Ga naar inhoud


Fritzbox firmware update vanaf 6.30 werkt niet goed met Tele2


abmg

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik heb niet de internationale versie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Ik gebruik op dit moment een Fritz!box 6840, dat geeft betere resultaten.

 

Ondertussen is de aanbesteding gedaan in de gemeente en wordt er glas uitgerold tot de wijkverdeler.

Met een paar maanden is VSDL xx beschikbaar.

 

Nu nog een oplossing voor het zomerverblijf.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hoi ik woon op Kreta Griekenland daar heb ik een Fritzbox 7170 die werkt prima. Nu heeft iemand een Fritzbox 7360 voor mij meegenomen nu krijg ik deze melding :the internet service provider is not responing to pppoe packets ,hier wil de internetprovider dat ik hun modem gebruik ,willen niks met een Fritzbox te maken hebben ,weet iemand de oplossing de 7170 geeft ADSL2 de 7360 vdsl2

post-41564-0-60876300-1484036551_thumb.png

post-41564-0-95791800-1484036581_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt wel de goede versie box?

Ik bedoel Annex A of Annex B?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijken of je bij de account informatie, de optie uitgebreid kunt inschakelen en dan de isp specifieke gegevens voor de PPPoE verbinding kunt ingeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijken of je bij de account informatie, de optie uitgebreid kunt inschakelen en dan de isp specifieke gegevens voor de PPPoE verbinding kunt ingeven.

. Kan het niet vinden waar je de pppoe gegevens kan invullen en dan waar vind ik die gegeven ,bedankt voor het meedenken
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Fritzbox 7170 verbindt met ADSL2+ want VDSL heefr hij niet; de FB 7360 wel. Het is dus een andersoortige verbinding.

 

Verbindings- en inloggegevens vul je in bij Internet -> Accountinformation.

 

De algemene informatie over de verbinding moet je van internet halen, zoals VPI/VCI etc. op een forum van de provider bijvoorbeeld.

 

Je inloggegevens, als je die moet opgeven, krijg je van de provider, soms van internet of uit het door de provider geleverde modem.

 

Welk type modem heb je van je provider?

 

Ik wil best wel meedenken, maar waarom maak je niet een eigen topic hiervoor aan? Ik was dit topic met een specifieke vraag gestart.

aangepast door abmg
Link naar reactie
Delen op andere sites

De plaatjes die ik tot nu toe gezien heb... ADSL (soms met 2) en allemaal < 10 Mb.

Nou dan heb je aan een 7170 toch voldoende en werkt mogelijk veel stabieler.

 

Die heb ik ik nog wel over en wil hem best wel omruilen voor zo'n 7490 want ik heb hier VDSL.

Ik ben juist wel geïnteresseerd in de nieuwe functionaliteiten van OS 6.52

aangepast door iemand

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry ik zag Fritzbox staan en probleem met verbindingen ,dat had ik ook zal eerdaags wel een ander tropic starten ,erg fijn dat ik even op jou tropic hem kunnen meeliften

Is goed. Het was voor jouw vraag al aardig van het onderwerp aan het afdwalen.

Welk modem van de provider heb je nu? Misschien zijn daar de inloggegevens uit te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De plaatjes die ik tot nu toe gezien heb... ADSL (soms met 2) en allemaal < 10 Mb.

Nou dan heb je aan een 7170 toch voldoende en werkt mogelijk veel stabieler.

 

Die heb ik ik nog wel over en wil hem best wel omruilen voor zo'n 7490 want ik heb hier VDSL.

Ik ben juist wel geïnteresseerd in de nieuwe functionaliteiten van OS 6.52

Begrijp dat je wil ruilen! Een FB 7170 op marktplaats kost misschien 20 euro, een FB 7490 rond de 200 euro.

 

 

Hij heeft overigens een 7360 die wel VDSL heeft (ook op marktplaats te koop) en de nieuwste firmware is 6.30

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Even een update.

Het probleem waar ik dit topic mee startte is nooit opgelost door AVM support. Het zou meegenomen worden in de volgende firmware update.

 

Die is er nu dus: OS 6.80. En het probleem is gelijk gebleven, Annex M; zie de afbeelding.

post-69801-0-67712300-1486812421_thumb.jpg

Weer een supportvraag uitgezet bij AVM.

 

Ondertussen werkt fw 6.20 nog prima. Toch maak ik me wat zorgen. In het verleden was er een veiligheidslek. Als zoiets weer gebeurt en ik een update nodig heb, krijg ik er dus een die niet goed werkt. Tenminste die er nu is verbindt maar met half de snelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...