Ga naar inhoud


Topfield 7710 hd pvr astra 3 geen


klaar

Aanbevolen berichten

Ik heb een Topfield 7710 HD pvr ontvanger , een vlakschotel en een HH90 stab motor. Als ik de ontvanger aansluit en wil instellen dan werken Astra 1 ,2 en Hotbird perfect in een keer goed en hij vindt ook alle zenders. Als ik hem instel op Astra 3 dan krijg ik wel een signaal van 75 % maar het lukt maar niet om zenders te vinden. Op Astra 1 kan ik wel Ned 1 en 2 ontvangen dus mijn canal kaart werkt wel.

 

Ik heb de transponders van de Ned kanalen toegevoegd in de transponderlijst maar hij vindt geen enkele zender. Ik heb echt van alles geprobeerd in de disq en lnb ,  instellingen maar geen enkele zender.

 

Als ik handmatig zoek met een van de ingevoerde ned transponders dan zie je wel dat het signaal naar in de 90% gaat maar kanalen vindt hij niet.

 

Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Probeer de antenne kabel  rechtstreeks aan de sluiten op de lnb van de 23,5, de lnb

kan ook stuk zijn ,om wisselen met andere lnb

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een LNB en een draaibare schotel?

Dan vallen er niet veel LNB'S om te wissselen.

 

Maar waar, in welke regio staat je antenne.

 

Voor de transponders op Astra 3 heb je meer signaal nodig, een kleine antenne welke niet optimaal uitgericht is, kan de oorzaak van je probleem zijn.

 

Je hebt wel een kaart en eventueel CI module welke geschikt zijn voor HD? dus een CI module geschikt voor MPEG-4?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit in de regio Amsterdam. De CE module is er een van Canal Digitaal en ik heb nog een Aston geprobeerd. De andere satellieten ontvang ik met 90 % signaal en allemaal boven de 80% kwaliteit . 

 

Op de Astra 1 en 2 ontvang ik wel HD kanalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn meerdere mogelijke problemen die ervoor zorgen dat je geen beeld hebt.

 

Enige tijd geleden zijn de symbool rates van de transponders veranderd van 27.500 naar 29.900, wanneer je nog een oude transdponder lijst in je ontvanger hebt zitten krijg je geen beeld.

 

Voor deze transponders heb je iets meer signaal nodig, een vlakantenne heeft weinig versterking, en je kan de LNB skew niet eenvoudig instellen.

Wanneer de schotel niet optimaal is uitgericht en de skew niet optimaal staat zal je ook problemen met de ontvangst hebben.

 

Diseqc is bij jou niet van toepassing, je zal diseqc 1.2 gebruiken voor je draaibare schotel.

Misschien is de positie van Astra 3 niet goed vastgelegd in je draaibare schotel menu?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had even niet goed opgelet dat een vlakschotel was, ja dat doe je  via het  topfield menu

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik bedoel de fastscanlijst uit het menu, je hebt dan 3 mogelijkheden, oa vtt en canaldigitaal.....en je schotel moet op astra 1 (19E) gericht zijn.....enkele weken geleden heb ik mijn TF7700 (met de software van de TF7710 erin) afgestoft en weer in gebruik genomen, heb een nieuwe fastscan uitgevoerd en heb gelijk alle zenders van CD binnen gekregen......niks transponders toevoegen of symbolrate aanpassen....gelijk goed beeld.....

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanderer goeie tip. Ik heb nu de fastscan gedaan terwijl de schotel op astra 1 ingesteld stond. Klopt dat je dat alleen op astra 1 kunt doen? Maar goed het helpt want ik heb nu 800+ kanalen op astra 2 en 600+ op astra 1 en op astra 3 helaas maar 31 kanalen maar daar zit bv TV lux tussen en dat is volgens mij een astra 3 zender. Als ik de topfield laat zoeken vindt hij op 33% twee hd kanalen en als hij dan in de laatste tien % procent vindt hij nog 29 kanalen. Nu nog de nederlandse CD kanalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

ik bedoel de fastscanlijst uit het menu, je hebt dan 3 mogelijkheden, oa vtt en canaldigitaal.....en je schotel moet op astra 1 (19E) gericht zijn.....enkele weken geleden heb ik mijn TF7700 (met de software van de TF7710 erin) afgestoft en weer in gebruik genomen, heb een nieuwe fastscan uitgevoerd en heb gelijk alle zenders van CD binnen gekregen......niks transponders toevoegen of symbolrate aanpassen....gelijk goed beeld.....

heb ik daarnet ook geprobeerd, haalt de zenders wel op maar geen beeld ( geen signaal of geen toegang ) met FW 7710 en ID 23231.

automatisch zoeken op Astra 3 komt alles wel binnen . zou dat aan een verouderde fastscanlijst kunnen liggen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...