Ga naar inhoud


VTI installeren wifi stick op vu + Uno 4 K


chez

Aanbevolen berichten

Draaiend op VTI heb ik  een nieuwe wifi stick gekocht voor mijn vu+ uno 4k maar die wordt niet gezien door de tuner.

Volgens de verkoper ( daar begint het al nooit vertrouwen die lui :-)

Zou ik de de drivers via het menu moeten kunnen downloaden; driver rtl8192eu of rtl8192cu

 

Is er iemand die weet waar dat moet in VTI? of is het gewoon een broodje aap?

Ik heb nog gezocht maar ben hier nog geen topic over tegen gekomen of ik heb m gewoon gemist...

 

Bedankt weer..

Chez

 

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


bij vix vind je dat onder applicaties downloaden uit de feeds en dan drivers kiezen.Mss idem uit de feeds in VTI

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dank aan Tonski heb ik waarschijnlijk de driver gevonden & geinstalleerd en een herstart gedaan.

Wederom zonder succes, ik zie de stick nog steeds niet terug, tenminste ik zou verwachten dat ik nu zou moeten kunnen kiezen tussen wlan en lan maar ik zie het niet.

Moet ik nog wat meer doen? ik zou zeggen hij zou m nu met de driver toch gewoon moeten zien?

Deze driver heb ik gevonden en geinstalleerd rtl8192cu

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij via VTI zero ooit alle usb WiFi drivers verwijdert mocht dat het geval zijn gewoon dat hele pakket weer installeren en dan nog een keer proberen.

Ik heb op de Vu solo se van mijn zoon zeker vier verschillende WiFi dongels getest en alle werkten ze meteen.

Misschien is dat iets wat je kan proberen?

 

Menu - VTI - VTI panel - VTI systeemgereedschap VTI zero - wlan support - gele button herstellen

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je ga ik proberen, nee ik heb niks verwijdert. Heb ondertussen wel een originele vu+ wifi stick erbij besteld want die werken meestal meteen.

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nu via vti zero herstellen gedaan en geen resultaat

Ik heb verwijderen gedaan van de wlan support gedaan en opnieuw geinstalleerd ook geen resultaat

heb de wifistick op mijn computer geinstalleerd en daar werkte die wel

als je googled dan is het deze die ik gekocht had bij mijn nieuwe tuner.

"Wifi N USB de hasta 300mbps para Gigablue, Vu+, PC, Linux Enigma2"

Heb de driver dus geinstalleerd zoals aangegeven maar de tuner ziet de stick nog steeds niet.

Moet ik nog iets aanvullends doen?

 

Ik vond het niet zo erg dat die nog niet werkte want ik had nog een 150 mbps stick van vu+ maar die nadat de stroom er van de week was afgevallen werkte ook die niet meer, geeft wel een blauw lichtje maar de box herkent m niet meer.

Heb de tuner maar geflashed want ik dacht door de stroom uitval mischien iets mis gegaan maar dat mocht ook niet helpen.

nou de router er maar naast gezet want ik vind het toch wel prettig dat die de epg etc bijhoud..

Dus nou vraag ik me af waar het probleem zit in mijn stick of in mijn tuner.

Ik heb de vu+ stick ook nog even in mijn oude solo2 gedaan.

Daar wordt de vu+ stick wel herkent maar vindt geen netwerk terwijl de router ernaast staat....

voordat de stroom eraf viel werkte de stick gewoon goed.

Dus zou het kunnen dat deze door de stroom uitval beschadigd is?

 

 

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je misschien een defecte voeding, of een voeding met een behoorlijke rimpelspanning die deze problemen veroorzaakt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...