Ga naar inhoud


Nieuwe ontvanger


tyger

Aanbevolen berichten

Onze Philips 8121 (pace ) ooit gekocht bij TV Vlaanderen loopt meerdere keren per avond vast.

Aangezien ik geen vertrouwen meer heb ik de ontvangers die TV Vlaanderen verkoopt ,vraag ik hier wat een goede ontvanger zou zijn.

Een mogelijkheid om op te nemen moet niet.

aangepast door tyger
Link naar reactie
Delen op andere sites


Laat je """heel""" goed uitleggen wat de toekomst brengt, want M7 is bezig met foefelen aan alles en nog wat. Je kan zelfs geen TVV kaart meer kopen. Alles is in een module geïntegreerd (veel duurder). En het schijnt nog veel verder te gaan, zodanig dat het zelfs niet zeker is dat je met een ontvanger die niet van TVV komt, nog iets kan doen.

Verbeter mij, als ik bazel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De  trend is er al heel lang om het eigen voortbestaan van de provider te beschermen tegen het kijken zonder te betalen.

Canaldigitaal en TVV zijn een van de laatste providers waar het gebruik van eigen ontvangers nog mogelijk is voor het grootste gedeelte van het programma aanbod.

 

Of dit in de toekomst nog mogelijk blijft valt te betwijfelen.

 

Een eigen ontvanger aanschaffen is een gok, de aanwezigheid van een CI sleuf waarbij de ontvanger software een CI module ondersteunt vergroot de kans op beeldgarantie in de toekomst.

 

Heb je geen ervaring met het up to date houden van ontvanger software en wil je dat ook niet jezelf eigen maken is een door de provider aangeboden ontvanger te overwegen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gevonden...

TV VLAANDEREN ONTVANGER HD PVR M7 MP 201 - TWIN TUNER - 500GB + KAART

Onze interactieve hd-recorder komt met een ingebouwde harde schijf van 500 GB. Goed voor het opnemen van 190u in hd! 

Ook onze filmcatalogus is beschikbaar op deze ontvanger.

 

Nieuw coderingssysteemViaccess

De nieuwe decoders werken op een nieuw coderingssysteem: Viaccess. Deze nieuwe codering werkt met een nieuwe smartcard, die voortaan gekoppeld is aan één unieke decoder. Het gebruik van losse smartcards en losse decoders zonder CI is hierdoor niet langer mogelijk.

Bestaande klanten met een Nagra configuratie die een nieuwe decoder willen gebruiken, krijgen dus ook een nieuwe geïntegreerde smartcard samen met hun nieuwe ontvanger. De huidige Nagra ontvangers blijven tot het einde van het jaar beschikbaar bij uw groothandelaar of tot zolang de voorraad strekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je keuze staat en valt bij volgende keuzes:

1. hoeveel wens je uit te geven

2. hoeveel tijd wens je te spenderen aan de opzet/up-to-date houden

3. hoe stijl wil je de leercurve hebben

 

Indien het out-of-the-box moet werken, en je er zelf zo min mogelijk tijd in wil steken dan denk ik dat het antwoord heel simpel is en dan ben je best af met een M7 ontvanger (helaas).

Wil je er toch wat meer tijd in steken, kan je eventueel een closed-source apparaat overwegen (een Rebox of Technomate of ...). Je hangt wel van de fabrikant of voor software updates e.d.

 

Zeg je, het mag wat kosten (ook qua tijd), en ik ben zeker nog niet te oud om te leren, dan kan je naar de VU+ machines kijken; of Formulers. Deze hebben een brede community; verschillende image develop teams.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo mijn bedenkingen bij die opgedrongen en goedgekeurde ontvangers.

Dat is nog lang géén garantie op onbezorgd kijken, er zijn klachten genoeg te vinden te vinden hierover op internet.

Er is nog geen enkele goedgekeurde ontvanger van hen die werkt zoals het hoort, waarom zou het in de toekomst anders zijn.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...