Ga naar inhoud


"Metall look" Picons Ziggo *2 formaten* Bijgewerkt tot 08-01-2016!


Martijn156

Aanbevolen berichten


Ik heb ze net geplaatst (bericht 30) ik heb hier een Linux script voor dus aanpassingen zijn snel gedaan.

aangepast door stevie-v
  • Like 1

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben totaal niet bekend met Black Hole dus daar kan ik je niet mee helpen ik draai VTI en in het verleden PLI met beide images werken ze zonder problemen.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog ff puzzelen voor mij waar het aan ligt.

Na het downloaden van de picons krijgen de zenders bij mij een wit icoontje met een "loading wheel" erin.

 

usr/share/enigma2/picon = opslaan in flash memory. (eventueel een nieuwe map maken met bijv. FTP*)

 

media/usb/picon = opslaan via usb drive.

 

 

 

 

* let op dat je de map "picon" noemt, en niet "picons"  zoals ik had gedaan en er na een uur zoeken achter kwam waarom het maar niet wilde werken...... :sleep: 

aangepast door Moost
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Moost ik zie dat je enigma2 vermeldt, betekent dat ik dat programma nodig heb om mijn picons te gebruiken voor mijn zenderlijst?

Zie namelijk dat men voor veel mediaboxen hun software gebruiken, alleen is de info over de mediabox die ik gebruik erg beperkt. (heb al aardig wat forums af zitten spitten)

 

De mediabox die ik gebruik is de Amiko A3 Combo (de onderstaande link is alleen ter illustratie)

 

aangepast door Hisense
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, Engima2 zit in de OpenPLi.

Mijn verwijzing is naar de mappenstructuur in OpenPli.

 

Het pad is dus usr/share/enigma2, en daar maak je een map "picon" aan, bijvoorbeeld met een programma als FTP, en dan kan je de "plaatjes-bestanden" kopieren naar de map picon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@stevie-v 

 

bedankt voor deze mooie icoonen.

 

Ik was eens aan het zoeken als je nog meer van deze had gemaakt zoals die van TVV 

aangepast door michel130

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan wel een build doen voor de vier bekende satellieten 28.2 23.5 19.2 13 binnenkort

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb even zitten stoeien met de picon map en ftp , verschillende opties geprobeerd zowel de mappen structuur aanmaken zoals moost aan heeft gegeven. Het laden via "picons Download" vanaf de externe harde schijf. En zoals op een ander forum werd aangegeven de volgende structuur:

/mnt/shell/emulated/0/spark2/picon

(wat is van deze niet begrijp is de mar "0" dan "spark2" want deze mappen worden niet aangegeven. Heb ze overigens wel aangemaakt.

Dit alles heeft mij nog niet geholpen om de picons weer te geven op mijn kanalenlijst, helaas.

Hetgeen wat in nu zie is de naam van de kanalen bijv "CNN" "Boomerang" en bij de symbolen staat een televisie symbool met een storings streepjes teken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Hisense,

 

Het gemakkelijks is als je de PICON op harddisk of usb hebt staan in een map picon

 

Dan ga je via telnet of ssh een link aanmaken.

Ik heb het zo gedaan :

Op de harddisk een map picon en daar alles erin gezet

 

Daarna telnet of ssh en even kijk als je deze map kan bereiken bij gaat het zo

 

> cd /media/hdd/picon

 

ja de map is bereikbaar

 

nu een link aanmaken ga naar 

 

> cd /usr/share/enigma2/

 

en in deze map maak je een snelkoppeling naar media/hdd/picon

 

> ln -s /media/hdd/picon picon

 

Nu is vanuit de flash een link gemaakt naar de harddisk waar je de picons hebt staan en dat werkt.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik kan wel een build doen voor de vier bekende satellieten 28.2 23.5 19.2 13 binnenkort

 

Hallo Stevie-v was je deze nog aan het maken? aangezien ik in een andere tropic last dat je ging stoppen met het maken van ICONS.

 

Of ga je verder met een andere kleur?

Had je toevallig ook de laatste bijwerking, aangezien er wat zenders zijn gesplitst.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...