Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Joyne laat aan Totaal TV weten dat het zenderaanbod uiterlijk in juli voor de satellietkijker beschikbaar komt. Het zenderaanbod bestaat in ieder geval uit de zenders van NPO, RTL en SBS Broadcasting. Daarnaast heeft Joyne ook distributieovereenkomsten met Discovery Networks Benelux en FOX Sports bereikt. Over prijzen en abonnementsvormen kan Joyne op dit moment nog geen mededelingen doen. Opvallend is wel de overeenkomst met Discovery Networks. De contentaanbieder ligt men diverse partijen in de clinch over het vernieuwen van doorgifte-afspraken. Hieronder bevindt zich ook M7 Group dat eigenaar van CanalDigitaal is. Door de overeenkomst met Joyne blijven zenders als Discovery en Eurosport voor de Nederlandse markt via de satelliet beschikbaar.

 

Eutelsat

Joyne gaat het zenderaanbod in eigen beheer via de satelliet uitzenden. Het heeft hiervoor een overeenkomst met satellietbedrijf Eutelsat gesloten. De satelliet waarop Joyne gaat uitzenden is de Eutelsat 9B satelliet op 9 graden oost. Voor deze satellietpositie is om meerdere redenen bewust gekozen. De satelliet is één van de nieuwste satellieten die in Europa actief is. Hierdoor kan Joyne voor langere tijd de zenders via dezelfde transponders en met dezelfde footprint aan klanten aanbieden. Die footprint, zeg maar het ontvanhstgebied van een satelliet, is het tweede grote pluspunt. De satelliet kan namelijk met kleinere schotelantennes in Nederland ontvangen worden. Voor recreatief gebruik zijn nog meer voordelen. Zo kan men met een 60cm schotel in vakantiegebieden in Europa, inclusief zuidwest Europa en Scandinavië, naar het toekomstig zenderaanbod van Joyne kijken. Tot ver in Turkije en in Marokko is ontvangst met een 80cm schotel goed mogelijk. Nadeel is wel dat veel bestaande in Nederland kijkende satelliethuishoudens die  besluiten van de diensten van Joyne gebruik te gaan maken de schotelantenne opnieuw moeten uitrichten. Om ook ontvangst van de ongecodeerde Duitse zenders op de Astra1-satelliet te behouden, dient men ook een kleine investering in het plaatsen van een extra LNB te doen. Ook gelijktijdig ontvangst van de Eutelsat 9B, Astra1 met Duitse zenders en de Astra2 met Britse zenders blijft met een iets hogere investering mogelijk. Joyne heeft vanwege praktische redenen voor de Eutelsat 9B en niet voor de Hotbird-satelliet van satellietbedrijf Eutelsat. gekozen. Dat heeft te maken met beschikbare bandbreedte op de Hotbird. Joyne heeft met Eutelsat een huurovereenkomst voor meerdere transponder gesloten en heeft voldoende ruimte om het zenderaanbod verder uit te breiden.

 

Codering

Joyne heeft Totaal TV laten weten op korte termijn niet alleen meer informatie over het zenderaanbod maar ook over technische details, waaronder de codering, bekend te maken. Wel laat het bedrijf weten dat satellietkijkers die beschikken over een HD-satellietontvanger met CI-slot geen nieuwe ontvanger hoeven te kopen.

aangepast door Sprietje
  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo,dat is een snelle conclusie

Als de prijs veel lager is dan is opnieuw uitrichten niet zo erg.

Bovendien zijn er nu al mensen met ontvangst van 9 oost. (draaibare schotel,T90 of vergelijkbaar)

 

Ik ben benieuwd!

  • Like 2

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik van een CI slot is eigenlijk alleen geschikt voor een simpele 'zapper'. Iedereen die meerdere opname's tegelijk wil kunnen maken (thuisgebruik) zal alleen overstappen als de codering open gaat met een softcam. De hoge EIRP en de enorme footprint is voor iedereen aantrekkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden dat ik dit bericht in de categorie "Nieuwsberichten" geplaatst heb is dat het nu definitief is en geen geruchten meer zijn die op "Off Topic" thuis horen.

Ik vind het knap dat ze dit voor elkaar hebben gekregen, zeker ook omdat ze met
Discovery Networks een overeenkomst hebben kunnen sluiten.

Ik zal de komende tijd wel wat berekeningen loslaten wat de mogelijkheden zijn om met een schotel van 60cm in combinatie van monoblocken meerdere satellieten te kunnen ontvangen.

Ook is het gedurfd dat ze meerdere transponders gaan huren op de Eutelsat 9e.
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat en de kosten van het abonnement.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als mijn selfsat HD30 die 9° aankan, en ik kan die hier ontvangen, en ik ontvang de zenders, die ik nu wil zien, plus een heleboel andere zenders, dan is JOYNE hier welkom, en wordt cd,tvv en telenet aan de deur gezet. Mij maakt het niet uit of mijn selfsat op 19° of 9° is uitgericht. Maar het is nog onduidelijk of ze ook beschikbaar zijn voor Belgische inwoners.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een monoblock kun je de 9E  dus in ieder geval combineren met de Hotbird 13 op een 60cm schotel ,maar is de Astra 19 met al haar FTA niet te ver off focus met een 60 cm vakantieschotel?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Joyne

Codering

Joyne heeft Totaal TV laten weten op korte termijn niet alleen meer informatie over het zenderaanbod maar ook over technische details, waaronder de codering, bekend te maken. Wel laat het bedrijf weten dat satellietkijkers die beschikken over een HD-satellietontvanger met CI-slot geen nieuwe ontvanger hoeven te kopen.

Het is duidelijk wat dit betekent, geen softcam mogelijkheid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard 07:Ja, dat gaat niet werken. Toeristen moeten zelf draaien of een automatische installatie gebruiken. Voor een vaste opstelling is een wavefrontier T55 handig voor bijvoorbeeld Eutelsat 9, Astra1, Astra2. Wellicht past Hotbird daar zelfs nog tussen, dat weet ik zo niet.

 

@ceesv: dat lijkt me voorbarig. Dat een CI in ieder geval werkt betekent niet dat een softcam niet werkt. Het betekent dat een CD  doos zeker niet werkt.

aangepast door zeeteefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik geen dealer ben, echter wel op de nieuwsbrief ingeschreven sta, heb ik hieronder de eerste nieuwsbrief in aangepaste versie en zonder reclame uitingen geplaatst, want anders kan ik het niet plaatsen:

 

 

JOYNE

 

Hier is dan de allereerste nieuwsbrief voor u als dealer. Wij realiseren ons terdege dat u hier veel te lang op heeft moeten wachten. De planning zoals door ons voorgesteld in januari zag er naar uit om in April te gaan lanceren. Helaas zijn wij door externe factoren genoodzaakt geweest om deze lancering uit te stellen. Vanaf nu zullen wij u regelmatig informeren over de voortgang en introductie van JOYNE.

 

 

Satellietpositie JOYNE

 

Het lange wachten heeft geloond, ook voor JOYNE! De laatste weken hebben in het teken gestaan van het maken van de juiste keuze van een satellietplatform. Op basis van de verschillende doelgroepen, wensen en eisen en de diverse (toekomst) mogelijkheden hebben we een keuze kunnen maken.

 

 

JOYNE kiest voor Eutelsat 9 graden oost

 

De nieuwste satelliet van Eutelsat is in januari 2016 gelanceerd. Dit zorgt ervoor dat Joyne verzekerd is voor de toekomst van deze positie. Deze satelliet is krachtiger waardoor de kwaliteit van zenden op een hoog niveau ligt. Dit heeft tevens als voordeel dat ook bij extreme weersomstandigheden een hogere beeldgarantie afgegeven kan worden. Wat verder van groot belang is voor de reizende TV kijker, is het bereik van deze satelliet. De footprint loopt van het uiterste noorden van Scandinavië tot in Noord Afrika in het zuiden.

 

 

Lanceerdatum

 

Met het hele Joyne team werken we nu hard aan alle aspecten om in juli 2017 Joyne als aanbieder van digitale televisie via de satelliet te lanceren. De onderhandelingen met de diverse zendgemachtigden zijn afgerond en aan de automatisering wordt op dit moment nog hard gewerkt. Wij verwachten binnenkort ook meer te kunnen vertellen over de TV-pakketten die Joyne aan zal gaan bieden. Naast de Nederlandse publieke en commerciële zenders zal Joyne bijvoorbeeld ook het Discovery pakket (inclusief de 2 Eurosport zenders) en Fox Sports aanbieden. De prijsstellingen en de te voeren strategie in abonnementenverkoop zullen wij u presenteren tijdens een dealerevent. De plaats en datum van dit dealerevent zal nog nader worden bepaald en u zult daar in een volgende nieuwsbrief voor worden uitgenodigd.

 

 

VISIE EN MISSIE JOYNE

 

Onze strategie is gebaseerd op het inspelen van de behoeften van de klant. Het TV kijken is de laatste jaren sterk veranderd en wij willen graag samen plezierig TV kijken, waar en wanneer de klant dat wil.

 

Wij spelen open kaart en willen onze producten helder en overzichtelijk aanbieden. Hierbij speelt duidelijke communicatie een belangrijke rol, welke wij in samenwerking met onze dealers richting de TV kijker moeten verzorgen. Wij kijken uit naar een prettige samenwerking met u als dealer.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nu eens kijken of Canaldigitaal in beweging komt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...