Ga naar inhoud


Afstandsbediening werkt pas weer na restart ...


jozefleon

Aanbevolen berichten

Allen gegroet.

 

Ik heb reeds lang problemen met het feit dat de afstandsbediening niet werkt. Ik kan bvb niet van kanaal veranderen.

Ik ga dan harder drukken en/of ik ga dichter bij de ontvanger staan. Maar ik heb sindsien ontdekt dat het altijd helpt als ik de ontvanger gewoon uitzet (schakelaar achteraan op toestel) en weer aan zet .... San heb ik onmiddelijk het ander kanaal ..

Ik gebruik OpenPli.

 

Heeft iemand een idee wat dit probleem veroorzaakt  ? ... hardware of software ?

 

dank op voorhand.

Link naar reactie
Delen op andere sites


AB openen en toetsjes schoonmaken, of nieuwe AB kopen en/of batterijen vervangen.

De originele AB werkt Prima.

 

Een ander Probleem zou kunnen zijn dat je zoninstraling of lichtinstraling op de sensor hebt op de VU zelve...

Dat had ik zelf des ochtends heel vaak.

 

p.s. dat heeft met de gewijzigde weerstand te maken

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

een logitech afstandsbediening kopen van 59 euro en al je problemen zijn voorbij.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor beide reacties.

 

Maar het verschil tussen voor en na het toestel uitschakelen is m.i. zeer indicatief :

 

als de ab niet werkt niettegenstaande vinger pijn doet, schakel ik de vu+solo2 uit, herstart en met een zchte druk op de a/b werkt die onmiddeliik ... zonder dat ik batterij vervangen heb of mijn gordijnen toe getrokken heb ....

 

heeft iemand dit al gehad ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...