Ga naar inhoud


Oscam met open atv6.0


checkeddy

Aanbevolen berichten

  Kan Oscam niet geinstaleerd krijgen op open ATV6.0 met de softcamfeed voor Arm recievers

zoals mijn Mutant HD51 . Met open HDF6.0 en open ATV5.3 was dat geen enkel probleem na installeren van de Armv7 softcamfeed. Zou nu volgens atv een armv7-cortexA15 processor zijn en aldus een andere soort Oscam nodig. Waar kan ik een feed of Oscam IPK vinden voor de HD51K. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Hoi Checkeddy,

 

Ik heb hetzelfde probleem en heb ondertussen al de nodige uurtjes hieraan besteed.

Maar het is mij nog niet gelukt.

 

Een paar vragen wil ik je voorleggen:

 

- cortex oscam; welke versie heb dan nu in gebruik met OpenATV 6.0

- jij geeft aan dat je "configs aangepast" hebt, welke nog meer dan de oscam.config

- ipk installer, welke progje bedoel je hiermee, ik vind alleen maar een tar.gz file

- zou jij jou veranderingen/aanpassingen hier willen plaatsen of eventueel ter download willen aanbieden

 

Nodige vragen, wellicht dat jou hulp "het licht in de tunnel weer laat  schijnen"

 

Oh ja, ik heb ook OpenPli geprobeerd en dan werkt Oscam perfect

Maar OpenPli heeft op dit ogenblik voor mij het probleem dat de Kodi (xbmc) addon VU+ Dreambox geen verbinding vasthoud

En laat OpenATV 6.0 dat nou net wel doen

 

Maar zonder Oscam in OpenATV lukt het mij niet om twee gedecodeerde streams tegelijk af te spelen via de Kodi frontends.

Ondanks originele CD-kaart en (witte) CAM.

 

Benieuwd of andere Newbees hier ook mee worstelen.
Uren gezocht op Google en ik begrijp het meeste wel maar weet het niet tot een oplossing te brengen.

 

Als andere forumleden en suggestie hebben dan sta ik daar graag voor open.

Ik woon in Boxtel en wil eventueel een helpende hand graag belonen!!

Het is makkelijker van taart poep te maken dan andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze die ik heb bijgevoegd in mijn 4K gebruikt..

 

Heb via softcam feed / arm2 eerst een niet werkende versie geïnstalleerd en overschreven met die ik bijgevoegd heb..daarna werkte die perfect.

 

oscam-svn11314-armV7 NO EMU.zip

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet een softcam zijn waarin -ssl -distrubution voorkomt anders werkt het niet.Dacht ook al dat een mipsel feed niet werkt. Werkt misschien op andere image's.

Winegun je hebt een prive bericht.

Dank je Eddy,

 

Ik heb jouw bericht gelezen en beantwoord.

 

Wat betreft de mipsel-feed, ik had ook het idee dat deze niet werkte icm de receiver en deze image (OpenATV 6.0)

Het is makkelijker van taart poep te maken dan andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze die ik heb bijgevoegd in mijn 4K gebruikt..

 

Goedemorgen buurvrouw,

 

Dank voor geboden hulp, in de bijlage zip is 1 file geplaatst.

 

oscam  -   zonder extensie en nu voor mij niet geheel duidelijk wat daarmee te mogen/moeten doen.

 

Als ik de inhoud van deze file probeer te bekijken in N++ dan zie ik codetaal.

 

 

Wellicht kun je mij nog op een ander spoor zetten, ik ben er nu onderhand van overtuigd dat OpenATV 6.0 in een Mutant HD51 ook gaat werken.

Maar de oplossing ligt dus minder voor de hand dan bij OpenPLI.

Het is makkelijker van taart poep te maken dan andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen buurvrouw,

 

Dank voor geboden hulp, in de bijlage zip is 1 file geplaatst.

 

oscam  -   zonder extensie en nu voor mij niet geheel duidelijk wat daarmee te mogen/moeten doen.

 

Als ik de inhoud van deze file probeer te bekijken in N++ dan zie ik codetaal.

 

 

Wellicht kun je mij nog op een ander spoor zetten, ik ben er nu onderhand van overtuigd dat OpenATV 6.0 in een Mutant HD51 ook gaat werken.

Maar de oplossing ligt dus minder voor de hand dan bij OpenPLI.

Je moet de gedownloade Oscam even kopiëren naar je ontvanger waar de huidige Oscam staat en overschrijven (en evt hernoemen naar de versie die op je box geinstalleerd is)dat is alles...

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de gedownloade Oscam even kopiëren naar je ontvanger waar de huidige Oscam staat en overschrijven (en evt hernoemen naar de versie die op je box geinstalleerd is)dat is alles...

 

Dag buurvrouw,

 

Ik waardeer ten zeerste jou geboden hulp, maar zou je mogelijk een wat meer verhelderende instructie willen schrijven. 

Jouw schrijven is voor mij volledig abracadabra en ik constateer dat vaak gebeurd bij geschreven hulp op verschillende forums.

 

De wijze waarop wordt geïnstrueerd is als of de hulpaanbieder vermoedt dat de hulpvragende het automatisch begrijpt als je het in Jip en Janneke taal probeert uit te leggen.

 

 

Laat ik deze hulp als voorbeeld nemen;

 

"Je moet de gedownloade Oscam even kopiëren naar je ontvanger waar de huidige Oscam staat en overschrijven"

In mijn ontvanger staan verschillende files (allemaal een andere extensie) welke beginnen met de naam Oscam en ook staan deze Oscam-files ook in verschillende mappen.

? Dus welke Oscam.??? file moet ik dan vervangen.

 

(en evt hernoemen naar de versie die op je box geinstalleerd is)

Maar naar welke file moet ik hernoemen, in de huidige Oscam folder "/usr/keys/oscam_11225" staan achtereenvolgens vijf files die beginnen met de naam Oscam:

 

oscam.srvid

oscam.user

oscam.conf

oscam.dvbapi

oscam.server

 

Daarnaast maak ik er nog maar een keer melding van het feit dat deze 5 files allemaal leesbare (ascii) inhoud hebben en de daar jou bijgevoegde file Oscam.??? in een codetaal is.

 

Hopelijk begrijp je mijn verwarring, maar met deze instructie raak ik alleen maar verder verdwaald.

 

Ik realiseer me dan ook terdege dat het verdomd moeilijk is om een goede instructie te schrijven, wellicht dat het overlezen van de bijdrage voor het verzenden een goede start maakt evenals het trachten jezelf te verplaatsen in de rol van de vraagsteller!

 

Dit alles is beslist geen kritiek maar meer een verzoek om een meer verhelderende uitleg te vinden.

Het is makkelijker van taart poep te maken dan andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevonden:

Softcam-feed-arm invoeren bij www.duckduckgo.com en hij staat bovenaan de lijst.

Succes!

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag buurvrouw,

 

Ik waardeer ten zeerste jou geboden hulp, maar zou je mogelijk een wat meer verhelderende instructie willen schrijven. 

Jouw schrijven is voor mij volledig abracadabra en ik constateer dat vaak gebeurd bij geschreven hulp op verschillende forums.

 

De wijze waarop wordt geïnstrueerd is als of de hulpaanbieder vermoedt dat de hulpvragende het automatisch begrijpt als je het in Jip en Janneke taal probeert uit te leggen.

 

 

Laat ik deze hulp als voorbeeld nemen;

 

"Je moet de gedownloade Oscam even kopiëren naar je ontvanger waar de huidige Oscam staat en overschrijven"

In mijn ontvanger staan verschillende files (allemaal een andere extensie) welke beginnen met de naam Oscam en ook staan deze Oscam-files ook in verschillende mappen.

? Dus welke Oscam.??? file moet ik dan vervangen.

 

(en evt hernoemen naar de versie die op je box geinstalleerd is)

Maar naar welke file moet ik hernoemen, in de huidige Oscam folder "/usr/keys/oscam_11225" staan achtereenvolgens vijf files die beginnen met de naam Oscam:

 

oscam.srvid

oscam.user

oscam.conf

oscam.dvbapi

oscam.server

 

Daarnaast maak ik er nog maar een keer melding van het feit dat deze 5 files allemaal leesbare (ascii) inhoud hebben en de daar jou bijgevoegde file Oscam.??? in een codetaal is.

 

Hopelijk begrijp je mijn verwarring, maar met deze instructie raak ik alleen maar verder verdwaald.

 

Ik realiseer me dan ook terdege dat het verdomd moeilijk is om een goede instructie te schrijven, wellicht dat het overlezen van de bijdrage voor het verzenden een goede start maakt evenals het trachten jezelf te verplaatsen in de rol van de vraagsteller!

 

Dit alles is beslist geen kritiek maar meer een verzoek om een meer verhelderende uitleg te vinden.

Even in Jip en Janneke taal uitleggen?

Ok als eerste als je het gedownloade bestand uitpakt dan zie je bij eigenschappen Oscam als een "bestand"

Dus de 5 bestanden die jij beschrijft zijn dus geen van alle het Oscam "bestand" nu ga je even opzoek naar het Oscam "bestand" meestal staat je Oscam in usr/bin en daar overschrijf je de Oscam heet die nu b.v Oscam_11234 hernoem je gedownloade bestand dan ook zo als je hem gaat overschrijven.

  • Like 1

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Checkeddy heeft mij met een pers. bericht aanwijzingen gebracht waarmee mij het gelukt is.

De procedure van Buurvrouw heb ik dus niet beproefd maar dat wil ik in de komende dagen doen.

 

Mijn plan is om de verstrekte informatie om te zetten in een degelijke/duidelijke instructie voor newbies zoals mij zelf.

 

Mijn dank gaat uit naar Checkeddy en Buurvrouw om mij met dit probleem/onduidelijk instelling te helpen, chappeau!!!

  • Like 2

Het is makkelijker van taart poep te maken dan andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...