Ga naar inhoud


Challenger Unlimited probleem met één en Ketnet/kanvas


fenzo

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Mijn overbuurman heeft in goed vertrouwen enige tijd geleden een Challenger Unlimited II ontvanger gekocht, en heeft nu een upgrade gedaan naar het familiepakket van CD om de belgiese zenders te kunnen zien.

Nu blijkt echter dat deze ontvanger deze zenders niet zichtbaar kan maken.

Ook de gelijke SAB ontvangers hadden dit probleem, maar hiervoor heeft de importeur een software update beschikbaar gesteld.

Blijkbaar heeft de importeur van de Chalenger geen oplossing beschikbaar.

Om nu toch de belgen zichtbaar te kunnen maken in mijn overbuurman zijn ontvanger zou het volstaan om de SAB software in deze ontvanger te proggen, maar dit programeren gaat niet zomaar.

Mijn vraag is nu of er iemand is die een omweg weet (trukje) om de SAB firmware in de Chalenger te programeren zodat ook deze ontvanger de belgiese zenders zichtbaar maakt met een NL kaart.

 

alvast bedankt,

 

Fenzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er was rond juni/juli 2005 inderdaad een probleem met de interne cardreader van de Unlimited i.c.m. een CD kaartje. Daar is toen een software update voor gekomen en bij mijn weten werkt die nog steeds prima. Deze laatste firmware voor de Unlimited is van 14 juli 2005. Van welke datum is de firmware in die ontvanger van je buurman? Als die ouder is dan bovenstaande dan zou ik deze nieuwste firmware eens proberen. Het adres van de site waar deze firmware staat kan ik je wel PM-en mocht je deze nog niet hebben.

 

Gr. Sat-trotter

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste sat-trotter,

 

De door jou genoemde firmware is mij bekend en en deze firmware heb ik inmiddels in de machine geprogrameerd, helaas lost dit niet het probleem op.

Alles werkt goed met uitzondering van de beide belgen, deze doen het gewoon niet op de inwendige kaartlezer.

Als ik mijn UCAS kaartlezer in de CI stop, is er wel beeld met dezelfde kaart op deze zenders, dus ook de kanalenlijst is OK. Het probleem zit dus echt in de ingebouwde kaartlezer.

 

grtz. Fenzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even verder gezocht en het blijkt dus dat die firmware van 14 juli niet de nieuwste is. Ik heb nog een versie gevonden van 4 oktober 2005. Ik heb deze als bijlage toegevoegd. Misschien dat deze wel werkt. Ik ben benieuwd.

Succes en greetz Sat-trotter

1109925-UNLIMITED_II.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Comwell software lijkt er er ook heel veel op mischien is dat een optie die is hardware matig ook het zelfde als de Callenger en dat is de Sab niet.

 

gr humpie

Link naar reactie
Delen op andere sites

sat-trotter en humpie bedankt voor jullie antwoord en hulp.

helaas geven beide oplossingen geen beeld op de belgen.

de door sat-trotter aangehaalde software heb ik in de challenger kunnen proggen, maar deze geeft dus ook geen beeld op een en ketnet/kanvas

de comwel software zal vast wel werken, maar laat zich niet in de challenger proggen, krijg dan de melding " please check target model"

het is blijkbaar niet zo moeilijk om een aanpassing aan die software te maken voor de fabriek, immers SAB en Comwell hebben hiervoor gezorgt.

De importeur Alge*ex van de Chalengers laat echter zijn klanten in de kou staan.

 

als iemand een oplossing weet hoor ik die graag.

 

grtz. Fenzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Citaat:
Bij mij werkt hij wel weer. Zal spoedig de software uploaden.

Greetz


zosat,
Ik weet niet wie je bent, maar blijkbaar heb jij firmware die wel werkt.
Als je deze beschikbaar wilt stellen zou je veel mensen een plezier doen denk ik.
Ik zal mijn buurman alvast het goede nieuws geven.

grtz. Fenzo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo $#@%!%#$#@#!.

 

Bedankt voor je hulp.

 

Ik heb je software geflasht maar krijg nu het geheime menu niet te pakken is er iets veranderd???

 

 

Groeten Harry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem opgelost.

 

Ik ben teruggegaan naar de software van 6 februari.

 

Toch bedankt want mijn challenger met slechte support is nu een sab met veel betere support.

 

Groeten Harry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem van de challenger ligt niet bij de importeur maar bij de fabrikant. Deze software heb ik met behulp van de importeur kunnen bemachtegen. Zij hebben mij opweg geholpen en daardoor heb ik de software zo kunnen aanpassen.

 

Nu kun je de firmware van de Sab ontvanger blijven gebruiken voor de unlimited II

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...