Ga naar inhoud


Dreambox 800HDSE werkt niet met WIFI stick


DaltonSat

Aanbevolen berichten

Ik probeer momenteel een officiële dreambox 800HDse te doen werken met een officiële dreambox usb wifi stick.

 

Blijkbaar als ik de wifi stick plaats merk ik dat deze inderdaad wordt herkent. Maar zodra ik de wifi instellingen ingeef en opsla dan maakt hij geen verbinding en zet hij terug de netwerk interface wlan uit.

 

Ik probeer dit te doen met openpli software. Hiervan heb ik zowel de 2.1 als de 3 versie reeds geprobeerd met het zelfde resultaat.

Ik heb het reeds geprobeerd met de originele software van Dream en met deze werkt het wel!

 

Steeds zijn altijd de correcte drivers aanwezig, zo niet zou hij zelfs de stick niet kunnen herkennen.

 

 

Iemand een idee aan wat dit ligt? Of nog beter zelfs, de oplossing?

 

Ik zou wel het liefst met OpenPli blijven verder werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aannemende dat je een beveiligings-sleutel in jouw netwerk heb: heb je deze echt goed over genomen? staat hij niet verkeerd ergens op een papiertje?

 

Heb je zelf een IP toegekend? is dit niet een "dubbele" dus 2 keer het zelfde ip toegekend aan een ander apparaat?

 

Probeer het zo wiezo eens met DHPC aan in de stick.

 

IP-nummer reeks niet vol? (zie router)

 

Zo maar een paar suggesties. Je geeft niet veel info over jouw instellingen.

 

Suc6 iig

 

Wim.

I had a decision to make, so i decided not to decide!

De dwaasheid van Windows: druk op START om te BEINDIGEN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aannemende dat je een beveiligings-sleutel in jouw netwerk heb: heb je deze echt goed over genomen? staat hij niet verkeerd ergens op een papiertje?

 

Heb je zelf een IP toegekend? is dit niet een "dubbele" dus 2 keer het zelfde ip toegekend aan een ander apparaat?

 

Probeer het zo wiezo eens met DHPC aan in de stick.

 

IP-nummer reeks niet vol? (zie router)

 

Zo maar een paar suggesties. Je geeft niet veel info over jouw instellingen.

 

Suc6 iig

 

Wim.

 

Al deze dingen heb ik meerdere malen gedaan zowel via auto dhcp/ip en een vast ip geven werkt niet met OpenPli. Alles werkt wel meteen met de originele software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb idem hetzelfde probleem met mijn 7020HD.

 

OpenPli 3.0 en 2.1 versie, op beide werkt mijn witte WiFi stick niet.

 

Als ik zoek naar netwerken selecteer vind hij niets....

 

Is duidelijk een Pli probleem.... Is trouwens ook al aangehaald op het Pli forum door andere :)

 

Greetz,

 

Johnny

Vu+ Duo 4K SE, 2T HDD 2.5" Barricuda, 65" Smart TV Philips, Triax TD88, 2 x MTI & 2 x Ultra Black Quad LNB’s geschakeld via 2 4/1 switches.

 

Image VTi 15.0 / OsCam / Hans Settings (aangepast)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik ben van die usbsticks afgestapt want altijd gezeik na updates [ook niet pli image]. nu heb ik een netgear WNCE2001; draadloos internet maar de box denkt dat je met een kabel verbonden bent dus gewoon via lan menu en je hebt een usb poort over als je hem met de netspanningsadapter voed.

aangepast door maximus288

VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Effe een oud draadje nieuw leven in blazen:

Sinds enkele dagen werkt Wifi van de OpenPli 3.0 ook op een DM800(se), dit werkte voorheen inderdaad niet.

aangepast door Henksat

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...