Ga naar inhoud


Facebook en je Privacy


Tripleboy

Aanbevolen berichten

In Europa komt men er stilaan achter dat de agressieve manier waarmee o.a FB omgaat met je privé gegevens niet door de beugel kan.

Op de achtergrond verdienen ze grof geld met je gegevens en dit zonder je toestemming, hoogtijd voor actie dus.

 

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150515_01682250

 

http://www.demorgen.be/technologie/facebook-bespiedt-iedereen-ook-mensen-zonder-account-a2272173/

 

Tip aan de heren moderators, verwijder de links FB & TW op het Forum, zo zijn we al wat minder bespied.

aangepast door Tripleboy
  • Like 4

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


‘We kunnen niet toelaten dat Facebook haar gebruikers, en zelfs niet-gebruikers, zonder hun toestemming volgt op andere websites’, zegt staatssecretaris voor Privacy Bart Tommelein (Open vld) in een persbericht. ‘Social plug-ins (knoppen op websites waar je op klikt als je die info wilt delen op sociale media) mogen geen onnodige gegevens doorsturen naar Facebook.’

 

Aan de eigenaars van websites beveelt de privacycommissie aan om geïnformeerde toestemming te hebben van bezoekers voor het gebruik van social plug-ins. De website-eigenaars zijn medeverantwoordelijk, klinkt het. Ook moeten ze informatie geven over het cookiebeleid en een 'social share privacy' tool gebruiken.
Aan internetgebruikers raadt de privacycommissie aan om een browser add-on te installeren die tracking blokkeert, om de incognito-modus van de browser te gebruiken en om zich eventueel uit te schrijven voor gerichte advertenties

 

:mad::eek:

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel simpel, alles wat je op facebook zet is openbaar. Iets wat jezelf niet kwijt wilt, zet je er gewoon niet op. Problem solved..

Dat geldt voor alle sociale media !!

 

Met vriendelijke groet, paardengek

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een jaar geleden zijn wij ons rot geschrokken. Wij doen niets op FB of andere social media. FB hoort ons dus niet te kennen.

Wij kregen een email van een bekende of wij zijn/haar vriendje wilden worden op FB. En in deze email stond verder: en de volgende personen kent u ook wel. En verdomd, deze personen kenden wij inderdaad. Maar deze personen hadden geen enkele relatie tot onze bekende.

Wij hadden toen echt het gevoel: big brother is watching you. Maar wij begrijpen nog steeds niet hoe dit gewerkt heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien omdat facebook toegang heeft van adresboeken op computers van facebook gebruikers?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo zeer op de computers.

Ik denk meer op de smartphone via de app.

En b.v. de apps ( spelletjes onder andere ) van facebook.

En niet alleen facebook appjes trouwens.

 

En staat er bij negen van de 10 duidelijk bij dat ze toegang nodig zijn tot je foto's contact lijst etc.etc.etc.

 

En veel mensen klikken maar domweg op ok.

Zonder te lezen wat ze aan informatie weg geven.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is alleen dat als je zo'n app wilt gebruiken je niet kunt weigeren dat ze van de rest van je gegevens gebruik mogen maken.

Zelfs als je de flitser op je GSM als zaklamp wilt gebruiken moet je al de wereld aan informatie geven.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op geen enkel mobiel apparaat, staat iets wat ik ook maar te denken heb, die iets te maken heeft met FB.

Een app, waar je het saldo van een prepay mastercard kan opvragen, wil niet werken, als de gps aanstaat.

Ik stuur daar een boos bericht naar, dat ik het nu niet zie, waarom ze dit nodig hebben, en toen krijg ik als antwoord, dat dit ingebouwd zat, als je via contant geld of andere bankkaart snel geld bij hun diensten op te zetten, om de dichtste dienst te vinden.

Sinds dit omstreden beleid, kent bijna niemand mijn nieuw nummer. Mijn kennissen, hebben zelfs het recht om te vragen, om hun telefoongegevens te verwijderen uit mijn gsm.

Ook ben ik héél streng, en als ik reclame krijg, van iemand, die niet zorgvuldig omspringt met mijn beperkt gekend gsm nummer, dan krijgt die van mij een cadeautje, nml de rest van zijn dagen, staat hij op de zwarte lijst.

Bij google chrome, gebruik ik privacy badger, en ccleaner wist telkens alle cookie's, als de browser wordt afgesloten, maar het is blijkbaar onvoldoende. Als ik iets opzoek op een verkoopsite, komt dit altijd terug op hun site.

Jammer dat 13+ tot ?? daar bijna geen probleem over maakt, toch niet degene die ik ken  :angry:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

paardengek die heeft het bij het rechte eind ,

en zeker als je je ergens op registreert !!

 

Ik lach me kreupel met zulke media:

- Om half tien ga ik naar de winkel , ben om half 12 terug !!

En nadat ze terug zijn , merken ze op .... huis leeggepikt !!!!  :(

Hoe kan dat nu ????

10d5x76.jpg zyipp3.gif

Awel , vind ik leuk :)

 

Dat ze hun troep op het donkerste bestaand plekje steken !!

https://www.facebook.com/pages/Mark-Suckerberg/301055106582121

https://twitter.com/suckerberg

https://www.facebook.com/SuckMark

 

Nee , ik heb & wil geen FB of twitter of wat ook zulke account !!!!

Zij die het wel willen , moet ook kunnen natuurlijk !!

aangepast door cookie monster
  • Like 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De privacy comissie wil eventueel een rechtspraak aanspannen. Of fb zal luisteren naar een Belgishe rechter valt nog af te wachten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik vraag me al een paar dagen af, of FB, ook de activiteiten zou kunnen bijhouden wat je met je pc doet buiten het net?

Bvb welke programma's gebruik je?

wanneer zet je,je pc aan en uit.

Enz enz.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel simpel, alles wat je op facebook zet is openbaar. Iets wat jezelf niet kwijt wilt, zet je er gewoon niet op. Problem solved..

Dat geldt voor alle sociale media !!

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Geheel mee eens en je kiest "zelf" voor Facebook, ben je het er niet mee eens gebruik je Facebook gewoon niet, problem also solved!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geheel mee eens en je kiest "zelf" voor Facebook, ben je het er niet mee eens gebruik je Facebook gewoon niet, problem also solved!

Niet geheel volgens verluid, zelfs niet Fb gebruikers worden ook geviseerd door hen.

Hoe ze dit doen, weet ik niet, maar het surfgedrag van niet FB gebruikers, gaat ook naar hen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...