoe hoger de BER hoe meer storing, zeg je, maar hier staat de BER op -1, bij 38% db. (kabel)

Is dat dan ook een probleem ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staat de ber ook op -1 dat is geen enkel probleem dat is een fout van de drivers van Vu.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een ber van 10x10-5 wordt als voldoende beschouwd, alleen kan een ontvanger dat niet weergeven, die kijkt achter de 2e foutcorrectie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...