Ga naar inhoud


Laminas 120 cm. schotel (informatie hierover)


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

In Polen worden door de firma Laminas kunststof schotels geproduceerd.

 

Deze schotels zijn nog niet op grote schaal verkrijgbaar, in Nederland is er geloof ik (tot nu toe) slechts 1 dealer.

 

Gezamenlijk kenmerk is dat deze schotels licht van gewicht zijn.

Voor zover ik weet zijn het de (kunststof) schotels met het laagste gewicht die thans verkrijgbaar zijn.

 

Dit maakt de Laminas 1200 tot de 120 cm. schotel die het meest geschikt om in combinatie met een DiSEqC motor gebruikt te worden.

 

De Laminas 1200 weegt 4,5 kg.

De EL/AZ mount weegt 1,6 kg.

Verdere specificaties kun je hier vinden.

 

De Laminas 1200 heb ik onlangs bij een kennis geïnstalleerd waarbij ik heb kunnen constateren

dat de ontvangstprestaties vergelijkbaar zijn met een Channelmaster 120 cm. en mijn eigen no name schotel van 120 cm.

 

Enkele foto's volgen hieronder.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

 

post-2143-1318261096,012_thumb.jpg

post-2143-1318261096,023_thumb.jpg

post-2143-1318261096,0332_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: AcademyStar

hier heb je geen polarmount voor nodig...dit is een triax achtig schotel...maar ook in 120 cm formaat.

waar is dit te kopen..
weet je iets over prijs en verkrijgbaarheid?


@AcademyStar,

Dit is mijns inziens GEEN Triax-achtige schotel maar gewoon een veel betere schotel smile

Prijs is ongeveer 170 Euro en zover ik weet in Nederland tot nu toe op (slechts) 1 adres beschikbaar.

In verband met regels van dit board mogen geen verdere details worden verstrekt over waar de schotel te koop is.
Je zou echter kunnen Googlen of degene(n) contacteren waarvan je denkt meer info te kunnen verkrijgen cool


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
In Polen worden door de firma Laminas kunststof schotels geproduceerd.


Er kan gekozen worden uit de volgende afmetingen:
100 cm.
110 cm.
120 cm.
150 cm.
180 cm.
270 cm.

Vanaf 150 cm. voldoet een DiSEqC motor (uiteraard) niet meer.
Wil men toch draaibaar dan zal gekozen moeten worden uit actuators
of andere motoren die krachtiger zijn dan DiSEqC motoren.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz



Link naar reactie
Delen op andere sites

vind het wel duur..

ik had een keer een channelmaster 120 kunnen kopen voor 25 euro...met polaramount...natuurlijk tweede hands...

maar ik snap niets van zo'n polaramount hoe je dat moet instellen daarom heb ik die toen niet gekocht...

 

maar zo'n schotel zoals deze met schaalverdeling zoals bij de triax...vandaar die vergelijking...

ken je een andere schotel met zo'n schaalverdeling en zonder polarmount...voor een wat goedkopere prijs? die ook zoals deze is te monteren valt op een muurbeugel...dus ook licht...

en natuurlijk hebt ik het over maten van 120 en meer.

 

groeten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AcademyStar
vind het wel duur..
ken je een andere schotel met zo'n schaalverdeling en zonder polarmount...voor een wat goedkopere prijs? die ook zoals deze is te monteren valt op een muurbeugel...dus ook licht...
en natuurlijk hebt ik het over maten van 120 en meer.


@AcademyStar,

Een andere lichte schotel ken ik niet.

En wat de prijs betreft, wat denk je dat nieuwprijs is van een Channelmaster 120 cm.?
279 Euro met een gewicht van ruim boven de 20 kilo denk ik...


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik heb max. 50 euro te besteden aan schotel...

boven die prijs is wel duur...

maar nogmaal die reden waarom ik die channelmaster niet kocht, was vanwege de moeilijke installatie ervan.

 

die laminas die jij laat zien is in principe heel makkelijk te monteren net als een gewone schotel..

 

met vriendelijke groeten,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
reden waarom ik die channelmaster niet kocht

 

Dom, dom, dom smile

 

Er zijn weinig betere schotels als Channelmasters. Zeer vormvast, goede versterking, kortom onverwoestbaar.

Omdat Channelmasters zo hufterig zwaar zijn kan je deze schotels niet even aan een huis tuin en keuken motortje hangen. De Chanelmaster polarmount met bijbehorende 36 Volt motor is echt noodzakelijk.

De installatie van een Channelmaster is trouwens absoluut niet moeilijker dan willekeurig welk andere schotel. Het is alleen allemaal wat degelijker.

Vanwege de hoge prijs van de Engelse Channelmaster schotels ben ik dan ook zeer benieuwd naar de Laminas bordjes. Omdat ze aanmerkelijk minder wegen als vergelijkbare Channelasters lijkt het mij om een minder stevige schotel te gaan maar schijn kan natuurlijk bedriegen....

 

Voor de grotere schotelmaten lijkt mij de Laminas lijn in elk geval interessant. Die maakt bijna niemand meer.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: prutsie
Omdat ze aanmerkelijk minder wegen als vergelijkbare Channelasters lijkt het mij om een minder stevige schotel te gaan maar schijn kan natuurlijk bedriegen....

Voor de grotere schotelmaten lijkt mij de Laminas lijn in elk geval interessant. Die maakt bijna niemand meer.


@Peter,

Een bekende satshopeigenaar annex (dx) satellietpionier uit Duitsland heeft verschillende types Laminas
waaronder de 120 cm. en 180 cm. al zo'n 2 jaar in gebruik.
Aan beide schotels is al van alles bevestigd in die tijd
zoals een dubbele lnb, een gecombineerde C/Ku-bandontvangst, enzovoort.

Ik ben onlangs nog bij hem geweest (tijdens een DX-ers bijeenkomst)
en heb zelf kunnen constateren dat de Laminas schotels nog steeds in perfecte conditie zijn.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de laatste dagen wat informatie verzameld in diverse forums en allen schrijven vrij goede en positieve reacties op deze schotel.

Na wat "gegoogel" bestel ik er een maandag voor 122 eur. bij een Poolse online winkel ( verzending is inbegrepen ). Lijkt mij een hele goede prijs in vergelijking met de Duitse en Italiaanse on-line winkels die ook deze Laminas schotel verkopen.

 

Misschien nog even een vraagje , ga deze schotel voorzien van een quad lnb. , want ik heb nood aan vier ontvangers op deze schotel. Heeft er iemand ervaring welke quad lnb er hier het best mee zou werken ?

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Crazy Sat
Heb de laatste dagen wat informatie verzameld in diverse forums en allen schrijven vrij goede en positieve reacties op deze schotel.
Na wat "gegoogel" bestel ik er een maandag voor 122 eur. bij een Poolse online winkel ( verzending is inbegrepen ). Lijkt mij een hele goede prijs in vergelijking met de Duitse en Italiaanse on-line winkels die ook deze Laminas schotel verkopen.

Misschien nog even een vraagje , ga deze schotel voorzien van een quad lnb. , want ik heb nood aan vier ontvangers op deze schotel. Heeft er iemand ervaring welke quad lnb er hier het best mee zou werken ?


Hallo,

Kun je aangeven via PM bij welke webwinkel je de Laminasschotel besteld in Polen?

Mvg Wiljo
Link naar reactie
Delen op andere sites

zie PM smile

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Crazy Sat

Na wat "gegoogel" bestel ik er een maandag voor 122 eur. bij een Poolse online winkel ( verzending is inbegrepen ).
Misschien nog even een vraagje , ga deze schotel voorzien van een quad lnb. , want ik heb nood aan vier ontvangers op deze schotel. Heeft er iemand ervaring welke quad lnb er hier het best mee zou werken ?


@Crazy Sat,

Ervaring met quad lnb's heb ik niet, wel met single en twin versies.
Zo lijkt mij de Inverto Black Ultra (voor de Laminas 1200) een goede keuze.
Die lnb is trouwens ook te verkrijgen bij de Poolse online winkel waar jij over schrijft.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt waarschijnlijk die eerste Poolse online winkel , maar ik heb het over een tweede die toch nog goedkoper schijnt te zijn.

Daar hebben ze volgende quad lnb's :

 

Quad MTI AK54-XT2

Quad AK54-XT2N

Quad JQU11 Blue Line

 

Die MTI AK54-XT2 is misschien een goede keuze , al zal die nooit dezelfde prestaties kunnen neerzetten als mijn huidige Invacom C120 QDF-031 Quad lnb.

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...