Ga naar inhoud


CI+ met kaartje voor Telenet, adresgebonden of overal te gebruiken?


dvbs
Ga naar oplossing Opgelost door Codx,

Aanbevolen berichten

Dag

 

Nu stel ik mij volgende vraag:

 

Is een CI+ (met kaartje) gebonden aan een adres of overal in Telenet gebied te gebruiken? (nu weet ik dat het geactiveerd moet worden, maar wat verder?)

 

Alvast bedankt voor reacties.

 

  • Like 1

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

overal te gebruiken.

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gebruiken wel een verschillende regiocode voor Vlaanderen en Brussel. De code staat op het boekje in het pakket.

  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

technisch is het overal bruikbaar, beste

maar u mag niet het CI+ voor de bovenwoning, beneden in de kroeg van Louwieke, gebruiken.

Dat zal toch niet veel uitmaken?

Er moet immers een actieve kabelverbinding zijn, dus als je die module verplaatst van A naar B, dan heeft A geen digitale kabel meer, en B weer wel.

-1 en +1 samen geeft 0 verschil.

Bij Telenet kost het analoge kabelabonnement evenveel als het digitale (16,30€/maand).

Dus of een klant nu analoge kabel heeft of digitale met een CI+ module, het kost evenveel.

Klanten die TV opzeggen krijgen na verloop van tijd een filter op de lijn, zodat het TV signaal niet meer doorkomt.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat in ieder geval maar er mag per adres enkel de ingeschrevene bewoner volgens uw contract met telenet kijken.

Idem aan het uitlenen van een tweede en/of derde abo-kaartje is het kijken op een ander adres ook niet geoorloofd.

Je kunt dat toch niet vergelijken?

 

Vergelijking kabel (Vlaanderen) :

 

Jan neemt abonnement digitale TV met 2 CI+ modules.

Hij betaalt : 16,30€/maand + eenmalig 2x69€ voor de CI+ modules

 

Piet heeft enkel analoge TV.

Hij betaalt : 16,30€/maand.

 

Als Jan aan Piet zijn kaartje 'uitleent', dan verandert er niets qua abonnementsprijs.

Jan blijft 16,30€/maand betalen en Piet 16,30€/maand, en Telenet heeft nog altijd precies hetzelfde aantal modules verkocht.

 

Als Piet noch analoge, noch digitale TV heeft, zal hij niets betalen per maand, maar dan heeft hij ook geen kabelsignaal, en dan zal hij met die module dus ook niets kunnen doen.

Merk op dat ze bij de kabel u de extra abonnementen niet bijgeven op de niet-interactieve systemen.

Dus iemand die alle abonnementen neemt en 4 CI+ modules (die per definitie niet interactief zijn), krijgt die abonnementen maar op één van die modules, op de andere modules hebben gewoon het basisabonnement.

 

Er kan dan nog over rechten gejammerd worden, maar het abonnementsgeld voor analoge en digitale kabelabonnement is ook exact gelijk.

Het is trouwens wel perfect legaal dat in het voorbeeld Jan zijn module verkoopt aan Piet, en daar bijv. 25€ voor vraagt.

Telenet vraagt wel dat dan Piet de module op zijn naam laat registreren.

Ik snap dus niet echt het probleem.

 
Anders is het bij de interactieve decoders, daar geeft Telenet wél op alle decoders de betaalde abonnementen, maar eist dan wel dat ze interactief staan (verbonden met het netwerk dus).
Op die manier weten ze zeker dat die decoder nog altijd bij u thuis staat en niet 200km verder, bij iemand die geen extra abonnementen betaald heeft.
 
Merk op dat de situatie bij satelliet totaal anders is.
Daar wilden ze ook iets hebben als het systeem zoals Telenet bij de interactieve systemen heeft : dat je in één gezin op meerdere plaatsen kunt kijken, en dat de abonnementen toch niet gedeeld worden.
Maar dan zit je met het probleem : hoe weet je dat iemand niet 4 kaarten neemt, er alle abonnementen op neemt, en dan de kaarten doorverhuurt?
De oplossing was dan ook om op die extra kaarten maar een zeer beperkt abonnement aan te bieden.
Indertijd kon je dan ook voor een paar euro per maand een tweede kaart krijgen, met de belangrijkste Vlaamse zenders.
Dan spreekt het voor zich dat men niet wil dat die kaarten doorverhuurd/verkocht worden.
 
Want dan klopt de rekening totaal niet meer.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

uw betaalde kaart door verkopen met en/of zonder CI+ module en daarmee ook op een naam laten registreren is ook helemaal niet erg

dat is helemaal oke

 

maar juist hetgeen ik in de eerste reactie aangeef kan een heel groot probleem zijn gezien de rechten

u leent hem aan de kroegbaas die 50 man of meer Sport / Voetbal aanbied in de kroeg voor een prijs die enkel een privé persoon per contract heeft

 

u sluit namelijk een contract met de provider voor een heel specifieke levering en bepaald daarmee ook die plek waar geleverd wordt

uitlenen is niet voorzien en is daarmee geen legale oplossing.

 

dito cardsharing

dito slingbox

dito buiten huis streamen

 

en ga zo maar door

 

als u me niet gelooft dan bel uw Telenet provider op over dit vraagstuk

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de oorspronkelijke vraagstelling alsnog dit gevonden.

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ci-module-verplaatsen-of-aan-iemand-anders-geven/

 

Niks illegaals dus.

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar juist hetgeen ik in de eerste reactie aangeef kan een heel groot probleem zijn gezien de rechten

u leent hem aan de kroegbaas die 50 man of meer Sport / Voetbal aanbied in de kroeg voor een prijs die enkel een privé persoon per contract heeft

Zoals ik reeds zei : extra pakketten (voor voetbal zou dat een Play Sports zijn : 29,40€/maand dus...) krijg je niet zomaar gratis op zo'n CI+ module, precies omdat ze niet interactief is.

Dus als ik 2 CI+ modules met Play Sports neem, dan moet ik al 2x29,40€/maand betalen.

Wie gaat zo zot zijn om 29,40€/maand te betalen en die dan gratis te geven aan een ander?

Maar dan nog, het is geen sharing, want het abonnement wordt perfect betaald.

 

Wat die ander er dan mee doet lijkt mij een heel ander verhaal.

Om een analogie te gebruiken : jij zegt dat ik mijn auto niet aan mijn buurman mag uitlenen, want hij zou er wel eens een overval mee kunnen plegen.

Lijkt mij een bizarre redenering.

 

Volgens mij kan die cafébaas trouwens gewoon zo'n CI+ module kopen bij Telenet, en een Play Sports abonnement, net zoals hij dat met een gewone decoder kan doen.

Dat hij om dan voetbal aan groepen aan te bieden extra moet betalen, lijkt mij helemaal logisch, maar wie zegt dat dat in het product zelf moet zitten?

Zo kun je ook muziek afspelen aan klanten in een café, en moet je daarvoor rechten betalen, maar sinds wanneer moet je daar een apart soort muziektoestel voor kopen?

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...