Ga naar inhoud


maximale kabellengte


alfred de witt

Aanbevolen berichten

Wellicht al vaker aan de orde gekomen maar is er een maximale kabellengte voor unicable bekend. Is er iemand met ervaring en tot hoeveel meter kun je door blijven lussen tot de reserve 0 wordt. Ik ga uit van belden kwaliteit, zwarte grondkabel.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Alfred de Witt

 

Unicable werkt met een doorlussysteem. Telkens als het signaal een tuner ingaat, wordt het iets versterkt voordat het signaal er weer uit gaat. Het maximum aantal unicable geschikte tuners waarmee doorgelust kan worden is vier. Ik denk dan ook niet dat er een beperking is op de maximale lengte waarbij ik van uit ga dat er tussen elke tuner zonder problemen 30 meter kabel kan.

Zoek maar eens op Google: Test unicable.

Twijfel je nog, neem dan kontakt op met de Nederlandse importeur van het Unicable-systeem.

aangepast door Satkijker
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik twijfel omdat er bijna 50m kabel ligt vanaf de schotel naar de eerste twin tuner. Ik heb het idee dat die 50m een probleem gaat worden en er daardoor te weinig regenreserve overblijft. De gebruikte kabel is van hirschman en de beste kwaliteit.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je vermeld niet hoe groot je schotel is bij een 64 cm schotel is mijn ervaring rond de 65 meter. Bij een grotere kun je denk ik verder gaan.

Meestal is de kwaliteit dan wel goed maar komt de sterkte onder de waarde waarmee een ontvanger misschien problemen krijgt.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...