Ga naar inhoud


Hoe CCCam installeren in openpli


Jürgen

Aanbevolen berichten

Wederom alles exact conform advies uitgevoerd, echter zonder een beter resultaat.

In de CCCam.cfg van de VU staan alleen de 2 geadviseerde regels en in Cardclient.conf van de Rebox alleen die ene regel ingevoerd.

De Xcamclient van de Rebox start zonder fouten op maar decodeert niet.

 

Zie hier het resultaat van de VU:

 

Welcome to CCcam 2.2.1 server

 

Connected clients: 1

+---------+---------------+------------+------------+-----+-----+--------+----------------------+

| Username| Host | Connected | Idle time | ECM | EMM | Version| Last used share |

+---------+---------------+------------+------------+-----+-----+--------+----------------------+

|vriend1 |192.168.2.130 |00d 00:07:14|00d 00:07:14|0 (0)|0 (0)|2.1.2 | |

+---------+---------------+------------+------------+-----+-----+--------+----------------------+

 

+---------+---------------------------------------+

| Username| Shareinfo |

+---------+---------------------------------------+

| vriend1| |

+---------+---------------------------------------+

 

Welcome to CCcam 2.2.1 server

 

Connected clients: 1

0 ACTIVE CLIENTS IN LAST 20 SECONDS

+---------+---------------+------------+------------+-----+-----+--------+----------------------+

| Username| Host | Connected | Idle time | ECM | EMM | Version| Last used share |

+---------+---------------+------------+------------+-----+-----+--------+----------------------+

+---------+---------------+------------+------------+-----+-----+--------+----------------------+

 

+---------+---------------------------------------+

| Username| Shareinfo |

+---------+---------------------------------------+

| vriend1| |

+---------+---------------------------------------+

 

Welcome to CCcam 2.2.1 server

 

Available shares: 1

 

+----------------------+--------+----+-------+----------+-------+-------+

| Host | Type |Caid| System| Providers|Uphops | Nodes |

| | | | | |Maxdown| |

+----------------------+--------+----+-------+----------+-------+-------+

|/dev/sci1 |sci | 100|seca |0,6a |0 11 | |

+----------------------+--------+----+-------+----------+-------+-------+

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik snap er mijnerzijds ook NIETS meer van

de rebox met 2.0.1.11

de vu met 2.2.1

en men heeft een kaArt in de rebox (als dedicated server???)

raar hoor

 

a'tje vergeten

 

Maar, sterker nog...

zie je eigen antwoorden,

het heeft dus NIKXS komma NUL met de VU+ receiver te maken

en zou verplaatst moeten worden (als dat kan) naar het Rebox receiverforum.

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jurgen zou daar inderdaad de vraag kunnen stellen hoe je op een rebox het ding als cccam client moet instellen. De start van de draad was overigens wel juist. Dus als Jurgen wil zou hij inderdaad de vraag eens kunnen voorleggen in het Rebox forum

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap er mijnerzijds ook NIETS meer van

Toch lijkt het mij niet zo moeilijk.

Hiervoor had ik 2 Rebox'en waarbij ik d.m.v. de Plugin MCAS één van de boxen als kaartserver en de andere als client gebruikte.

Toen heb ik één van de Rebox'en vervangen door de VU+ DUO met de illusie dat ik even de Rebox als client en de VU als server zou toepassen, maar dat was een misrekening want dat lukt niet zo 1-2-3 en dat komt hoofdzakelijk dat ik er geen ballen verstand van heb ondanks mijn inspanningen om mij in te lezen.

MCAS schijnt alleen op Rebox'en te functioneren en niet i.c.m. een ander merk.

 

Dus heb ik een alternatief gezocht en toen bleek ik een aantal opties te hebben.

In feite kan ik op de Rebox een aantal softcam Plug-ins installeren zoals o.a. Nasscam, OSCam, redCam en CCCam v2.1.4 (zag ik vanmiddag pas) maar de laatste is een aftreksel van mgcamd, wat dat ook mag zijn.

 

Het punt is nu dat ik niet kan beoordelen waar het nu fout gaat, ligt het aan de gebruikte plug-in of de instellingen op de Rebox of aan de VU.

Daarvoor stelde ik hier de vraag omdat ik van mening was dat de VU uiteindelijk de kaart moet presenteren en ik dit als uitgangspunt vaststelde.

 

Dat ik in de Rebox nog een € 1,= kaart gebruik heeft te maken met het feit dat het abonnement nog niet is verlopen dus ik zit nog niet omhanden.

 

Ik zal de vraag dus ook in het Rebox forum stellen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat je niet uit het veld slaan en hou vol.

Ga er even vanuit dat je CCcam op je server (Vu+Duo) werkt. (zie je eerder posting vandaag)

 

Als het je lukt Oscam op je Rebox als client te plaatsen wordt het simpel en kan je beter helpen.

Zelf heb ik hier een tweetal Topfields werken met de softcam Oscam. (Vizcam en MGCamD ook prima werken maar minder snel "invangen"

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jurgen je mag de box ook hier even afgooien ik heb hier ook een VU+ Duo. En wil best even eea voor je testen.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, de volhouder wint want het Probleem is opgelost.

 

 

Vandaag op de Octagon site per toeval een aangepaste CCCam 2.1.4 Plug-in gevonden die na installatie meteen functioneerde.

Alleen een C-Line toevoegen (invullen) en de rest ging vanzelf.

Allen bedankt voor de hulp.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • Moderator

geen topic kapen! Stel deze vraag in een nieuw topic, tenzij je met servers cardservers bedoelt. Over wan sharing wordt hier niet gediscussieerd.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...