Ga naar inhoud


OSCam - Windows versie


IanPH

Aanbevolen berichten

Ik heb nog eens sinds lang geleden de nieuwe versie van OScam gecompileerd. Zijn nu aanbeland aan versie build 5277.

Maar ook deze versie maakt volgens de meldingen in de console van OSCAM wel verbinding met de USB kaartlezer.

De gedefinieerde gebruiker wordt ook herkend.

Maar krijg steeds de melding "rejected group" en "no matching reader". In Acmad krijg ik in de monitor steeds de melding "not able to decode".

 

De gebruikte USB kaartlezer is van het merk ACS type ACR-38U.

Dit is de kaartlezer die hier in België door de overheid gepromoot werd voor de elektronische identiteitskaart en vlot in de Mediamarkt te verkrijgen was.

 

Toch nog melden dat er geen enkel probleem is in combinatie met deze kaartlezer samen met NewCS als server en Acamd en DVBviewer.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op mijn systeem werkt onderstaande lijstje niet:

 

"bij de packages keuze zoek en selecteer je:

- make: The GNU version of the 'make' utility

- cmake: A cross platform build manager

- gcc: C compiler upgrade helper

- subversion: A version control system

- libusb1.0-devel: USB programming library (development files)

- openssl-devel: The OpenSSL development environment"

 

Ik moest alles installeren (aangezien ik niet weet in welke package file cygidn-11.dll zich bevindt) zodat ik in staat was om oscam.exe te compileren.

 

mkdir build werkt ook niet bij mij aangezien folder "build" leeg is en ik daardoor net als w8andc foutmelding krijg.

 

Ik heb oscam.exe dan ook in oscam folder aangemaakt.

 

1. Weet iemand misschien in welke package file "cygidn-11.dll" zich bevindt.

2. Is folder "build" iets wat alleen bij w8andc en mij niet werkt of zou handleiding/stappenplan iets aangepast kunnen worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Lujo:

 

Mogelijk is je probleem inmiddels opgelost maar het is me uiteindelijk gelukt na heel wat probeerwerk. Cygidn-11.dll ontbrak bij mij ook hoewel ik het installatie recept voor Cygwin zo nauwkeurig mogelijk heb uitgevoerd. De ontbrekende DLL is o.a. hier te vinden. Verwijder de bin_ prefix en plaats de DLL in de bin map van cygwin. Daarna werkte het recept van Ian zonder naar de map Oscam te gaan. Mijn dank overigens voor het geduld van de linux jongens met die hopeloos klooiende windoosbezitters..... smile

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Even melden dat het mij uiteindelijk gelukt is om OSCAM samen met ACAMD in DVBViewer te gebruiken.

 

Zoals eerder gemeld gebruik ik een USB cardreader van het merk ACS. Het is gebleken dat het heel belangrijk is dat een aantal parameters in de bestanden van OSCAM juist ingevuld worden. Zo moet voor mijn reader "detect"=CD en "protocol"=pcsc vermeld worden. De reader zelf moet verwijzen naar /dev/ttyUSB0. Anders werkt het niet!

 

Ook moet de "group" vermeld in oscam.server overeenkomen met de group in oscam.user. Heb in OSCAM.conf ook de "newcamd" sectie ingesteld.

 

Werkt nu zeer goed.

 

Had eerder regelmatig problemen met NewCS 1.67. Het resetten van de smartcard liep geregeld vast de laatste tijd.

 

Nog interessante tip:

Omdat Oscam niet goed uit "slaapstand" komt, heb ik iets moeten zoeken om Oscam te stoppen vóór slaapstand en te starten na ontwaken uit slaapstand. Dit kan via het gratis programma "Power Triggers". Dit is wel specifiek voor Windows 7. Werkt ook heel goed.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is nu eigenlijk hét voordeel van OScam icm Acamd? Oké, je kan iets meer bekijken via de web-interface en er zijn meer instellingen mogelijk. Die je voor Canal Digitaal niet nodig hebt. Tenminste, ik niet.

 

Maar, ik heb hier al maanden probleemloos NewCS 1.65 draaien. Deze ontwaakt gewoon uit slaapstand, wat OScam niet kan. Zowel onder Windows als onder Linux geeft dit problemen. Dit vind ik persoonlijk een grote tekortkoming aan OScam.

 

 

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Origineel bericht van: Earthfinder
Wat is nu eigenlijk hét voordeel van OScam icm Acamd? Oké, je kan iets meer bekijken via de web-interface en er zijn meer instellingen mogelijk. Die je voor Canal Digitaal niet nodig hebt. Tenminste, ik niet.

Ik heb nu versie 1.20-nog-wat geinstalleerd van Oscam. Deze start zichzelf 2x op, blijkbaar om na een crash weer snel te herstarten, echter na x-minuten tv kijken stoppen beide processen er gewoon mee.
Verder heeft deze versie zelfs bij herstarten van de PC moeite om de Smargo goed in te lezen...laat staan het op een voorspelbare manier uit slaap komen...
Citaat:

Maar, ik heb hier al maanden probleemloos NewCS 1.65 draaien. Deze ontwaakt gewoon uit slaapstand, wat OScam niet kan. Zowel onder Windows als onder Linux geeft dit problemen. Dit vind ik persoonlijk een grote tekortkoming aan OScam.


Ik kon nog wel een oude link van je vinden uit 2009 met de NewCS instellingen, maar zou jij je instellingen nog een keer willen posten?

Denk dat als NewCS zo goed loopt, en gezien de problemen die ik heb met Oscam al ruim een jaar bestaan en nog steeds niet zijn opgelost dat ik NewCS maar eens ga uitproberen nl...

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Inmiddels draait hier nu een tijdje (dankzij Earthfinder) NewCS v1.65 in plaats van OSCam.

 

Resultaat:

  • Als NewCS het doet, dan blijft hij het ook doen. Geen uitval, crashes of wat dan ook. Een enorme vooruitgang tov OSCam
  • Als NewCS het doet, is ontwaken uit slaapstand geen enkel probleem: kaart wordt opnieuw geinitialiseerd en gaan met die banaan

 

Ik zeg echter niet voor niets 'Als NewCS het doet', want NewCS is regelmatig niet in staat om goed over COM2 met mijn Smargo reader te connecten.

Ik moet vaak herhaaldelijk NewCS starten om de verbinding goed te krijgen.

 

Ik vermoed dat het aan de FTDI virtuele comport (VC) driver ligt, maar na het uittesten van vele versies van de USB/VC driver blijf ik met het probleem zitten.

Natuurlijk kan het ook aan de Smargo liggen of zelfs aan mijn mobo, maar dat draait allemaal op de laatste firmware en wil ik liever niet aan klooien.

 

Natuurlijk is dit zeer negatief voor de WAF en neig ik er nu naar om een bracket te kopen die ik aansluit op de RS232 header op het mobo om hierop een echte seriele smartcard lezer aan te sluiten in de hoop dat het connectie probleem dan definitief en voor altijd opgelost is en tv kijken dus iets natuurlijks wordt zonder allerlei apparaten te moeten herstarten voor dat dat kan...

 

Mocht iemand nog ideeen hebben, dan hoor ik dat graag :P

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila! En dat is nu de reden waarom ik ben overgeschakeld naar OSCAM.

Momenteel build versie #5277

 

Had ook regelmatig connectieproblemen met NewCS1.65 in combinatie met een USB kaartlezer van ACS.

Moest regelmatig NewCS stoppen en opnieuw starten.

 

Het probleem van OSCAM waarbij deze niet goed uit slaapstand komt, is gekend.

Maar daar is een heel eenvoudige oplossing voor: namelijk het gratis software programma Power Triggers.

Voor slaapstand kan je een actie uitvoeren: zoals het stoppen het proces OSCAM.

Na slaapstand kan je een actie uitvoeren: zoals het starten van OSCAM.

In een .bat file kan je ook meerdere acties laten uitvoeren.

 

Hierboven in deze thread heb ik dit al eens gemeld.

 

Werkt hier perfect en geen uitval meer van kaartserver.

 

Bijkomend voordeel: OSCAM wordt nog steeds verder geüpdate terwijl NewCS1.65 de laatste Windows versie is.

Heb vorige week de laatste versie gecompileerd. Deze werkte wel, maar het compileren verliep nogal stroef en gaf nadien ook geen build nummer. Heb deze versie dan ook niet in gebruik genomen. Binnenkort nog eens opnieuw proberen.

 

Gebruik trouwens OSCAM nu via ACAMD als client en MEDIAPORTAL als tuner software.

Trouwens dit laatste programma is er sinds versie 1.2.1 sterk op vooruit gegaan betreffende stabiliteit en mogelijkheden !

aangepast door w8andc

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

@w8andc:

Het is al een tijdje gekend, dat OScam niet goed uit S3 komt. Het vervelende is, dat er tot op heden weinig aan wordt gedaan om dat probleem te verhelpen.

Wat je aandraagt, is een aardige oplossing. Maar voor mij is dan weer het nadeel dat het enige tijd duurt voordat OScam opgestart is en klaar is voor gebruik voor de gescrabbelde kanalen, na een resume.

NewCS heb ik weinig problemen mee, tot op heden. Af en toe wel dat ie m'n cardreader niet herkent, maar dat is sporadisch bij een echte herstart van de HTPC. Als het eenmaal draait, dan draait het ook gewoon. Mijn HTPC gaat in feite ook nooit uit, alleen naar S3 en weer opstarten voor gebruik. Eenmaal per week een herstart en meestal draait NewCS dan gelijk goed, maar een enkele keer niet en dan moet ik even handmatig NewCS afsluiten en opnieuw starten.

 

Overigens gaat mijn voorkeur uit naar OScam. Maar vanwege het resume-gebeuren gebruik ik NewCS.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allez, kom aan.

Hier nog eens getest.

Het duurt hier amper 4 sec voordat OSCAM volledig herstart is en de kaarlezer en kaart herkent.

Misschien duurt het in andere configuraties langer. Dat weet ik niet.

Dat is toch geen sterk argument om OSCAM niet te gebruiken.

 

Trouwens de gebruikte software Mediaportal, DVBviewer of andere moet toch ook nog opstarten of herinitialiseren, niet?

Tegen dat dit gebeurd is, is OSCAM al lang gestart.

 

Mijn mening natuurlijk.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal ik OScam eens opnieuw moeten proberen onder Windows 7. Ik gebruik zelf Win7MCE icm TVsource van DVBLink. Dat werkt prima.

 

Mijn ervaring met OScam is dat OScam pas werd gestart nadat Win7MCE nagenoeg klaar was. Dan ging ik, en met name de vrouw, al voor de LiveTV en was OScam nog bezig met opstarten. Het gevolg was een melding met dat het kanaal gecodeerd was. Daarna van kanaal wisselen en het was in orde, maar het is niet zoals je het wilt...

 

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

"Het pakketje bevat de cygwin DLL's en een basis configuratie die nodig is om van start te kunnen gaan."

 

Het lukt mij niet om Oscam op te starten. Bovenstaand kon ik niet in dit draadje vinden.

Ik wil DVB-T van KPN gaan gebruiken en heb een Infinity usb phoenix.

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...