Ga naar inhoud


Kan OSCam overweg met keyfiles?


Alex1970

Aanbevolen berichten


Er lopen hier nu diverse OSCam versies door mekaar, OSCAM ymodv18-t46 (of t48) en OSCAM 1.20-unstable_svn build r8777-Emu
Beide afwijkend van de OSCam versie die ik momenteel in gebruik heb op mijn ET9500 met OpenPLi 2.0, t.w. OSCAM 1.20-unstable_svn build r8917

Graag enige duidelijkheid wat je geïnstalleerd hebt, waar je die gedownload heb en hoe je dat geïnstalleerd hebt. En op welke server/settopbox.

Ik heb e.e.a. gevonden op http://linuxsat-support.com/oscam-files/10152-oscam_ymod-latest-version-5.html#post137085 en http://www.***geen-reclame***.com/forumdisplay.php?f=443

Ik heb de ipk van OSCAM ymodv18-t46 bij linuxsat-support gedownload en geïnstalleerd met Softwarebeheer in OpenPLi.
Daarna alle configuratie bestanden (in /etc/tuxbox/config/ymod) aangepast met de configuratie die ik al had in OSCAM 1.20-unstable_svn build r8917.
Dan in het menu omgeschakeld van OSCAM naar OSCAM_ymod.
Dit omschakelen duurde erg lang, waarbij je denkt dat de box vastgelopen is maar uiteindelijk waren de tandwielen weer weg maar er werd compleet niks gedecodeerd, ook niet vanaf mijn lokale kaart.
De box een reset gegeven, maar die blijft nu hangen op 'Booting...'
...zucht...
Via telnet (DCC) kan ik wel bij de box en heb ik dan maar oscam_ymod weer weggehaald:
opkg remove enigma2-plugin-softcams-oscam-ymod
Daarna kon ik weer normaal opstarten met init 6 en werkt alles weer met de "standaard" OSCam.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Voor de liefhebbers er is nu oscam hdsc

 

En wat houdt die versie in dan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe veilig zijn deze verschillende oscam versies? Houden jullie hier rekening mee?

 

ja. no source, no install! Ik vertrouw geen CAM's waar de sourcecode niet van vrijgegeven wordt. Daarenboven is Oscam vrijgegeven onder de GPL licentie. Elke gewijzigde versie van Oscam die enkel als binary wordt vrijgegeven (ymod, hdsc...) overtreedt dus de licentie-voorwaarden! De GPL licentie vereist immers dat de source-code wordt meegeleverd.

 

Mijn advies: wegblijven van die rommel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Goedemiddag vraagje,....

 

ik heb constant.cw BISS  draaien op de laatste oscam versie voor de griekse kanalen alle kanalen werken maar helaas niet ERT1,2 en ERT HD

maar b.v. Alpha en ANT1 wel de sleutels zijn goed dat geeft hij dan ook als info aan

Als ik een gepatche SAB Titan III aansluit gaan de kanalen wel open, ik heb daarin gekeken hoe de sleutels zijn en dat is allemaal ok

 

Kan iemand dit bevestigen of er iets aan de hand is 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik heb constant.cw BISS  draaien op de laatste oscam versie voor de griekse kanalen alle kanalen werken maar helaas niet ERT1,2 en ERT HD

 

Bitje1: bij mij werkte het ineens wel nadat ik dvbapi had aangepast zoals Satmaat al aangaf, en nadat ik constant.cw verplaatst had van usr/keys naar etc/tuxbox/config/oscam.. Daarna natuurlijk de verwijzing in oscam.server hierop aanpassen en opnieuw opstarten.

 

[reader]
label = biss
protocol = constcw
device = /etc/tuxbox/config/oscam/constant.cw
caid = 2600
ident = 2600:000000
group = 1
audisabled = 1

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...