Ga naar inhoud


Rebox 8220 - HDD melding "Unmounted", na power off


Pillo2

Aanbevolen berichten

Heb hier te maken met een vervelende fout:

na stroomuitval (of zelf handmatig power off bij een vastgelopen receiver), ziet deze RE 8220 de interne ATA 2.5" HDD niet meer. Via de playlist toets krijg ik dan UNMOUNTED als melding.

 

Kom ik alleen vanaf als ik via het Rebox menu, de HDD opnieuw formatter. Dan krijg ik weer Keurig de bijna 500Gb te zien.

Maar zoals iedereen weet: bijkomstigheid van opnieuw formatteren geeft een LEGE schijf: WEG alle opnamen van de afgelopen maand !

 

Iemand ervaring met deze fout, EN belangrijker: ANDERE manier om de HDD weer operationeel te krijgen ZONDER te hoeven formateren ??

 

bij voorbaat dank voor een oplossing.

Note: de HDD funktioneert dus wel, met opnemen en afspelen. Totdat er een power onderbreking volgt.

 

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welke software staat er op deze ontvanger?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Met de laatste firmware 3.02.64 is dit probleem terug. Althans bij mij. Na elke start moest ik eerst checken of de HDD er nog is, heel vaak niet dus. Knopje aan de achterkant uit en nieuw starten was de enige oplossing. Ben nu weer terug gegaan naar versie 3.02.61. Dat werkt beter.

 

Ik vind het trouwens heel jammer, dat er voor externe HDDs een maximum grootte van 1TB geldt. Ik heb diverse HDDs van 2TB t/m 8TB met media die ik graag af zou willen spelen via de Rebox, maar dat is dus niet mogelijk. Iemand een suggestie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb het inderdaad met een Raspberry Pi met XBMC opgelost.

Nog een vraagje: Uitzending gemist werkt alleen bij de publieke zenders.

Kan ik er ook RTL-XL voor de commerciële zenders op vinden? Of installeren? 

http://www.helpdeskweb.nl/gemistdownloader

Videofile downloaden op PC, en overpiepen via je thuisnetwerk naar Rebox of Pi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

boudeman,

 

Ik had eigenlijk meer een app in gedachten zoals de Youtube-app of Uizending Gemist die op de Rebox te vinden is.

Er staan heel veel apps op de Rebox die ik niet nodig heb behalve deze...

 

toch bedankt...

aangepast door rossewitz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eigenlijk meer een app in gedachten zoals de Youtube-app of Uitzending Gemist die op de Rebox te vinden is.

Er staan heel veel apps op de Rebox die ik niet nodig heb behalve deze...

 

toch bedankt...

aangepast door rossewitz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eigenlijk meer een app in gedachten zoals de Youtube-app of Uitzending Gemist die op de Rebox te vinden is.

Er staan heel veel apps op de Rebox die ik niet nodig heb behalve deze...

 

toch bedankt...

Toen ik jaren geleden een uitzending van een uur streamde via zo'n app en er na drie kwartier een onderbreking kwam, moest ik weer van voren af aan beginnen te kijken. Ik heb toen besloten alleen nog maar off-line te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...