Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Zou het kunnen dat CD rake klappen gaat krijgen, want zo te zien hebben ze hun zaakjes goed voor elkaar bij Joyne, ook als je ziet dat ze starten vanuit de Professionele handel en niet vanuit investeerders en aandeelhouders.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ofschoon hier al deels op gereageerd is wil ik toch ook nog even reageren aangezien ik "de aanstichter" ervan was.

 

Deze satelliet heeft volgens de wiki 60 transponders aan boord en volgens satbeams zelfs 66 . Snel geteld zijn er momenteel nog geen 30 in gebruik, dus deze satelliet is nog half leeg. Dan lijkt me 'voldoende ruimte om uit te breiden' wel te kloppen en zal Eutelsat genegen zijn om een paar transponders voor een leuke regeling aan te bieden aan een nieuwe provider, dat kost Eutelsat vrijwel niks.

 

De Eutelsat 9B heeft inderdaad 66 Ku-band transponders, waarvan 20 van 33 MHz breed gebruik maken van de Widebeam, t.w. transponders E1 t/m E20, 11711-12108 MHz (H/V) daarvan zijn er 18 bezet nu.
Het lijkt me toch niet de bedoeling van Joyne om één van de andere beams te gaan gebruiken?

En dan is ook alleen nog Italy of Nordic and Baltic Beam vrij en die zijn niet eens in Nederland te ontvangen (mij niet gelukt althans) en in Spanje ook niet.
Als je Satbeams weet te vinden, weet je ook de footprints te vinden.

 

Dan heeft de satelliet ook nog rekening te houden met de naburige satellieten op 10 en 7 oost, kijk het maar eens na, gaat erg krap worden dan.

 

Er kan natuurlijk nog van alles gebeuren, AFN wil alles in HD gaan uitzenden, als dat niet lukt met de huidige capaciteit die ze huren verhuizen ze misschien wel naar een andere satelliet, who knows?

De voor Zwitserland bedoelde Franse zenders kunnen ook makkelijk verhuizen want DTH is niet hun doel. Is immers ook al eerder gedaan door TF1 Group.

 

Het gaat meer om de natte vinger-uitspraak van Campingtrend:

"Joyne heeft voldoende ruimte ingehuurd om het zenderaanbod in de toekomst te kunnen uitbreiden."

 

Op het moment kan dat dus helemaal niet.

 

 

Eutelsat zelf schrijft dat de 9 oost positie nu 50 transponders heeft (47 met equivalent van 36Mz transponders), zie: http://news.eutelsat.com/pressreleases/eutelsat-9b-satellite-gets-to-work-1337945
Hiervan zijn er 29 in gebruik volgens Kingofsat, zie: http://nl.kingofsat.net/pos-9E.php
30 volgens Lyngsat, zie: https://www.lyngsat.com/Eutelsat-9B-and-Ka-Sat-9A.html
en 32 volgens Flysat, zie: http://www.flysat.com/e9b.php

Maar die 50 transponders zijn verdeeld over 5 verschillende beams te weten de:
- Wide pan-European beam
- German beam
- Greece beam
- Italy beam
- Nordic Baltic Beam

In het geval Joyne gaat het natuurlijk hoeveel transponders er nog vrij zijn in de Wide pan-European beam. Het aantal transponders die hier op zit heb ik nog niet kunnen ontdekken.

 

Precies.

 

Volgens alle sites zijn alle transponders beschikbaar voor elke beam. Er zijn dan in ieder geval nog minimaal 18 transponders vrij, ruim voldoende voor een enorm zenderpakket. :)

 

En waar haal je die wijsheid vandaan?

 

Los daarvan zullen bestaande zenders van andere aanbieders vrij eenvoudig gedeeld kunnen worden veronderstel ik.

Lijkt me een kwestie van een andere codering er bij zetten. Of vergis ik me?

 

Ja, maar ik had het puur over volledig vrije transponders.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we rustig afwachten op de dingen die gaan komen.

Hoewel ik mij afvraag of die professionele handel niet duidt op een te beperkte marketingstrategie.

 

Dit zijn de professionele initiatiefnemers: Rian, Megros en ***geen-reclame***

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan natuurlijk niet zeeteefje dat alle transponders voor elke beam beschikbaar zijn.

Als de Eutelsat 9B een hoofdfootprint heeft voor de Wide pan-European beam en nog vier footprints heeft voor regionale doelen, dan heeft de satelliet 5 hoofdreflectors die de signalen elk een andere richting uitzenden. Op elke hoofdreflector staan via hulpreflectors transponders gericht.

Bekijk de foto van de Eutelsat 9B een goed. Dan zie je een groot blok met vele transponders die allemaal gericht zijn op de Wide pan-European reflector. Verder zie je nog 4 groepen transponders die op de hoofd- en hulpreflectors gericht staan voor de regionale landen zoals ik al had aangegeven namelijk de:

- German beam

- Greece beam

- Italy beam

- Nordic Baltic Beam

 

Het is dus zeker niet zo dat alle transponders voor alle footprints inzetbaar zijn.

 

@Sprietje hierbij goede foto eutel9B

post-101084-0-37698200-1496090265_thumb.jpg

aangepast door Leeuwarder78

HP proliant dual processor rackserver met freebsd unix,HP small form factor desktop met ssd Linux mint ,raspberrypi3,HP gigabit switch,Draytek 2820,VU+DUO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze satelliet heeft volgens de wiki 60 transponders aan boord en volgens satbeams zelfs 66 . Snel geteld zijn er momenteel nog geen 30 in gebruik, dus deze satelliet is nog half leeg. Dan lijkt me 'voldoende ruimte om uit te breiden' wel te kloppen en zal Eutelsat genegen zijn om een paar transponders voor een leuke regeling aan te bieden aan een nieuwe provider, dat kost Eutelsat vrijwel niks.

 

Er is zijn altijd een aantal backup transponders aan boord. Dat getal 60 is dus zeer relatief.

De TWTA´s in transponders zijn zeer betrouwbaar maar vooral aan het einde van de levensduur van een satelliet worden toch backup transponders ingezet om een ononderbroken dienst te kunnen garanderen.

Er is geen enkele sateliet waar geen backup transponders in gebruik zijn.

Ga er maar van uit dat 9B minstens 20 backup transponders aan boord heeft. Die vallen onder de 60 aangegeven payload.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die backup transponders zullen nog steeds dezelfde frequenties bezetten lijkt me.

Het ging mij niet om het aantal transponders maar om de beschikbare frequentieruimte.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de M7 groep niet gewoon van "leverancier" veranderd?
Want Kabelkiosk op Eutelsat 9B valt toch ook onder de M7 groep?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn de professionele initiatiefnemers: Rian, Megros en ***geen-reclame***

Mogelijk zitten achter deze initiatiefnemers meerdere anderen.

Door de kaart/decoder koppeling blijft er voor de rest van de markt niets meer te verkopen (lees verdienen) en misschien is Nederland, als relatief klein land, een test om een bestaande monopolist aan te vallen. Ik kan mij best voorstellen dat elke satelliet dealer morgen Joyne zal promoten ipv CD. Ze kunnen dan terug andere satellietontvangers aanbieden dan de M7 rommel. In het geval van de MZ101 bijvoorbeeld is er een uitval binnen de 6 maand van meer dan 15% iets wat zeer aangenaam is wanneer u bv in Spanje woont of met de camper op reis bent en er daar niet direct een dealer in de buurt is om deze rotzooi om te ruilen.

Indien er morgen een JoyBE zou komen kan ook hier TV Vlaanderen hun handeltje opdoeken. De regelrechte haat tegen dit bedrijf is zeer groot, om dit te weten moet men eens een uurtje op een camping rondlopen.

Maar kom laat ons positief blijven, M7 heeft als oplossing een nieuw logo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de M7 groep niet gewoon van "leverancier" veranderd?

Want Kabelkiosk op Eutelsat 9B valt toch ook onder de M7 groep?

En laat die nu net negen transponders gebruiken op Eutelsat 9B.

Zou pas een (slechte) bak geweest zijn als ze op de valreep er nu twee transponders bij zouden nemen...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henk, kort samengevat gaat M7 gebruik maken van de Eutelsat 9B voor de distributie van de lokale, thematische en internationale tv pakketten op de kabel en IP netwerken ,op de Duitstalige markten. Op deze satelliet positie levert Eutelsat 9B  M7 meer dan 140 netwerkpartners op de Duitstalige Markten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Eutelsat 9B

 

Er kan natuurlijk nog van alles gebeuren, AFN wil alles in HD gaan uitzenden, als dat niet lukt met de huidige capaciteit die ze huren verhuizen ze misschien wel naar een andere satelliet, who knows?

 

 

 

 

 

AFN gaat in het derde kwartaal van 2017 alles in HD uitzenden en blijft op de Eutelsat 9B

 

http://myafn.dodmedia.osd.mil/afnhd/

aangepast door Franck1964

Extrend 9500 S & C, Cisco D-9865 H, Wavefield super HD 100 met Amiko DM-3800, Selfsat H-21D, Amazon Fire TV, Roku 2400x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...