Ga naar inhoud


SAT-IP oplossing voor mijn huis


mdeppie
Ga naar oplossing Opgelost door mdeppie,

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb op dit moment een vrij normale opstelling. DuoLNB op 1 receiver en andere kabel op een TV in de slaapkamer die een ingebouwde ontvanger heeft. Nu worden mijn kinderen langsam ouder en willen ook TV kijken op hun kamers. Ik heb wel een idee wat ik wil, kom er alleen niet zo goed achter of het kan. Via SAT-IP zou ik alles kunnen verwerken zolang nooit meer dan 2 ontvangers TV kijken.

Er zou dan een server beneden moeten staan met beide smartcards erin om te ontsleutelen (dat is de grootste uitdaging). Ik was niet van plan om 2 extra smartcards te kopen en maandelijkse kosten te betalen.

Dus setup: SAT-IP server die kan ontsleutelen. 2 nieuwe TV's van Panasonic ( die kunnen SAT-IP out of the box en ik moet toch 2 TV's kopen) en voor de bestaande TV's 2 kleine SAT-IP clients.

 

Hoe vind ik dus een SAT-IP server die kan ontsleutelen en dan op 2 kanalen?

De nieuwe CD App brengt geen uitkomst omdat er niet alle zenders opzitten.

 

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Groetjes

Mathias

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Voordat je jezelf hierin verdiept, houd er rekening mee, dat binnen afzienbare tijd er alleen nog gebruik gemaakt kan worden van gelicenceerde ontvangers, en dat de oplossing die je nu voor staat dan op zwart beeld gaat staan.

Steeds meer programma's worden extra beveiligd en het gebruik van " eigen ontvangers"  steeds meer geblokkerd.

 

Er zijn voorbeelden van interne servers op dit forum, even de zoekfunctie gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Oh,

Jemig, als CD nu ook nog meegaat met voorschrijven van hardware is er echt niets meer over...

CD is een van de laatste providers in Europa waar je nog voor de meeste programma's je eigen hardware kunt gebruiken.

 

Maar of die mogelijkheid nog lang geboden wordt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

voor de bestaande TV's 2 kleine SAT-IP clients.

In Enigma2 zit een Sat-ip client extensie.

Dus als je 2 van deze koopt is dat opgelost.

 

@ceesv

 

 

CD is een van de laatste providers in Europa waar je nog voor de meeste programma's je eigen hardware kunt gebruiken.

Maar of die mogelijkheid nog lang geboden wordt?

Zelf vermoed ik dat als CD dit niet meer doet ze hun eigen graf graven.

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ze zullen ertoe gedwongen worden door de content leveranciers.

Enkele zenders zitten al achter een strakkere decodering, dit zal in de toekomst alleen nog meer gaan worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nu al een hele ochtend bezig om me in te lezen in enigma2 en open PLi en zo maar heb nog geen serverfunctie kunnen vinden die decodeerd en de streams dan klaarzet voor gebruik op andere clients. Want dat is eigenlijk nog steeds wat ik wil. Er kijken hier nooit meer dan 2 man TV en ik heb 2 SMART Cards.

Ben ik met een oplossing met CI+ ipv gewoon CI wel op de juiste weg voor de toekomst of ook niet?

Zie trouwens ook een Panasonic DMR-BST850 die volgens mij bijna alles kan wat ik wil maar alleen op 1 kanaal kan streamen...

Groetjes

Mathias

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarom dan zo een ingewikkelde oplossing wanneer er maar 2 personen tv kijken en je 2 kaarten hebt?

2 Ontvangers zijn dan toch voldoende?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan op dit moment nog intern sharen met ontvangers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi mdeppie,

 

Er zijn verschillende opties.

Je kunt in je huiskamer een ontvanger neerzetten met 1 of meerdere tuners.

 

In je slaapkamers zet je dan een goedkope openpli box zonder coax kabel maar met ethernet aansluiting, die je laat streamen via de optie Fallback remote receiver.

 

Dat werkt hier met een et10000 in de huiskamer als server en een et4000 als IP client

 

Andere optie is een goedkope raspberry met Kobi en de vuduo plugin aan je slaapkamer TV knopen. Werkt ook prima maar heeft als nadeel dat je maar 1 bouquet ziet via Kobi. Deze setup vergt ook de nodige Linux ervaring maar ook deze heb ik werkend.

 

Succes ermee!

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor de antwoorden. Wordt zeer gewaardeerd!

Heb ondertussen ook niet stil gezeten.

Ik zou dus eigenlijk ook in de woonkamer 2 receiver neer kunnen zetten met beide Oscam op draaien (ja, ja, net over gelezen ;-) en dan op de slaapkamers/kinderkamers een plugin gebruiken of een slave kastje/goedkope enigma2 box met oscam client erop?

Heb nog niet naar prijzen gekeken maar de alternatief, namelijk 4 smartcards kan gewoon niet via CD, kom ik. Et achter. Na 3 houd het op, wat een achtelijkheid. Dus zelfs zou ik het helemaal officieel willen doen wekt het nog niet.

 

Nu is de vraag, werkt oscam ook met de nieuwe CD CI + card. Ik ga nu niet investeren om over een jaar erachter te komen dat alles over moet op ci+.

 

Ik blijf lezen maar hoor ook graag van jullie :-)

Groetjes

Mathias

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, dat werkt niet met de CI+ card.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi mdeppie,

 

Er zijn verschillende opties.

Je kunt in je huiskamer een ontvanger neerzetten met 1 of meerdere tuners.

 

In je slaapkamers zet je dan een goedkope openpli box zonder coax kabel maar met ethernet aansluiting, die je laat streamen via de optie Fallback remote receiver.

 

Dat werkt hier met een et10000 in de huiskamer als server en een et4000 als IP client

 

Andere optie is een goedkope raspberry met Kobi en de vuduo plugin aan je slaapkamer TV knopen. Werkt ook prima maar heeft als nadeel dat je maar 1 bouquet ziet via Kobi. Deze setup vergt ook de nodige Linux ervaring maar ook deze heb ik werkend.

 

Succes ermee!

Welke plugin gebruik je in kodi?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...