Ga naar inhoud


Zou een bandrecorder van 40 jaar nog te herstellen zijn? Speelt vals


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

Deze week een 40 jarige oude bandrecorder bovengehaald. Die speelde dof en te traag,en de drukrol nam de band niet goed mee. Dan heb ik de leeskop, de aandrukrol en andere wietjes volledig gekuist. Nu speelt hij klaar, maar te traag. Soms speelt die goed, maar dan weer te traag. Ik verdenk het systeem van de aandrukrol, maar wat, ik weet het niet. Ik heb ook de riemen gecontroleerd en die glijden niet door.

Het is een sony, maar het type zou ik moeten navragen.

Is hieraan nog iets te doen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


De aandrukrol is heel belangrijk! Die is zeker te hard geworden en dan krijg je een onregelmatige bandloop, dus een vals geluid. Ook de slipkoppeling waar de spoelen mee aangedreven worden zijn belangrijk. (als het niet een laat model is waar dat alleen nog een motor is).

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En dof spelen is of een vuile of scheef staande kop.

 

Of ook wel een versleten kop.

Of een gemagnetiseerde kop.

Of de band zit verkeerd om.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een sony. Type kan ik maar doorgeven als ik weer bij die mens ben.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...