Ga naar inhoud


No data on transponder (Timeout reading PAT)


Martijn81

Aanbevolen berichten

Goedemiddag

 

Ik heb sinds vanochtend vroeg opeens een enorm storend probleem (ben bang zelfs dat mijn box kapoere is).

 

Zet de DM800HD vandaag aan en krijg op geen enkele zender beeld met de melding als in de topic titel.

 

Signaalontvangst is vol (13dB).

 

Ik heb een Diseqc quad splitter met op poort AA mijn rotor (LNB1) en op poort AB een sky-schotel op 28.2 (LNB2).

Heb de box al meerdere keren gereboot, heb ook geprobeerd de sat config te veranderen (zelfs naar simple setup met maar 1 LNB) maar blijf het probleem houden.

 

Hoop dat de tuner het niet begeven heeft, maar het lijkt me sterk omdat de signaal ontvangst sterk blijft (en de normale waarden voor de gebruikelijke transponders worden weergegeven, zelfs als ik van Astra 2 naar Astra 3 wissel).

 

Iemand een idee?

 

Triax TDS 88cm / Inverto Black Ultra LNB / Alsat Dark Motor / Dreambox DM800HD+DM7000 knutselbak

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lijkt erop dat je tuner wel degelijk de spreekwoordelijke geest gegeven heeft.. Er zijn wat test opties beschikbaar..

 

1. Zet de Dreambox helemaal uit. Haal de voedingsspanning eraf. Open de box en druk de tunerprint even goed aan.

2. Zet de voedingsspanning er weer op. De Dreambox herstart zichzelf.

3. Met wat geluk heb je weer beeld...

 

Indien nog steeds geen beeld:

 

1. Gebruik een andere voeding. Ze storten weleens in onder belasting..

2. Kijk of de Dreambox nu wel beeld geeft.

 

Indien nog steeds geen beeld..

 

1. Sluit een andere werkende satelliet ontvanger aan op je schotel. Controleer wel even de Diseqc instellingen

 

Indien nog steeds geen beeld..

 

Dreambox defect... Nieuwe tuner kost ongeveer 30 á 40 €

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Hier idem ! heb al n andere voeding eraan hangen. het is geen tuner of diskfout , alles is werkend na n paar minuten doch de fta kanalen vanaf de eerste seconden. Heb 98 % signaalonvangst bij mooi weer , kabel is ook ok, ander hd kanalen ook goed alleen deze provider genageld de zaak en bij n foontje , sorry  t is geen ontvanger van ons, nee ze vullen alleen hun zakken.

 

 

Groet uit friesland

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zal toch de fout bij jou moeten zoeken, mijn ontvanger werkt wel goed, en dat is ook geen ontvanger van Canaldigitaal.

 

Is je LNB wel goed, geen vocht in een kabel of een defecte diseq schakelaar?

 

Geen probleem met je software?

 

Sneeuw of ijzel op je schotel

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de FTA kanalen dadelijk werken en de gecodeerde pas na een tijdje, dan moet je het in de softcam gaan zoeken.

 

Welke gebruik je?

 

Maar ik zie dat je ingebroken hebt op een andere zijn vraag, zo wordt het wel moeilijk om vragen te beantwoorden.

Misschien best een eigen threat openen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Uit 2013!

Probleem kan ook ontstaan door condensatoren bij bijvoorbeeld de tuner, in combinatie met hoge symbool rates.

Het kan van alles zijn, maar om daarvoor meteen de provider de schuld te geven?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allen , niet ingebroken op n ander zijn vraag , zelfde probleem hier. provider is gewoon slecht, als ik bel om info is het sorry het is geen ontvanger van ons , wel lidmaatschap betalen en n betaal nummer bellen. kan alles downloaden via schotel. op beide satellieten hoge ontvangst, op 19.2 werkt alles doch op 23.5 heb ik wel alles in de box maar geen weergave , ook al met cccam gestoeid, denk zelf aan n software probleem. vul hier juist aan wat Martijn noemt  , juist omdat ikzelf binnenkort aan dezelfde kant ga wonen., schotel is ok andere ontvanger werkt goed.Van de DM een keer alles uit elkaar gehaald en schoongemaakt , die avond werkte alles naar behoren, volgende dag zelfde probleem. 19.2 werkt perfect , rara.

 

word daar lid van Cignal 8 keer goedkoper.

 

Groet Schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Open je eigen onderwerp en stel daar je vraag in.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...