Ga naar inhoud


Geen beeld / geluid meer op iConcerts kanaal (TVV)


Stijn

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds enkele dagen heb ik plots geen beeld / geluid meer wanneer ik afstem op het iConcerts kanaal (TVV kanaal 46). Tot net voor kerstmis was nog alles OK.

 

NatGeo Wild HD (TVV kanaal 36) komt perfect op het scherm (deze zender zit op dezelfde transponderfrequentie).

 

Meer nog, telkens ik afstem op iConcerts ontvang ik daarna ook geen beeld meer op mijn andere kanalen waarna ik mijn softcam moet resetten om het probleem te verhelpen. Zoals gezegd: voor kerstmis was alles OK, en daarna plots niet meer zonder dat ik aan mijn set-up iets veranderd heb (afgezien van dagelijkse SW updates).

 

Mijn configuratie:

  • VU+DUO2
  • meest recente open PLI image
  • cccam 2.3.0
  • SW wordt dagelijks geupdate
  • zenderlijst TVV Vlaanderen is up to date
  • ontvangststerkte iConcerts kanaal: SNR 92%, AGC 84%, SNR 13.8 dB, BER 0

Iemand enig idee waar het hier fout gaat?

Mvg,

Stijn

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

Dit ligt aan CCCam.

 

Of je gaat terug naar een vorige versie van cccam, maar dan kan je geen 2 streams gelijktijdig decoderen op jouw ontvanger, of beter nog,

je schakeld over naar OSCAM.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie respons.

 

wat is er anders aan CCcam van voor Kerst en Nu?

 

Dat vraag ik me dus ook af, Tonskidutch. Volgens mij is er sinds Kerstmis geen update van CCCAM geweest.

 

Ik kan natuurlijk overschakelen naar OSCAM zoals Jeevanhoof voorstelt, maar het lijkt me dat als CCCAM tot voor kort wel werkte (gesteld al dat het probleem hier ligt), dat nu ook zou moeten kunnen.

 

Nogmaals dank voor het meedenken.

 

Mvg,
Stijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ja, ik trachtte JeeVanHoof eens te laten uitleggen wat er anders kan zijn geweest behalve CCcam 2.3.0 zelve.

Er is een ander Topic over iConcerts waarin heel veel frustratie te lezen is allemaal afkomstig van Canal Digitaal.

 

indien het nog in het pakket zit dat je geabonneerd hebt gebruik Oscam via de feed installeren en oscam butler installeren

en oscam butler daarna oproepen onder de plugins en je oscam configureren voor de seca 3 kaart

poepsimpel

 

de sid's, pid's, emm en ecm worden beter verwerkt onder oscam, dus je hebt kans dat iConcerts dan loopt

 

 

p.s. ook bij activering dus verlenging van de kaart kan CD al iets aangepast hebben (inzake het kunnen openen met een softcam)

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

dus deze zender heeft zijn naam aangepast in het basis+ abbo

post-41606-0-10650600-1489510012_thumb.jpg

dus sommigen mogen ook terug een fastscan doen voor tvv en canal digitaal

zorg er ook voor dat je zendernaam wijziging hebt aanstaan 

post-41606-0-54967400-1489510096_thumb.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus deze zender heeft zijn naam aangepast in het basis+ abbo

attachicon.gifi concerts.jpg

 

Hallo Smetje,

 

Dank voor je respons. Dat van de zendernaamwijziging wist ik. Toen ik het probleem in december l.l. poste, had ik al een fastscan met zendernaamwijziging gedaan.

 

TonskiDutch verwees al naar klachten mbt. Canaal Digitaal IConcerts. Ik heb daar eens wat over opgezocht en lees inderdaad dat ik niet de enige blijk te zijn die iConcerts niet kan ontvangen (t.t.z. zwart beeld en geen geluid) en idem dito voor MotorsTV. Er wordt in sommige posts (op andere sites) gesuggereerd dat dit aan de encryptie (CWOE) zou liggen?

 

Hoe dan ook, nog steeds geen beeld of geluid op (Stinray) iConcerts en ook al niet op MotorsTV.

 

Mvg,

Stijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan word je al toe verwezen om de witte ci+ module aan te schaffen 

alweer geld he 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...