Ga naar inhoud


Franse HD zenders op Eutelsat 5w


Ehoven

Aanbevolen berichten

Die had ik inmiddels ook gevonden.

Maar wat te zeggen over deze tekst?

 

Cette carte ne peut être utilisée que dans un décodeur labellisé Fransat HD pour remplacement d'une carte cassée ou perdue ou pour le remplacement d'une carte d'ancienne génération PC4 incompatible avec la mise en place d'abonnements supplémentaires (Bis TV, beIN Sports, OCS, Mélody)
Aucun retour ou remboursement ne sera accepté sur cette carte.
Mijn Frans is niet zo goed, maar via Google translate ik begrijp dat de kaart alleen een bestaande kaart kan vervangen?

En de laatste zin? Kaart kan niet geretourneerd worden?

Klopt, er staat ook dat er met die kaart geen extra abonnementen kunnen afgesloten worden voor de (betaal?)pakketten Bis etc.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt, er staat ook dat er met die kaart geen extra abonnementen kunnen afgesloten worden voor de (betaal?)pakketten Bis etc.

 

Fout !

Er staat letterlijk : Deze kaart mag alleen in een Fransat HD gelabeliseerde stb gebruikt worden ter vervanging van een kapotte of verloren kaart van de oude PC4 generatie waarmee geen extra abonnementen (Bis TV, beIN Sports, OCS, Mélodyafgesloten kunnen worden. Geen retour of terugbetaling mogelijk.

 

Met andere woorden "waarmee geen extra abonnementen afgesloten kunnen worden" slaat op de oude, kapotte of verloren kaart en dus niet op de nieuwe kaart.

 

Sorry voor de eventuele fouten in het Nederlands, ik ben Franstalig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de eventuele fouten in het Nederlands, ik ben Franstalig.

 

Geen fout kunnen ontdekken, je schrijft beter Nederlands dan menig schoolverlater tegenwoordig.

 

 

Duidelijk uitgelegd, de hamvraag is nu of ik de kaart dan kan gebruiken als ik geen oude kaart heb.

aangepast door Alex1970
  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep kaart werkt perfekt voor de basizenders @41950.Heb ze hier al weken draaiende met oscam.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fout !

Er staat

 

Met andere woorden "waarmee geen extra abonnementen afgesloten kunnen worden" slaat op de oude, kapotte of verloren kaart en dus niet op de nieuwe kaart.

 .

Sorry voor de desinformatie. Ze bedoelen dus dat die abonnementen wél kunnen afgesloten worden met de nieuwe kaarten.

 

Ik heb dan ook nooit goeie punten gehaald voor mijn Frans :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Satmaat,

 

Ja dat had ik gelezen en ik heb op de bewuste website http://www.mintzaira.fr/fr/outils/demande-dactivation-etb.html mijn kaartnummer en  naam ingegeven en een plaats in Baskenland geselecteerd. Mijn vraag aan jou was eigenlijk of dat ook over PROV 041950 loopt, maar dankzij je handige screengrab is dat in één keer duidelijk.

Ik wacht nog gewoon nog wat langer.

 

Bedankt & groeten!

Het is dezelfde provider ID, maar bij ETB1 en 3 zenders moet je au (AutoUpdate) in oscam.user  aanzetten, om de (maandelijkse) kaartupdate voor deze ETB zenders te krijgen.

voorbeeld: oscam.user

[account]

user = user

pwd = pass

group = 1

au = Fransat

 

bij jou is oscam.user , uitgaande van de config die jij in bericht #114 geplaatst hebt:

[account]

user = user

pwd = pass

group = 13

au = onderstekaartlezer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk uitgelegd, de hamvraag is nu of ik de kaart dan kan gebruiken als ik geen oude kaart heb.

Niet alle fransat (tnt) kijkers hebben een geregistreerde kaart. Dus kunnen ze niet achterhalen wie allemaal een fransat kaart bezit,

tenzij je buiten de tnt zenders, een abo op extra pakketten gaat nemen. In theorie werken deze (vervang) kaarten enkel met gecertificeerde apparatuur,

maar in de praktijk is het anders. Voor fransat (tnt) zenders hoef je dus niets te registreren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor die aanvulling satmaat, hiermee had ik binnen 5 minuten beeld!

Echt leuk om eens Baskische televisie te kunnen zien.

 

Groeten!

Vu+ Uno • Dreambox DM7000 • Nokia MM9600 • Triax 78 • ALPS • Moteck 2100A • 53°E-43°W

Wat vervelend dat de url van mijn website hier niet mag! Nou ja, zie mijn profiel dan maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dezelfde provider ID, maar bij ETB1 en 3 zenders moet je au (AutoUpdate) in oscam.user  aanzetten, om de (maandelijkse) kaartupdate voor deze ETB zenders te krijgen.

Of om de zenders weer uit te zetten als ze er achter komen dat Baskenland wel ineens heel veel inwoners heeft.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • Moderator

Inderdaad.

Zijn feeds voor DVB-T

 

DVB-S2
PLS: Gold+504168PSK
Stream 6

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ben je niet in de war met DVB-S2X ?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je niet in de war met DVB-S2X ?

 

Nee, die box kan inderdaad ook S2X maar dit is op dit moment alleen maar nuttig voor TF1, NT1 en TMC die op 33 oost zitten. Wat nu al wel interessant met die octagon is dat het multistream aan kan. Lees bv hier : http://www.opena.tv/octagon-sf4008-4k-linux-e2/30567-multistream-test-octagon-sf4008.html

aangepast door ketupa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...