Ga naar inhoud


Wie heeft er al een LED TV en wil zijn ervaringen delen?


Aanbevolen berichten


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hier een samsung LE46A956 op een Dm8000 beeld op hd zier het er goed uit

sommige sd zenders minder en dat light aan de bitrate van de zenders

maar voor de rest wel tevreden

waarom geen UE serie van samsung de complete tv spiegelt als een gek en dat is de reden dat ik voor dit model heb gekozen

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Ik heb een Sony KDL46X4500

 

Positief:Zwart is echt zwart. Kleuren zijn echter. Ondanks groter scherm toch gemiddeld een 100wat minder stroomverbruik.

Ondanks groot scherm toch prima beeld op de SDzenders.

 

Negatief: De aankoopprijs, is niet echt goedkoop. De kijkhoek is ook iets minder dan bij mijn vorige LCD en plasma.

 

Ben zeer tevreden over deze TV. Ondanks de prijs heb ik nog geen seconde spijt gehad van deze aankoop.

 

mvg

Paul

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwste Samsung B serie heeft uitstekende zwart weergave en verbruikt 130 watt ipv 200 watt tov de vorige A serie.

 

Ga die eerst maar bekijken. Dan wil je misschien helemaal geen LED TV meer :-)

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Nu denk ik dat de led benaming van de samsungs ( b6000-b7000-b8000 ) niet helemaal correct is.

 

Het is edge leds geen led zoals de x series van sony of de led modelen van philips en de lg ( L90 geloof ik )die binnenkort uit komt.

 

Deze samsungs hebben dus geen lokaal dimming en is eigenlijk niet beter dan de normale versie, het eigenlijk zelfs iets slechter. De leds zitten nl alleen in de rand en er word gebruik gemaakt van diffusers om het licht achter het paneel even te verspreiden en dit lukt vrij aardig. Ik zeg aardig omdat het niet perfect is, de rande zijn iets lichter dan he midden van het paneel en ook doordat de leds in de rand zit heb je kans op erge flash lighting door deze leds daar. Ook gebruikt samsung een totaal beeld dimming om het zwart beter te laten zijn maar dit zorgt er dan ook voor dat lichtere plaatsen in het beeld ook mee dimt.

 

Lokaal dimming van de ''echte'' led lcd's is het grote verschil met de normale lcd's. Deze kunnen lokaal de leds uit zetten waardoor zwart echt zwart is en tegelijkertijd op een andere plaats op het scherm lichte beelden tonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hagar
Nu denk ik dat de led benaming van de samsungs ( b6000-b7000-b8000 ) niet helemaal correct is.

Het is edge leds geen led zoals de x series van sony of de led modelen van philips en de lg ( L90 geloof ik )die binnenkort uit komt.




Inderdaad; de 6000, 7000 en 8000 reeks is LED edge TV.
De 9000 reeks echter is LED achter het gehele paneel en maakt
dus local dimming possible. Deze serie is ook kabelvrij, ideaal dus als schilderij aan de wall.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komen meer wireless op de markt maar heb al ergens gelezen dat iemand erge storing had met deze ( een sony ) door een babyfoon van een van de buren, leuk deze nieuwe trend wink

 

Deze hele led technologie is interesant tot op de prijs na, je betaald het dubbele of meer alleen omdat het deze relatief nieuwe led backlight techniek heeft. Toch is het beeld echt niet 2x beter. Het blijft lcd en ook al word door deze led's enige negatieve kanten opgelost komen er ook wel weer wat andere bij. Ik hoor bv. blooming, aura's rond hel verlichte objecten op een donkere achtergrond.

 

Een perfecte tv bestaat nog niet en om toch zo'n 2500+euro neer te leggen voor iets dat een heel klein beetje beter is dan een tv van rond de 1000 euro vind ik gekkenwerk.

Eerst even de kat uit de boom kijken, hoe houden deze nieuwe led tv's het uit over de jaren. Wat gebeurt er als er een paar ledjes kapot gaan, merk je dit direct, is het garantie of moeten er dan meer led's stuk zijn voor dat het als foutief gezien word ( net als bij pixels ) is het eenvoudig te repareren en wat zijn de kosten daarvan.

 

Ik wacht wel even af. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: hagar
Een perfecte tv bestaat nog niet Ik wacht wel even af. :D



De laatste Pioneer Kuro's komen er toch wel ECHT heel dichtbij...

Ik heb trouwens de Samsung 7 serie in LED gekocht als 2e toestel, en ik vind hem echt wel goed hoor voor z'n prijs...
Deze krijgt beeld via Wireless HDMI, in ongecomprimeerde 1080p, via zo'n nieuwe Marmitek Gigavideo 800 toestelletje. Echt top!! Geen enkele storing, en crystalhelder HD beeld zonder draadjes!!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Kun je dus kort samengevat zeggen dat de led tv's van samsung gewoon lcd's zijn met led backlight?

 

 

 

Samsung zegt daar namelijk niets over en suggereert dat het led tv's zijn.

 

 

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: delto95
Ik heb trouwens de Samsung 7 serie in LED gekocht als 2e toestel, en ik vind hem echt wel goed hoor voor z'n prijs...
Deze krijgt beeld via Wireless HDMI, in ongecomprimeerde 1080p, via zo'n nieuwe Marmitek Gigavideo 800 toestelletje. Echt top!! Geen enkele storing, en crystalhelder HD beeld zonder draadjes!!!


Wat was er eigenlijk duurder, je beeldscherm of die draadloze HDMI zender?
Voor dat bedrag koop je ook een riante sat receiver.

(pas op, denk aan de reclame regels)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cornea
Kun je dus kort samengevat zeggen dat de led tv's van samsung gewoon lcd's zijn met led backlight?



Samsung zegt daar namelijk niets over en suggereert dat het led tv's zijn.



Het is led backlight, alleen dit is ook niet helemaal zo als de naam zich voordoet, de 6000/7000/8000 zijn edge leds, dus alleen leds in de rand niet achter het scherm zoals sony en philips hebben.

De 9000 van samsung komt wel met leds achter het scherm.

Leds achter het scherm geeft het voordeel met local dimming van het backlight zo donkere delen van het scherm is donkers omdat deze leds uitzijn en tegelijkertijd verlies je geen lichtsterkte in lichte delen van het scherm waar door locale dimming de leds gewoon aan zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Panasonic heeft een nieuwe lijn plasma's
waarbij de huidige LCD (LED) techniek bij verbleekt...


Die G10 flikkert en de V10 is nog wat aan de dure kant en moet deze nog bekijken of deze wel of niet flikkert. Goed beeld maar ver van perfect in mijn opinie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de LED U 6000 40 inch geweldig beeld zeer helder en zwart is echt zwart

ik ga ook nog een 55 inch kopen uit de 7000 serie

Gewoon beste beeld wat ik ooit heb gezien

Samsung UHD 55" 3D , VU+ 4k solo  VU+ Zero
Samsung led 40"
Bigsat Viosat  , Onkyo TX-NR 515 met 7.1 Jamo boxen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...