Ga naar inhoud


Nieuwe eigenaar wenst TV Vlaanderen in Tenerife.


JPDT

Aanbevolen berichten

Beste forumleden .

 

Ben sinds enkele weken ook gelukkige bezitter van een stulpje in Tenerife ( Palm Mar - voor de kenners - San Remo  ) :) .

 

De akte wordt geschreven in januari 2017 en ben volop bezig met het inzamelen van gegevens/info om internet en TV Vlaanderen te kunnen aansluiten liefst op een zo goedkoop mogelijke manier ;) .  

 

Internet gebruik ik enkel om wat te surfen en mailverkeer . De normale vlaamse TV zenders volstaan .

 

Ik heb hier al verscheidene uurtjes afgelezen op verschillende onderwerpen maar lijkt me allemaal niet zo evident .

 

Ik heb het appartement reeds 2 maal bezocht voor de aankoop en wat foto's genomen .

 

Inzake internet weet ik niet welke apparatuur aldaar beschikbaar/te gebruiken is .

 

TV ( Samsung ) is aanwezig  en ook een " bakje " met vermelding TELEVES ( zie foto ). Ik lees dat er hier tocht enkele leden zijn die ook daar in de buurt zijn en misschien  .

 

Hoe begin ik aan deze installatie of... is de enige oplossing een vakman laten komen ? post-105146-0-88949200-1482595528_thumb.jpg

 

     

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Waarom post je deze vraag in het Canaldigitaal forumdeel en niet in het TVV forumdeel?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Onderwerp verplaatst naar het TVV forumdeel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, en is dat bakje een dvb-t ontvanger of een dvb-s ontvanger?

 

Het plaatje lijkt erg op

RSD7118 SD-SAT-Receiver FTA,

en dan is het dus een dvb-s ontvanger (die géén dvb-s2 aankan), en geen smartcard kan herbergen.

Dan heb je in ieder geval een andere/nieuwe ontvanger nodig voor TVV.

 

En staat er dan een schotel ergens op het dak of in de tuin, en op welke satelliet(en) is die uitgericht?

Weet je naar welke satellieten de vorige bewoners keken?

 

Of wil je een compleet nieuwe installatie voor jezelf aanleggen?

 

Er ontbreekt dus nog wat informatie, om je vraag te beantwoorden....

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet dit allemaal nog wat uitzoeken wanneer ik ter plaatse ben . Het bakje dat er nu staat , zou dat met een schotel werken ? De vorige eigenaars waren "Russen "of toch van die streek daar dus...

 

Een andere nieuwe ontvanger eventueel , kan ik die ginder aanschaffen of neem ik die mee vanuit Belgie ? Ga wel eerst alles eens grondig ter plaatse bekijken maar ... indien er leden zijn die soms bekend zijn met  blok San Remo in Palm ... alle info welkom .    

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eigenlijk zijn al je vragen hier al beantwoord, even de zoekfunktie gebruiken.

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/333660-tv-vlaanderen-in-tenerife/

 

In het gunstigste geval zit er op je apartement een schotel gericht op Astra 1.

Je zal dus zelf een schotel van ten minste 120 cm moeten zetten voor Astra 3, en van de schotel een kabel naar je apartement moeten trekken.

Verder heb je een satelliet ontvanger nodig geschikt voor TVV inclusief abonnement.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een goede TIP: Houd je ver weg van de TV Vlaanderen rommel ontvangers, ga meteen voor een Enigma 2 ontvanger

 

Waarom een Enigma 2 ontvanger??? Dat is in mijn ogen echt een heel slecht advies. Die dingen zijn allemaal met een vrij gemiddelde tuner uitgerust die in moeilijker ontvangst situaties duidelijk slechter functioneren dan bijvoorbeeld een Openbox SX6 of de albekende Clarke Tech 5000 toestellen. Op Duitse fora is door een enkeling gezegd dat de enige E2 ontvangers die qua ontvangsteigenschappen in de buurt kunnen komen van de ontvangers die ik hier noem de Dreambox DM 8000 HD en de DM 800 SE zouden zijn. Maar anderen spraken dat dan weer tegen. Ten aanzien van Dreamboxen heb ik geen eigen ervaringen, wel met Clarke-Tech Xtrend en via een vriend met VU+ ontvangers en daarvan bleek inderdaad dat ze niet tegen een oudere Clarke Tech op konden. Gezien het feit dat je al minimaal een 120 cm schotel moet hebben zou ik voor de gevoeligste ontvanger kiezen. E2 biedt daar niets extra's tenzij je dingen wilt gaan ondernemen die hier onbespreekbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier word ik nu ziek van....
 
Gebruik een Enigma ontvanger en je bent meteen iemand die illegale dingen doet....
Van vooroordelen gesproken....
 
 
Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vrienden , iemand die met sat begint en bedoeling is om bv tv Vlaanderen te ontvangen in zijn bv land van zon ( 0m misschien zijn pensioen door te brengen of andere ) moet je idd niet opzadelen met toestellen die door ons idd geliefd zijn maar voor hun oh zo vervelend in opmaak en cetra.

Als hij hier in dit geval een officiele ontvanger van tv Vlaanderen koopt 130 euro dan is hij hier al zeker van ! . De schotel moet hij even daar bekijken . Meer moet dat niet zijn.

Ga je toch over om andere toestellen , hou er dan rekening mee dat je een ci slot erbij hebt , want of de softcams blijven werken is voor iedereen een raadsel . Nieuwe klanten hebben hier in elk geval niets meer aan vermits ze geen losse kaarten meer verkopen als ik het goed voor heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu nog een nieuw TVV abbo moet afsluiten, dan krijg je geen kaart meer.  Maar moet je genoegen nemen met het Viacces Orca systeem.

 

Dit betekent dat je ofwel een TVV ontvanger moet nemen ofwel de CI+ module van TVV. 

In het laatste geval moet de ontvanger die je dan gebruikt dan wel een CI slot hebben.    Gelukkig is de CI+ module van TVV niet CI+ geactiveerd.  Een CI slot volstaat.  Maar niets sluit uit dat in de toekomst zij de CI+ activeren en zul je alsnog een CI+ compatible ontvanger nodig hebben.

Zoals de stand nu is zijn er niet zoveel onafhankelijke CI+ compatible ontvangers.  De enigma2 ontvangers kunnen wel (voor zover ik gelezen heb) allemaal CI+ compatible gemaakt worden.  (Is eigenlijk niet legaal - maar wie kan het controleren?)

 

Je kunt proberen nog een TVV Seca kaart op de kop te tikken.  Maar hoelang dat nog actief blijft is koffiedik kijken.  (Ik hoop nog heel lang - maar...)

Dus:  ofwel een TVV ontvanger (met al zijn nadelen) ofwel een enigma2 ontvanger met een CI slot (met ook de nadelen van ontvangst via CI)

 

Wat betreft de schotel.  Van wat je schrijft denk ik dat je hier ook zult moeten investeren.  Als je geluk hebt is er reeds een 120 cm schotel.  En kun je die gebruiken.  Voor TVV heb je echt wel ontvangst nodig op 23.5 en ik zou je ook aanraden om ook te zorgen voor ontvangst op 19.2 en 13.0.  (de laatste twee komen toe met een kleinere schotel)

Dit zal alleen kunnen als je een rail op de schotel monteert met 3 losse LNB's en de nodige DiseqC switch(es).  Want ik heb nog nooit een triple LNB voor 13, 19.2, 23.5 voor een 120 cm schotel gezien.

 

Dan is er nog de vraag, wil je ooit een programma opnemen.  Is dit het geval dan moet in ieder geval zorgen voor minstens duo (of Quatro) LNB's en een extra kabel(s) van de schotel naar de ontvanger.  Als je alleen maar een zapper wilt dan volstaat één kabel.

 

Willy

 

PS: Ik hoop dat ik je niet te erg heb doen schrikken.  Het is mogelijk maar het is een beetje werk.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ze daarna problemen hebben met de ontvangst van de moeilijke Canaldigitaal transponders kunnen ze bij jou gratis een grotere schotel afhalen?

 

Bedenk dat niet elke ontvanger even gevoelig is.

De satelliet exploitant adviseert een schotel van 105 cm, dat zal toch niet voor niets zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt helemaal geen 1.20m schotel maar een 90cm schotel nodig.In Palmar wonen nog verschillende leden van sat4all.

 

Dit wordt blijkbaar moeilijk ... . Misschien kunnen de leden uit Palm Mar eens reageren en hun ervaringen met hun installatie mededelen .

 

Of toch beter een vakman nemen ... tegen elke prijs . Een " miskoop " kost ook .   

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...