Ga naar inhoud


afbeelding achter tekst in Excel invoeren


gerrit B

Aanbevolen berichten

In Word kun je vrij eenvoudig een afbeelding invoegen en deze vervolgens kiezen om deze voor te tekst in de tekst of achter de tekst te zetten.

Maar hoe doe je dat in Excel 2007?

 

Ik heb wel de mogelijkheid gevonden van watermerk invoegen, maar dan kun je geen afbeelding selecteren.

voeg je een afbeelding in en klik je op "naar achtergrond" dan blijft hij gewoon voor de tekst staan.

en klik je op afbeelding op achtergrond dan herhaald hij de afbeelding tig keer op de achtergrond terwijl ik die maar 1 keer wil.

 

Bestaat deze mogelijkheid in Excel wel of is dat alleen een Word toepassing?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, dat is hem niet, die had ik al wel gevonden maar dan wordt je afbeelding tig keer op de achtergrond weergegeven.

 

Ik wil maar 1 keer een afbeelding achter een stukje tekst zetten en deze afbeelding naar wens groter en kleiner kunnen maken zodat het in de rest van de tekst past.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier geen Excel 2007 meer maar in Excel 2010 moet je dus een afbeelding invoegen, de afbeelding selecteren en dan in het tabblad opmaak de achtergrond verwijderen.

 

De afbeelding staat dan achter de ingevoerde data en kun je schuiven en vergroten naar believen.

 

 

excelpic.JPG

excelpic2.JPG

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je ook aangeven waar je in het tabblad opmaak de achtergrond kunt verwijderen?

Ik ben tenminste als ik de afbeelding selecteer dan ben ik alles langsgegaan en zie dat nergens staan, nog in 2007 nog in 2013.

In 20013 zit wel de tool om de afbeelding doorzichtig te gaan maken zodat te zien is wat op de

achtergrond staat, maar ik wil de tekst juist voor de afbeelding.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is iets ingewikkelder zie ik nu, maar kan wel.

 

Uitgaande van Excel 2013

  1. Maak gewoon je spreadsheet
  2. selecteer je werkblad en kopieer alles
  3. Maak een nieuw blad onderin
  4. Doe nu plak speciaal -> gekoppelde afbeelding. Je ziet nu dus exact dezelfde werkblad alleen als een soort plaatje!  Je kunt in het origineel gewoon werken, de gekopieerde versie past zicht automatisch aan.
  5. Op dit 2e werkblad kun je nu 1 of meerdere plaatjes invoeren
  6. Via het tabblad pagina indeling kun je de plaatjes nu achter elkaar zetten. 

 

 

excel3.JPG

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt volgens mij ieder plaatje rechtstreeks in Excel zetten.

 

Neem internet, je zegt "copy" en paste in Excel. En vervolgens

verschuiven op de plek die jij wilt.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt volgens mij ieder plaatje rechtstreeks in Excel zetten.

 

Neem internet, je zegt "copy" en paste in Excel. En vervolgens

verschuiven op de plek die jij wilt.

 

Dat kan ook, maar het gaat erom dat hij achter de tekst komt

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, maar dit plaatje staat vervolgens op de voorgrond en gaat over de tekst heen en ik wil juist de tekst op de voorgrond en het plaatje op de achtergrond.

Bijv. een foto van iets waar je dan tekst voor kunt zetten

Met Excel 2013 lukt me dat en ook met Word 2007 is dat geen probleem maar met Excel 2007 krijg ik het niet voor elkaar.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar in 2013 werkt het nu wel op de manier die ik aangaf?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, maar dit plaatje staat vervolgens op de voorgrond en gaat over de tekst heen en ik wil juist de tekst op de voorgrond en het plaatje op de achtergrond.

Bijv. een foto van iets waar je dan tekst voor kunt zetten

Met Excel 2013 lukt me dat en ook met Word 2007 is dat geen probleem maar met Excel 2007 krijg ik het niet voor elkaar.

 

suc6

 

Gerrit

Gaat mij ook niet lukken. Helaas.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even gekeken in LibreOffice 4.1 Calc. Hierin kun je de ingeladen afbeelding die eerst op de voorgrond staat ook naar de achtergrond verplaatsen.

 

Je calc gegevens op de voorgrond komen dan gewoon door de afbeelding heen.

 

Dat was toch de vraag ?

 

Groet,

 

 

Bram

 

P.S. LibreOffice (complete Office Suite) is er voor Windows en Linux en is gratis te downloaden en is naar keuze vrijwel

compatibel met Excel formaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie bijlage. Een kwestie van naar de voorgrond halen of naar de achtergrond zetten van de afbeelding.

 

Dit kan iedereen.... maar hoe heb je dit gedaan in Excel 2007

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad want de functie voorgrond en achtergrond werkt dus niet in 2007 tenminste niet met deze functie, want die zijn dan lichtgrijs zodat  je ze niet kunt gebruiken.

 

Maar ik heb nu een manier gevonden

 

Je maakt gewoon je spreadsheet

Is die helemaal klaar dan knip je die en plaatst die op een geheel andere plek

Vervolgens voeg je de afbeelding in maar niet strak aan het randje oid. je moet de cel er naast of er boven nog aan kunnen klikken.

Dan knip je de eerder verplaatste tekst en plak je die weer terug op de plek waar die eerst stond en de tekst staan nu voor de afbeelding.

Enige nadeel is dat nu de rasterlijnen nu ook voor de afbeelding staan dus daar nu nog wat op zien te vinden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...